Toon posts:

COM-poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude pc heeft maar 1 COM-poort, waar de muis al op aangesloten is. Nu heb ik organizer aangeschaft met een kabel erbij, maar ik heb dus geen COM-poort meer vrij. Ik wil ook niet elke keer kabels wisselen en als ik dan ga synchroniseren heb ik geen muis.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Kan ik op een of andere manier een kabeltje ertussen gooien om beide over dezelfde COM-poort te laten werken of kan dat niet? Hoe kan ik anders (goedkoop) een extra COM-poort erin krijgen?

Verwijderd

Er bestaan van die losse kaartjes die je in een slot kunt plaatsen, waar meestal een aantal extra poorten opzitten, een com poort een lpt poort een game poort etc... Wellicht dat je er nog een kunt vinden. Geluk ermee

Verwijderd

Los compoort kaartje kopen? Kosten niet zoveel geloof ik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Overigens ken ik niet veel pc's die maar 1 com-poort hebben.. Weet je zeker dat er niet nog ergens een aansluiting voor de 2e compoort zit? Dan hoef je daar alleen maar een poortje op aan te sluiten?

(2 compoorten is altijd al standaard geweest!)

Verwijderd

Inderdaad een i/o-kaartje kopen, maar zorg er wel voor dat een een beschrijving biij zit voor de jumper settings.

Zelf ben ik ook nog steeds bezig met een pc met zo'n kaartje zonder deze beschrijvingen overigens :'(
Hier is niets mee te beginnen aangezien de jumper setting onvindbaar blijken.

Succes ermee.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 11:23 schreef Twynn het volgende:
Overigens ken ik niet veel pc's die maar 1 com-poort hebben.. Weet je zeker dat er niet nog ergens een aansluiting voor de 2e compoort zit? Dan hoef je daar alleen maar een poortje op aan te sluiten?

(2 compoorten is altijd al standaard geweest!)
standaard, mhaw, dat weet ik zo net nog niet maare elke compu die ik tot nu toe heb gehad heeft idd 2 com poorten.

Klein ideetje, mischien heb je een 9 pins com poort en een 25 pins com poort?

Die 25 pins compoort is een soort omgedraaide printer poort.
Pagina: 1