Toon posts:

KG7 & Athlon XP 1700 Niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft pas geleden een Athlon XP gehaald.
Incl. Mainbord deze heeft ie zelf geinstalleerd.

Alleen kreeg hij de bios instellingen niet goed.

Owke vervolgens Bios update gedaan. alle instellingen in de bios voor hem goed gezet. en win2k setup gedraaid.

Setup start met kopieren van de bestanden, geen probleem setup start opnieuw op om daadwerkelijk te gaan installen. Vervolgens loopt het systeem vast op het moment dat ik zo ongeveer bij de vraag kom of ik de schijf wil converteren naar NTFS.

Het lijk mij niet specifiek een crash die bij die vraag plaats vind, maar eerder tijd gebonden is, want als ik alles heel snel doe dan kom ik daar voorbij en begint setup zelfs met kopieren.

Wanneer de pc Crasht dan krijg ik zo'n leuke een BlueScreen (of death) KUT (windows staat er niet eens op krijgen we dit gezeik al) Memory Dump. Owke alles nagelopen. en alles staat goed
kon maar tot 1 conclusie komen Geheugen van Cheap ass Kwaliteit.

Owke ik dacht laat ik eerst iets anders proberen, Owke CPu ondergeclockt op 1100 Mhz (geloof ik) met een bus van 100 Mhz)

Systeem werkt perfect, windows 2000 geinstalled drivers bla bla bla. (alleen geen service pack want hij heeft geen Internet)

Owke ff een spel spelen "Max Pane" werkt perfect. Ik dacht probleem opgelost systeem weer op 1700+ gezet. Nou "Max Pane" wil niet meer en systeem loopt weer Vast. dan maar weer terug naar 1100

Toch maar ander geheugen gehaald (vraag me niet wie of wat en welk merk want daar was ik allemaal niet bij) Hij heeft het zelf weer allemaal geinstalled en zijn pc weer terug gezet op 1700+ Maar ook dit mocht niet baten.

Het is hoogst waarschijnlijk ook geen Temp. Probleem want volgens de bios wordt die cpu net 45 graden zo !

owke Anybody KNows what to do ? want ik weet het niet meer ?

Verwijderd

Heb je de spanning van de voeding al gechecked? voeding wil wel eens een beetje gammel zijn...

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het kan nog steeds brak geheugen zijn.

Standaard draait het systeem op 11*133 Mhz (1463 mHZ.).
Je hebt hem daarna onderklokt naar 11*100, waarop hij wel stabiel draaid, temperatuur op 1163 Mhz. is geen probleem volgens de metingen.

Je geheugen draaid onderklokt dus ook op 100 Mhz. ipv 133 neem ik aan. Je zou kunnen proberen door de CAS latency naar 3 terug te zetten ipv 2 indien dit in het bios staat, je kan met timing's proberen of je kan eens proberen op 11*133 te draaien met geheugen op -33 (dus op 100 Mhz.).
Als dit het probleem oplost heb je dus niet zo best geheugen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nog niet gedaan.
maar het is een nieuwe systeemkast met een 300W voeding
(No-name) Maar dat zal toch wel voldoende moeten zijn ? of zie ik dat verkeerd ?

Hmmm... Wat dat geheugen betreft zou ik inderdaad nog is ff kunnen proberen ja ! Hmmm ik ga ff die manual downloaden van die KG7 kijken of hij die optie heeft (zal toch wel) ik heb zelf namelijk een epox daarvan weet ik dat het wel kan (Vet bordje trouwens die epox)

Verwijderd

Het kan idd nog steeds het geheugen zijn, 't is vaak de spelbreker...
wat betreft de voeding, dat ie nieuw is geeft absoluut geen garanties. die ervaring heeft een collega van mij gehad...

ik zou zeggen, probeer 't gewoon :P

Verwijderd

Topicstarter
When ik vanavond thuis kom, zal ik het zeker even proberen. Maarre wat was er precies met die voeding aan de hand dan als ik vragen mag. De laatste tijd hoor ik namelijk inderdaad steeds meer mensen klagen over een kapotte voeding of een slechte voeding dit en dat.... Leg het eens uit svp,ik ben 1 en al oor... :)

Verwijderd

Hmz, brak geheugen lijkt me eerder... Koop eens merk geheugen, Apacer, Kingston,... Je betaald wat meer maar je hebt toch kwaliteit...
Probeer anders ook eens op Cas2.5 te draaien, kan ook al helpen (cas3 bestaat niet bij een KG7) Pluk anders eens de voeding uit jouw pc en steek die eens op die pc, kan je het simpel uittesten of het de voeding niet is...
De geheugenbanken heb je toch goed gestoken he? Van uiterst rechts beginnen! En als je de 4 sloten wilt gebruiken moet je Registred geheugen gebruiken...

Btw, voor z'n win2k he, zorg maar dat hij rap aan die service paks geraakt, of hij gaat probs hebben met bepaalde software en games...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 10:33 schreef Caravon het volgende:
When ik vanavond thuis kom, zal ik het zeker even proberen. Maarre wat was er precies met die voeding aan de hand dan als ik vragen mag. De laatste tijd hoor ik namelijk inderdaad steeds meer mensen klagen over een kapotte voeding of een slechte voeding dit en dat.... Leg het eens uit svp,ik ben 1 en al oor... :)
Hardware freet stroom he, zeker als je in combo dan nog es een dvd/writer/7200rpm harddisken hebt, nen nest casefans enzo... Dan komt een noname voeding gewoon te kort. Voel eens aan de voeding, staat die warm dan moet ze teveel werken. Merkvoeding levert meer stroom en moet daar minder voor werken...
Beste voedingen zijn enermax, chieftec en antec

• Elteor

Elteor

AMD processoren vreten over het algemeen aardig wat vermogen, evenals NVidia videokaarten. Als je daarnaast nog extra finnetje's, schijven etc in je systeem hebt moet je een stabiele en groot genoege voeding hebben, als er door een (tijdelijke) grote vraag naar vermogen heel eventjes een hikje (piekje of dalletje) in de toevoer zit loop je grote kans op een vastloper. Dit komt dus voor bij goedkopere (en soms minder vermogende) voedingen, vandaar dat AMD bijvoorbeeld een lijst heeft met "recomended power supplies".

Verwijderd

Die p4's freten ook stroom ze...
En idd, vooral die GF3's lusten een pak stroom...

• Elteor

Elteor

Op vrijdag 16 november 2001 10:41 schreef thamar het volgende:
Die p4's freten ook stroom ze...
En idd, vooral die GF3's lusten een pak stroom...
Klopt, maar aangezien het hier om een athlion systeem ging heb ik alleen de Athlon aangehaald :)

Hier staat een overzicht wat verschillende cpu's aan stroom vreten ....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 10:36 schreef thamar het volgende:

De geheugenbanken heb je toch goed gestoken he? Van uiterst rechts beginnen! En als je de 4 sloten wilt gebruiken moet je Registred geheugen gebruiken...

Btw, voor z'n win2k he, zorg maar dat hij rap aan die service paks geraakt, of hij gaat probs hebben met bepaalde software en games...
Geheugen heb ik er zelf niet ingezet, maar als ik het goed heb was het inderdaad van rechts naar links (er zat maar 1 module in)

Service paks wordt aan gewerkt.

Hmmmm ik ga me nu afvragen of ik zelf niet eens een andere voeding ga aanschaffen....

Ik zal eens ff voelen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

hoe luidt de fout?
is het in de trand van
irq not less or equeal -hpt3**.sys?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 12:46 schreef henkieee het volgende:
hoe luidt de fout?
is het in de trand van
irq not less or equeal -hpt3**.sys?
nee het was een fout in de trend van, Memory Dump...

Verwijderd

ja dat staat er onder, wat staat er op de tweede regel van de melding? daar staat namelijk wat de fout veroorzaakt heeft.

Verwijderd

Geld dit voor alle mobo's of is dit alleen bij de epox?
Ik heb hem namelijk aan de linkerkant zitten en heb bijna dezelfde problemen.
Ik heb een MSI k7t266 pro met een amd 1700+ en 256mb ddr geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen, die het wat kan schelen, ik wou ff mededelen dat ik gister ff tijd had voor die pc en....

Systeem is nu helemaal stabiel. het was niet de voeding. Geheugen was al opgeruild dus daar heb ik niet meer naar gekeken (wel ff docmem gedraaid om te kijken of het brak was, en dit was niet het geval) Vervolgens alle instellingen in de bios "weer" goed gezet en service pack geinstalled (win2k) tijdens begin setup; pc automatisch restart.

Audio kaart eruit geflikkert (zat trouwens in pci slot 1, en persoonlijk plaats ik hem altijd in 1 van de onderste sloten 5 ofzo)

service nogmaals geprobeerd. dit x werkte het wel.
drivers allemaal opnieuw geinstalled.

Audio kaart erweer in.

ene voila eine systeem ala Stabiel 8-)

(en volgens de benchmarks is ie sneller dan die van mij :'( )

Verwijderd

Beetje klote dat je je audio kaart eruit moet halen om windhoos te installeren aangezien, dat nogal vaak het geval is...
Pagina: 1