Intel Chipset mogelijk de dader?

Pagina: 1
Acties:

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
We hebben hier pc op school die bij het minste of geringste gaan happeren en stotteren en zo.

Deze machines hebben een intel chipset
dus mijn vraag heeft intel net zo iets als via heeft 4-1 drivers of iets dergelijks, Zo ja waar kan ik die vinden

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Zie hier waarom niet - havana

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Welke chipset? Wat voor compu's? Wat voor OS? Weet je wel zeker dat het aan de chipset ligt?

Wat meer info please :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

de titel is weer lekker genuanceerd....

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
even veranderd.

DIT IS MIJN WEBSITE

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 10:31 schreef kokkel het volgende:

dus mijn vraag heeft intel net zo iets als via heeft 4-1 drivers of iets dergelijks, Zo ja waar kan ik die vinden
Ja, fiets maar ff langs: http://developer.intel.com/design/chipsets/

Verwijderd

die drivers zijn er wel, maar niet vereist om een stabiel systeem te hebben, zoals bijv. bij de via 4in1 drivers. dus ik denk dat je ergens anders zal moeten zoeken naar het probleem.........

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:15

Predator

Suffers from split brain

Ik twijfel er ENORM sterk aan of dat uberhaupt al maar van heeeeeel ver iets met die chipset te maken heeft :)

*pred is wel blij dat het niet weer eens VIA-AMD combo's zijn die beschuldigd worden van instabiliteit ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
het probleem is dat de systeemen al moeite hebben om een screen saver te draaien verder draait win95 met die 2e patch verder zijn het celly's 400 tot 600 en er draait novel op

deze krengen zijn heel erg instabiel en omdat de systeem beheerders er niks aan doen nemen probeert ik het zelf effen

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Waarschijnlijk zijn die krengen zo instabiel omdat reeds meer mensen "het" ff zelf hebben gedaan. :z

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 11:38 schreef kokkel het volgende:
het probleem is dat de systeemen al moeite hebben om een screen saver te draaien verder draait win95 met die 2e patch verder zijn het celly's 400 tot 600 en er draait novel op

deze krengen zijn heel erg instabiel en omdat de systeem beheerders er niks aan doen nemen probeert ik het zelf effen
Hmmm... grote kans dat er een BX chipset in zit... Volgens velen de allerbeste chipset allertijden...
(ik vind alleen de 760MP chipset beter ;))

Denk echt dat het probleem ergens anders ligt hoor, waarschijnlijk het feit dat ze op een school staan en de windows installatie gewoon bagger aan het worden is omdat er niet normaal met zulke pc's word omgegaan...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Draaien hier op school Asus A7V-E met Duron 800. BIOS is niet beveiligd, het meeste draait inmiddels al op Duron 880 met het RAM op 146MHz cas2.

Lekker stabiel wordt dat >:)

Dingen draaien helemaal nix beter dan de Pentium II 333 systemen die we eerst hadden. reden: slecht systeembeheer...

20 GB Quantum lct drives die maar 8GB gepartitioneerd worden, software waarvan 3 versies geinstalleerd worden (JAVA 1.2 wordt over 1.3 geinstalleerd, Borland C++ staat er 3x op, Virusscanners die alleen harddisks scannen, terwijl 500 computers alles op een 10Mbit netwerkje prutsen).

De gebruiker/het systeembeheer maakt de computer, niet de sjipset.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 16 november 2001 12:06 schreef _JGC_ het volgende:
Draaien hier op school Asus A7V-E met Duron 800. BIOS is niet beveiligd, het meeste draait inmiddels al op Duron 880 met het RAM op 146MHz cas2.

Lekker stabiel wordt dat >:)

Dingen draaien helemaal nix beter dan de Pentium II 333 systemen die we eerst hadden. reden: slecht systeembeheer...

20 GB Quantum lct drives die maar 8GB gepartitioneerd worden, software waarvan 3 versies geinstalleerd worden (JAVA 1.2 wordt over 1.3 geinstalleerd, Borland C++ staat er 3x op, Virusscanners die alleen harddisks scannen, terwijl 500 computers alles op een 10Mbit netwerkje prutsen).

De gebruiker/het systeembeheer maakt de computer, niet de sjipset.
Ach jah.. op de Vu hebben ze macs, en als je er daar eentje van aan zet, dan freezed de rest voor een seconde of 10. Als je een internet venster opent dan kun je koffie halen + opdrinken voor ie klaar is e.d.
HEt zijn Imacs btw.. dus niet eens zo oud :P

Gelukkig is het op de HvA sttttuuukkkeeeen beter - NOT!

Sgool is altijd rommel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

format c: , doe het dit keer goed, en daarna zet je er een restore card in www.lenten.com d8 ik
Pagina: 1