Win2k hangt na memory upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik heb gisteren een reepje van 256 MB in mijn mobo (Asus P3V4X) erbij geprikt, en nu hangt Windows 2000 steeds na een tijdje (muis blijft stilstaan, HD ratekt nog even en dan is het stil).
In XP is er echter niets aan de hand, daare kan ik Photoshoppen (voor de lol ff hele grote bestanden maken en copy/pasten).
Het gekke is dat het geen brak reepje is.
Als ik Win2k opstart met de oude hoeveelheid geheugen, ongeacht welke reepjes erin zitten, hangt-ie niet, benchmark ok, Photoshop draait ok.

Waar kan dat aan liggen? Waarschijnlijk aan windows 2000, moet ik ergens een ini-bestandje aanpassen? Ik heb al vaker mem geupgrade, en dat was ook geen probleem.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
^^^ >:) ^^^

Canon EOS | DJI M2P

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik denk dan toch dat er wat mis is met het geheugen,probeer het eens te ruilen

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Zoals je boven gelezen hebt, is er niets met het geheugen aan de hand.
Welke configuratie ik ook pak, win2k werkt alleen maar met 512MB. Lager overigens ook niet. Het is PC133 geheugen en de fout doet zich ook voor op 100 FSB.

Ik denk zelf dat het een fout in Windows 2000 is, aangezien XP en 98 wel ermee kunnen werken.
Onwaarschijnlijk lijkt het me dat dit een HW fout is.

Eigenlijk heb ik mezelf zojuist ervan overtuigd dat ik windows 2000 maar bagger vind. Alleen jammer dat XP nog niet werkt met Samba PDCs, anders was ik al omgegaan.

Canon EOS | DJI M2P

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51

Verwijderd

Hoeveel geheugen zat er eerst in? Al geprobeerd met alleen het nieuwe reepje? Hoegroot is je pagefile? PC is niet overgeklokt (of geheugen overgeklokt)
Meer info graag, zo kun we niets zinnigs zeggen

(niet dat ik vaak iets zinnigs zeg hoor! *D

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
ik heb toevallig vandaag 1x 512 MB geïnstalled en de oude 2x 128 MB eruit gehaald, XP (Eng Pro) gaf de ene fout na de andere en m'n bios accepteerde de ene keer de dimm wel, en even later na een reboot weer niet :? heel vreemd..

maar keb nu m'n bios geflashed van 1007 naar 1009 (Asus A7V) en Windows XP opnieuw geinstalleerd en hij draait perfect B-) ik was eerst ook bang dat me dimm niet goed was..

dus tip: uiterste geval re-install windows en evt. bios-update/reset

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik denk inderdaad dat je windows 2000 eens opnieuw zou moeten installeren gezien windows 2000 naar mijn opinie een vreselijk goeie OS is waarmee ik dus gemiddeld één keer per 2 weken een reboot doe en dus steeds hoge uptimes haal en dan is het dus nog geeneens een server >:)

Toen ik in die pc nog maar 64 mb had te zitten, stond er nog windows 98 SE op waar ik ook zeer tevreden over ben/was.

Echter toen ik d'r een 256 mb moduletje bij prikte werd hij juist slomer dan sneller en na even nagevraagd te hebben bleek dus dat een herinstallatie van windows (ongeacht welke windows) na geheugenupdates altijd aan te raden is en idd, toen ik windows 2000 had geïnstalleerd liep dit als een speer >:)

In één zin: installeer windows 2000 eens opnieuw :)

Hoi

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
OK ff een partitie vrijgemaakt en een win2k ernaast gezet :7 ....

Geen problemen.

Om een of andere reden kan Windows 2000 er niet tegen dat het geheugen zomaar geupgrade-t wordt :?

Rest mij de vraag waarom w2k hier niet tegen kan.

Canon EOS | DJI M2P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op zaterdag 17 november 2001 01:07 schreef Arjan_A het volgende:
OK ff een partitie vrijgemaakt en een win2k ernaast gezet :7 ....

Geen problemen.

Om een of andere reden kan Windows 2000 er niet tegen dat het geheugen zomaar geupgrade-t wordt :?

Rest mij de vraag waarom w2k hier niet tegen kan.
Vreemd, heb er hier nooit last van gehad als ik ga kwartetten met DIMM's; W2K bleef het gewoon 100% doen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1