Toon posts:

Alpha 8045 op Asus A7V266-e

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van enkele topcis over de 8045 van Alpha, deel ik hierbij even mijn ervaringen met jullie.

De Alpha 8045 kan zeker wel op een Asus A7V266-e, echter twee kleine onderdelen zullen ietsjes verbogen moeten worden.

Hier effe een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/a7v266_e.jpg

Die twee cilinders (bij 1)(ik weet niet meer hoe die dingen heten) moeten iets gebogen worden naar rechtsboven. De hoek van de heatsink komt precies daar. Effe drie milimeter buigen en de heatsink past.

Mijn vraag is of ik tussen die twee cilinders en de heatsink en tussen de heatsink en het geheugen iets moet plaatsen tegen de warmte?

[ter info: op bovenstaand plaatje is een A7V266-e zonder onboard audio, maar met Raid. Ik heb er zelf 1 met onboard audio, maar zonder Raid. De lay-out van die twee mobo's verschillen haast niet.]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is die alpha zo groot?

ik dacht dat in een ander topic iemand zei dat hij maar een klein stukje over de socket komt :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die Alpha is echt zo groot. Hij is zo groot dat hij die cilinders rechtsboven raakt en ongeveer mijn geheugen nadert tot +/- 1 cm.

• Cartman!
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 09:44 schreef HPE het volgende:
Ja die Alpha is echt zo groot. Hij is zo groot dat hij die cilinders rechtsboven raakt en ongeveer mijn geheugen nadert tot +/- 1 cm.
Dan neem ik dus een andere cooler voor me opkomende Abit KR7 Raid

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 09:47 schreef Cartman! het volgende:

[..]

Maar dat ding is wel errug goed. Houd mijn XP 1600+ op 34 graden idle. En dat met een very low-noise Papst.

Verwijderd

Ik ga trouwens ook dit mobo kopen volgende week. Ik weet echter niet of ik naast een fan ook een CPU-cooler en Chip-cooler moet nemen. Advies?

En hoe is eigenlijk die Onboard audio en wat kost dit bij elkaar. Op buyers watch kan ik wel prijzen vinden, alleen staat daar niet bij vermeld of dit inclusief of exclusief onboard audio is.
Alex

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:23

Convoy

g44p

Op vrijdag 16 november 2001 10:00 schreef HPE het volgende:

[..]

Maar dat ding is wel errug goed. Houd mijn XP 1600+ op 34 graden idle. En dat met een very low-noise Papst.
valt wel mee dan, hoe goed die is. mijn swiftech houd mijn xptje 1800+ @1725 netjes op 30 graden :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 10:09 schreef capela het volgende:
Ik ga trouwens ook dit mobo kopen volgende week. Ik weet echter niet of ik naast een fan ook een CPU-cooler en Chip-cooler moet nemen. Advies?

En hoe is eigenlijk die Onboard audio en wat kost dit bij elkaar. Op buyers watch kan ik wel prijzen vinden, alleen staat daar niet bij vermeld of dit inclusief of exclusief onboard audio is.
Alex
Je moet natuurlijk altijd een koeler op je cpu zetten. Verder zou ik een case-fan plaatsen voor de afvoer van warme lucht. En die chipset koeler zit er al standaard op.

Wat kost wat bij elkaar? Het mobo is ongeveer 500. Welke cpu en resterende onderdelen wil je. Voor die Alpha 8045T en een Papst 8***NGL heb ik 191 piek betaald, maar ja is dan ook niet in Nederland verkrijgbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 10:11 schreef freekweb het volgende:

[..]

valt wel mee dan, hoe goed die is. mijn swiftech houd mijn xptje 1800+ @1725 netjes op 30 graden :P
Maar die Swiftech hoor je draaien denk ik. Mijn papst komt niet boven de koeling van mijn voeding uit.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31
Haal je toch een stuk van die koeler.... :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Wie weet past die Alpha 8045 wel gewoon op de Abit KR7A raid,ik hoop daar wel op eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan je kijken of die Alpha 8045T past:

http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

Maar die lijst is niet volledig. En veel gebruikers meldden dat het op hun mobo wel kon.

Anders kan je Alpha effe mailen met je vraag:

alpha@micforg.co.jp

Verwijderd

Klopt, heb gister mijn Alpha op de ASUS A7M266 geinstalleerd en hij past. Ik heb zelfs nog wat ruimte over ;)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
dubbelpost
Pagina: 1