Voor een nieuw intranet ben ik bezig om een functionaliteit te schrijven die er vor zorgt dat bekende MIME-typen gedownload worden in plaats van geopend middels het geassocieerde programma.
Via MSDN en andere sites kwam ik te weten dat ik dat op deze manier zou moeten kunnen doen:
Ik test met de volgende code:
Het probleem is dat na het versturen van het formulier er een download popup gegeven wordt voor de asp-file en niet voor het document dat ik heb opgegeven. Het is een bestaand URL.
Mis ik hier iets?
Of denk ik gewoon niet goed
Via MSDN en andere sites kwam ik te weten dat ik dat op deze manier zou moeten kunnen doen:
Waarbij de filename.ext natuurlijk vervangen moet worden door de naam en extentie van de file die je wil laten downloaden.response.addHeader "content-disposition", "attachment;filename=filename.ext"
Ik test met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <%
Dim WebFile
WebFile = Request.Form("webfile")
Function strExtractFileNameFromPath(strPath)
' functie die filenaam van een pad teruggeeft
Dim mypos
Dim lengte
mypos = -1
Do
lengte = Len(strPath)
mypos = InStr(1, strPath, "/")
strPath = Right(strPath, lengte - mypos)
Loop Until mypos = 0
strExtractFileNameFromPath = strPath
End Function
If WebFile <> "" Then
Response.Buffer = true
Response.Write Webfile & " -> " & strExtractFileNameFromPath(WebFile)
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; Filename = " & strExtractFileNameFromPath(WebFile)
Response.Clear
Else
%>
<html>
<head>
<title>Download a file from a webserver</title>
</head>
<body>
<h2>Download a file from a webserver</h2>
Please enter the URL of the file you want to download<br>
<form method="post" action="<%= Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") %>">
<input type="text" name="webfile" size="50"> <input type="submit" value="Download file">
</form>
</body>
</html>
<%
End If
%> |
Het probleem is dat na het versturen van het formulier er een download popup gegeven wordt voor de asp-file en niet voor het document dat ik heb opgegeven. Het is een bestaand URL.
Mis ik hier iets?