Aopen 52x werkt niet in dell gx110?

Pagina: 1
Acties:

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb op me werk een Dell Gx110 zonder cdrom.. nu hebben we een doos Aopen 52x binnen gekregen maar we krijgen die dingen maar niet aan de praat... :(
heb al vanalles geprobeerd.. verschillende ide kanalen, verschillende kabels, andere cdrom speler, zelfs andere pc's (ook Gx110)
ik kom er niet meer uit..... hij wordt helemaal niet herkend door de bios.. |:(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:51
Move > OM

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

hebben deze spelers ook niet het udma jumpertje helemaal aan de buitenkant van het aansluit gedeelte op de achterkant ? Als dit wel zo is zou je deze kunnen verwijderen.

Verwijderd

De Dell GX110 ondersteunt geen Aopen CD-rom spelers.
Dit is door Dell zelf bevestigd.

who_am_i heeft het ook meegemaakt op z'n werk. :)

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hm lekker is dat.. gaan we maar andere bestellen dan... :(
* flipper2k haat Dell |:(

Verwijderd

Nou hier zitten we dus met hetzelfde probleem:

Systemen

Dell GX 150
Dell GX 240
Dell GX 260

En bij geen van deze systemen wordt in het bios de cdrom herkend (en gelukkig hebben we maar een stuk of 20 van die aopen's dus zijn we daar ook weer snel vanaf :( :( :( )

Verwijderd

Nog maar eens een kleine "herinnering" om dit onder de aandacht te brengen. Ik wil wel eens weten of er uberhaupt iemand is die bij dell een oplossing heeft gekregen, want ik mail nu al ruim 2 weken met ze. Een leuke emailrelatie met een vrouwding die mij er aan helpt herinneren hoe ik een cdrom speler aan moet sluiten (master/slave). Maar verder geen echte oplossingen. Heel sneu

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Hier blijkt dus weer eens uit dat die Dell pc's wat een aantal componenten betreft extreem selectief zijn.
Ik had een oude Dell Dimension xps166 van mijn ouwetjes gekregen en daar wilde ik ook wel ff wat aan upgraden.

Allereerst bleek hij alleen maar echte merkreepjes geheugen te vreten en daar bovendien ook nog niet meer dan 64 mb ondersteunt. Mooi dat je daar niets aan kan veranderen.

Ik heb me laten vertellen dat de mobo's ook van Dell zelf zijn. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? Kan het zo zijn dat er in dat mobo ook zulke "beperkingen" verborgen zitten?Dell maakt iig wel gebruik van een type ide kabels die ik nog nooit eerder heb gezien.

Het is iig duidelijk dat ze alles liefst binnenshuis houden. Ze raden zelf ook altijd de officiële Dell memory upgrades aan en die zijn me daar toch een partij duur! :(
Pagina: 1