Toon posts:

Heien, gevaarlijk voor me PC of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ze gaan hiero 220 !!! heipalen de grond in drijven gedurende drie weken.

Iemand enig idee wat voor gevolg dit heeft voor mijn tere pctjes.

Ik ben maar vast begonnen met backup cd's te maken zodat ik alles kan terugvinden. maaruh kan ik nog iets anders doen om me pc's te beschermen. :? :?

Ik dacht zelf aan rubbermatten onder me pc stoppen om trillingen te stoppen.

Als er wat stuk gaat ga ik echt een rechtzaak beginnen.... I'll sue your ass :P

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:21

Greyfox

MSX rulez

Ligt er een beetje aan hoe dichtbij het is, anders kun je trillingen inderdaad opvangen met een matras oid.

MSX 2 rulez more

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Op vrijdag 16 november 2001 10:31 schreef Perseus het volgende:

Als er wat stuk gaat ga ik echt een rechtzaak beginnen.... I'll sue your ass :P
Het lijkt Amerika wel :P

Het is misschien idd verstabdig om een back-upje te draaien, en even te kijken of alle stekkers, connectoren etc. goed vastzitten (kunnen door de trillingen misschien losschieten). De meeste harde schijven van tegenwoordig kunnen wel een stootje hebben, ik heb echter vroeger wel eens een oude schijf de vernieling in geholpen door een krat bier hard op het buro te zetten waar m'n AT-tje stond, dus een matje eronder kan ook geen kwaad, voorkomen is beter dan genezen :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Je moet idd goed kijken of alle kabeltjes goed vast zitten want met kortsluiting ben je goed de lul :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 10:35 schreef Elteor het volgende:

ik heb echter vroeger wel eens een oude schijf de vernieling in geholpen door een krat bier hard op het buro te zetten waar m'n AT-tje stond, dus een matje eronder kan ook geen kwaad, voorkomen is beter dan genezen :)
Eeeuh 50% van m'n netwerkje (totaal 8 pc's) :P zijn oude CQ AT bakken van 4 jaar oud.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik m'n HD's maar eens gaan back-uppen (waar je al aan begonnen bent :)). Ze hebben op de Hogeschool Enschede ook weken lang zitten heien en spontaan stierven er harddisks bij bosjes. Goed, nou kan dat ook komen omdat het Samsung HD's waren, maar grote kans dat het niet het merk was ;)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:15
dit meen je toch nie serieus toch?? hoe dicht staan ze bij je huis te heien?? Als dit niet al te dicht bij is is heat effect 0,0!

Verwijderd

Als ze niet boven op je kast gaan staan, is er niets aan de hand.

"Doctor, ik moet steeds poepen, maar gaat mijn sluitspier nu nog dicht?". Soms moet je gewoon nadenken. Als je computer er last van zou hebben, zouden ook de ramen uit hun sponningen springen.

• marsian
heb hier een printer staan die meer trillingen veroorzaakt dan een heimachine midden in je kamer, en de compu leeft nogsteeds!!

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:56
Harddisken zijn heel wat beter geworden de laatste jaren, maar ongeveer 7 jaar geleden kreeg ik het volgende advies, om te kijken of er potienteel schade mogelijk is. Vul een glas water zover totdat het er net niet over derand loop, dus met een bolle bovenkant. Indien door het heien het water uit het glas springt dan is het onveilig voor draaienden schijven. Een stilstaande schijf heeft nooit last van heien bij de buren. :)

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Op vrijdag 16 november 2001 10:56 schreef marsian het volgende:
dit meen je toch nie serieus toch?? hoe dicht staan ze bij je huis te heien?? Als dit niet al te dicht bij is is heat effect 0,0!
Hmmm, dat ligt een beetje aan de omgeving waar je woont.
Als er bij ons een vrachtwagen door de straat rijdt dan staat het glaswerk al te trillen in huis. In de begintijd dat er nog gebouwd werd bij ons in de buurt was het heien goed te merken !!!

Dat heb je met die zachte veengronden .. :(

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

is het zo dicht bij dan?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik werk in een nieuwe gebouw, laatst zijn ze 4 mtr bij me vandaan aan het heien geweest (7 weken :( ) en je wordt er knettergestoord van, maar met je pc geurt niks hoor..

Verwijderd

Heien is pas gevaarlijk voor je pc als ze je pc gebruiken om mee te heien, ik heb nimmer ooit iets gemerkt dat mijn hd's op de werkstations het leven lieten in verband met heiwerkzaamheden.
But then again backuppen dienje altijd te doen als je nimmer iets wilt verliezen!

• marsian
Op vrijdag 16 november 2001 11:20 schreef ScanmanP het volgende:
Heien is pas gevaarlijk voor je pc als ze je pc gebruiken om mee te heien, ik heb nimmer ooit iets gemerkt dat mijn hd's op de werkstations het leven lieten in verband met heiwerkzaamheden.
But then again backuppen dienje altijd te doen als je nimmer iets wilt verliezen!
true, true

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

;) dus als ik goed lees hebben ze je werkstations gebruikt voor hei-werkzaamheden ?

>:)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
levert geen schade op behalve als ze je pc gebruiken om te heijen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Muhahhaha *D

Overigens ze gaan op 15 meter afstand heien met 14 meter lange palen........

Naast m'n PC's hou ik m'n hart vast..... :+

Keb i.i.g. watjes voor in m'n orgen gekocht. En de eerste dooie HDD levert ze i.i.g. een boze brief op

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een Quantum hdd hebt oid, dan zou het kunnen zijn dat ie overlijdt. Maar je denkt een beejte te paranoia

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
Houten vloer waar elke dag 20x op en neer gedenderd wordt door twee stomme familieleden :(

Of elke dag een aantal vrachtwagens langs, trilt de hele boel ook van...

Maar eigenlijk nog nooit een dooie Seagate disk gehad (wel een WD200EB, nu ik er over nadenk: nadat mijn broer weer door m'n kamer stormde was ie dood...)

Verwijderd

Ik lig hier op mijn kamer te trillen in mijn bed als er een vrachtwagen of een bus voorbij komt(nee niet omdat ik bang ben) en mijn pc's overleven het ook gewoon hoor :)

Verwijderd

Ik geef me PC'tje bijna elke dag een ram :) anders maakt m'n voeding zo'n herrie. Hij leeft nog steeds :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Maar goed, misschien stort je huis wel in door het heien. Daar kunnen PC's ook slecht tegen. :P

Backup maken kan nooit kwaad.

_██_
(ಠ_ృ)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:25
Als je PCtje aanstaat kan het kwaad als ze vlakbij gaan heien. Als ie uitstaat heb je zowiezo geen probleem. Ik zou er dus wel goed mee opletten, want je HD kan ervan crashen, al zal dat niet zo snel gebeuren.

P.S. Als ze trouwens zo vlakbij gaan heien kan het ook geen kwaad wat overzichtsfoto's van de muren te maken. Mochten er dan ergens scheuren ontstaan (en dat gebeurd vaker als dat je denkt) kun je bewijzen dat het door het heien komt.

[removed]

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op vrijdag 16 november 2001 16:48 schreef Atomsk het volgende:
Maar goed, misschien stort je huis wel in door het heien. Daar kunnen PC's ook slecht tegen. :P

Backup maken kan nooit kwaad.
Zou ik die back-ups niet in huis bewaren anders heeft het nog weinig zin :P

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
volgens mij kan er nix misgaan...ik denk alleen dat je na het heien een keertje moet DEFRAGMENTEREN >:)
Pagina: 1