[PHP/VB] Koppeling mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik zit met het volgende in mijn hoofd.

Ik ben bezig met een webshop. Mensen die in het bedrijf werken moeten de mogelijkheid hebben om facturen te printen van de binnengekomen orders. Aangezien het er niet uit ziet als je een factuur rechtstreeks vanuit IE print dacht ik het volgende:

Je laat vanuit PHP een programma (VB) aanroepen die vervolgend middels MyODBC een verbinding maakt met de MySQL database. Het VB programma haalt alle data voor de opgegeven factuur uit de database en zet dat netjes in een report. Vervolgens kan het geprint worden. Je hebt dan een mooie faktuur met 1 druk op de knop.

Is het mogelijk om vanuit PHP een VB programma aan te roepen en dan als parameter een faktuurnummer mee te geven?

Is dit allemaal een goed idee?

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:33

BierPul

2 koffie graag

Je kan met de functie exec wel een extern programma starten en die parameter versturen lijkt me ook geen probleen, kijk anders ff op de link hieronder :)

http://php.nederland.net/manual/nl/function.exec.php

Ja man

• kaandorp
Ja, maar die functie draait een programma op de server. En het zou een lokaal programma moeten zijn.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Hmmmzz dat durf ik je niet 123 te zeggen :(

Maar kan het me niet voorstellen dat het niet zou kunnen >:)

* BierPul denkt zelf aan javascript , heeft er echter geen ervaring mee :(

Ja man

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Als het kan is het een gigantisch beveilingslek ga er maar vanuit dat het niet kan.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Op vrijdag 16 november 2001 10:14 schreef wasigh het volgende:
Als het kan is het een gigantisch beveilingslek ga er maar vanuit dat het niet kan.
zat ik ook net aan te denken serverside een client side exe starten is enorm link

stel je voor dat ze format.exe kunnen starten of een ander vaag iets dat zou enorm link zijn en daar wordt je niet blij van >:)

Ja man

• kaandorp
Ja.. you got a point there...

Ander idee?

Misschien i.p.v. dat vb proggie een activex control maken?
Of is er een andere manier om dat vb proggie aan te sturen?

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Waarom perse dat VB progje ?

Zit je daar aan vast of kan je ook anders

Misschien is java een optie :?

* BierPul calling for wasigh :D

Ja man

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
LOST_GUNT: Misschien is java een optie :?

* mbravenboer calling for wasigh :D
Mag ik ook? ;) . Vanuit een Java Applet printen kan wel, maar is niet echt een feest. Ook is het standaard niet toegestaan door de sandbox. Hiervoor kan je wel meer rechten aanvragen.

Misschien kan je beter server-side een PDF maken op wat voor manier dan ook... LaTeX -> PDF, hard-coden naar PDF, XSL:FO -> PDF

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• HunterPro
  • Niet online
daar zit ik ook naar te kijken, maar dan moet ik voor mijn webshop voor de facturen direct een beveiligd PDFje kunnen uitspugen naar de klant, omdat een beveiligd PDFje rechtsgeldig is. Hoef je dus geen papieren rotzooi meer te sturen >:).

edit:

ga eens naar http://www.mycom.nl en druk vanuit dat flash gedeelte een offerte af. Bedoel je dat?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 16 november 2001 11:50 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Mag ik ook? ;)
Nee >:) hij riep mij :)

mbravenboer zegt trouwens ongeveer wat ik zou hebben gezegd ;)

• kaandorp
Het grote voordeel van een VB proggie is:
- Ik snap vb ;)
- Je kunt er schitterende reports mee maken
- Goede database ondersteuning

En het draait alleen bij de medewerkers die de fakturen draaien, dus het maakt niet uit dat er een proggie wordt geinstaleerd.

Ik wil namelijk goede opmaakmogelijkheden hebben, omdat het waarschijnlijk ook op briefpapier geprint moet worden.

PDF is misschien ook wel een goede optie, maar ik weet niet of je daar ook zulke goede opmaakmogelijkheden hebt.

Dat MyCom gebeuren lijkt er wel op, maar alles staat alleen schots en scheef ;)

Verwijderd

Naja, een link met daarin een programma naam moet wel werken hoor :) gewoon <a href="file:c:\blaat\blaat.exe">Print</a>
probleempje is echter dat je dus moet ingeven wat hij moet printen, zou je natuurlijk een aparte tabel kunnen maken met printopdrachten (met een ID) en vervolgens in dat programma een veld waarin je dat ID'tje op moet geven.

en btw, progs starten door server gestuurd kan wel, denk maar aan al die cab files die vanzelf willen installeren, hoef je 1 keer aan te vinken dat je het altijd vertrouwd wat van die site komt en je bent klaar.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:54
kan je niet gewoon een vb progje maken dat altijd op de achtergrond (systray) draait, en via een applet/code (weet nog niet precies hoe) geactiveerd wordt, de data uit je internet explorer venster of database haalt en dat vervolgens netjes print

Maak je eigen poll

Verwijderd

Of laat je vb-progje luisteren op een poort en laat php connecten met dat poortje waar het vb progje wacht op een ordernummer of factuurnummer of whatever

:)

edit:

oeps vb, niet php

• kaandorp
Kijk das nou interessant...
Misschien dat ik wel ga voor dat socket gebeuren.
Maar ik alleen geen flauw idee hoe het werkt.

Iemand trouwens enig idee of je aan een vb app ook een variabele mee kan geven? Dus bijv:

c:\invoice.exe 43313

Zodat hij dan bij het opstarten meteen invoice 43313 opent.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
kaandorp: Ik wil namelijk goede opmaakmogelijkheden hebben, omdat het waarschijnlijk ook op briefpapier geprint moet worden.

PDF is misschien ook wel een goede optie, maar ik weet niet of je daar ook zulke goede opmaakmogelijkheden hebt.
Hum, als PDF iets kan dan zijn het wel goede opmaakmogelijkheden! PDF is fantastisch op dit gebied. Er worden volledige boeken in PDF gepubliceerd en je kan eigenlijk alles naar PDF omzetten. PDF direct maken zal niet zo makkelijk zijn, daarom moet je een makkelijker systeem nemen en dat converteren naar PDF. LaTeX is hier erg goed in. XSL:FO ook. In ieder geval kan je met PDF de allermooiste resultaten bereiken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• kaandorp
En hoe hebben ze dat bij MyCom gedaan?

Iemand enig idee?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
Op vrijdag 16 november 2001 15:06 schreef kaandorp het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je aan een vb app ook een variabele mee kan geven? Dus bijv:
Kijk hier ben ik nou ook mee bezig geweest... :P Hiervoor kun je de "command" variable gebruiken :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub Form_Load()
If Len(Command) <> 0 Then
    strCommand = Command
Else
    strCommand = "wel wat invullen hoor"
End If

MsgBox strCommand

End

End Sub

Even copy en pasten compilen en dat doet ie het...

Even snel wat in elkaar geknutseld. Hoe dit verder in combinatie met jouw idee werkt durf ik niet zo 1 2 3 te zeggen...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Pagina: 1