Toon posts:

[Flash5] Tell-target / Instance-name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij is bezig met Flash. Hij zit nu vast op het tell-target probleem.
Nu heb ik absoluut geen ervaring met Flash5, alleen Flash4 :(

Ik ben dan ook maar programmeur :)

Hoe ik het tell-target commadno gebruik is mij duidelijk, en ik snap ook wel hoe het werkt, daarin is F5 gelijk aan F4. Alleen kan ik er niet uitkomen hoe ik een naam aan een movie moet geven. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Veel tuts op internet leggen duidelijk uit hoe tell-target werkt enzo, maar ik kan maar nergens vinden hoe ik nu ook daadwerkelijk de naam bepaal van het object dat gestart moet worden. Of waaraan ik een commando (play ofzo) wil geven.

thanx anyway

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 16 november 2001 09:32 schreef BarisArt het volgende:
Alleen kan ik er niet uitkomen hoe ik een naam aan een movie moet geven. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Veel tuts op internet leggen duidelijk uit hoe tell-target werkt enzo, maar ik kan maar nergens vinden hoe ik nu ook daadwerkelijk de naam bepaal van het object dat gestart moet worden.
* Pelle heeft ook een keer met Flash5 moeten werken terwijl hij Flash4 gewend was

Ik heb me toen ook rot gezocht, heb het wel gevonden (of in de help, of in de manual). Zoek maar even op 'instance' ofzo, dan moet je het wel kunnen vinden.

Misschien dat een modje zo aardig wil zijn de topic-title te veranderen in '[flash5] hoe geef ik een instance name?' ofzo :)

/edit
Er staat me vaag iets van bij dat er een apart toolbox-windowtje was (ofzo) waarin je de instance-name kon ingeven. Kijk eens onder view of window ofzo, of je daar iets tegenkomt :?

* Pelle geeft z'n bek ook maar een zet

Verwijderd

je hebt in flash 5 een klein venstertje dat instance heet daar kan je je mc een instance naam geven is dat wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

dus ik begrijp dat je het zelf ook niet weet :?

hehe ;)
nou, ik zal het hem zeggen.

Ik ga wel weer lekker verder met programmeren :0

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 16 november 2001 10:25 schreef kevenius het volgende:
je hebt in flash 5 een klein venstertje dat instance heet daar kan je je mc een instance naam geven is dat wat je bedoelt?
/me bevestigt Pelle's vermoedens

Windowtje zal dus wel ergens naar voren te toveren zijn via het View- of Window-menu.

Verwijderd

of je doet gewoon <CTRL>+I
Pagina: 1