Geheugen of videokaart upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb nu:
Epox 8KHA+
Athlon XP 1800+
256 Mb noname PC2100 geheugen
Geforce 2 GTS 32 Mb

Ik zit te twijfelen wat ik wil upgraden ivm hcc dagen.
Waar ik tussen twijfel is:

- 2x Corsair 256 Mb PC2400 (en dan dus het noname reepje eruit)
- Geforce 3 Ti200

Wat zouden jullie me aanraden?
Andere upgrade suggesties zijn natuurlijk ook welkom :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

neem het geheugen, je videokaart is nog goed zat. Kijk maar eens hoeveel frames de Ti200 sneller is als je bv Max Payne op high res alles max aan speelt.... nou, ik geloof toch zeker wel 4! Als het niet stiekem 5 is. Die reviewers benchmarken met bijna lege levels, daar haalt de GF2 misschien maar 80 of 100 terwijl de Ti200 dan 140-150 haalt, maar het verschil is zo groot nog niet als je spellen als Max Payne speelt. Iig niet groot genoeg voor dat prijskaartje :) Dus koop het RAM en wacht op de volgende GF telg.

MechWarrior || Monsters Game

• Rene59
Oke tnx.
Heeft iemand anders hier misschien nog iets aan toe te voegen?
Volgens mij ligt iedereen te maffen ;)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
je videokaart is perfect houden zo, ik zal alleen geheugen bijkopen.. en die videokaart opwaarderen volgend jaar ofzo..

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

zou ik ook doen: geheugen en rest van je geld uitsparen voor de GF4 super titanium deluxe, de Radeon 9500 mega speed of de Matrox V950 Crystal splashy ;)

*insert signature here

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20
No Brainer: de Videokaart halen
van 256 naar 512 merk je nietzo, van pc2100 naar pc2400 ook niet.(begrijp me niet verkeerd want geheugen is SUPERbelangrijk, maar 256 is echt ok momenteel)
Een GF3 merk je wel, je kan bijv de Nature demo draaien in 3DMark 2001, je bent klaar voor Doom3, en je hoef t ff geen nieuwe meer te halen.

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Eeen nieuwe ATI RADEON halen, moet je zelf maar kiesen voor welke je gaat, ze zijn allemaal beter dan wat je nu hebt ;-)

vinifinder.nl

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 16 november 2001 13:03 schreef Sjah het volgende:
No Brainer: de Videokaart halen
van 256 naar 512 merk je nietzo, van pc2100 naar pc2400 ook niet.(begrijp me niet verkeerd want geheugen is SUPERbelangrijk, maar 256 is echt ok momenteel)
Een GF3 merk je wel, je kan bijv de Nature demo draaien in 3DMark 2001, je bent klaar voor Doom3, en je hoef t ff geen nieuwe meer te halen.
dat heeft die nu ook niet nodig.. die kaart is snel en perfect, niet iedereen heeft een GF3 nodig om een spellen te spelen.. :? koop gewoon die geheugen als je iets wilt kopen daar..

edit: Doom hoeft niet per se een GF3 te hebben om te spelen hoor dat is dikke bull **** :) , dan zouden ze een hele grote(zeer grote) groep gamers overslaan en waardoor dat ze alleen maar die spel verkopen aan mensen met een GF3(niet echt een grote groep) het lijkt op tweakers zo dat iedereen een GF3 heeft maar ach we zijn tweakers en willen de beste v/d beste, maar de "gewoone" andere groep mensen die spellen spelen hebben echt die dingen niet in hun packerd Bell's en Compaq's..(voornamelijk de grootste groep, dat zijn o.a kinderen die op pappa en mamma's pc spelletjes spelen) met een GF3 komt die spel tot ze echte kracht in graphics..maar niet iedereen heeft dat 100% nodig

• Rene59
Tja, ik heb die GF3 eigenlijk ook helemaal niet nodig nee, m'n spellen draaien allemaal nog perfect.
Maar ja, die 3dmark score verhogen is best verslavend he ;)

Ik wil dat geheugen dus ook kopen, zodat ik mijn cpu niet meer met de multiplyer, maar met de fsb kan overklokken. Dat geeft toch weer wat procenten meer lijkt me.

Ik denk dat ik maar voor het geheugen ga.

Ik zie trouwens ook mensen een Ati kaart aanraden.
Daar heb ik dus ook een hele tijd over zitten dubben (voornamelijk vanwege het leuke prijskaartje van Ati), maar sinds het bekend is dat Ati weer problemen heeft met hun drivers, zijn die kaarten bij mij eigenlijk af gevallen. En dus kwam ik logischerwijs (vanuit gamers perspectief) uit bij nvidia.

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Dat van die drivers valt heel erg mee, ik heb een oudere Radeon (64MB DDR ViVo) en die draaid perfect hoor.
Okk de nieuwe 8500 van Ati gaat al steeds beter, hij is nu al vaak sneller of even snel als die nieuwe gforce.
De drivers duren misschien wel wat langer dan bij Nvidia, maar elke maand een nieuwe driver is ook overdreven, gewoon 1 driver in de 3 maanden met een echt merkbaar verschil in je perfomance is prima.

Je geheugen veranderen zal wel wat performance winst opleveren, maar niet heel erg veel.

BTW, ik zou kijken voor hoeveel je goed gehuegen kan kopen, misschien valt het wel mee daar en kan je beide kopen

vinifinder.nl

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 15:00
Op vrijdag 16 november 2001 14:05 schreef Rene59 het volgende:
Ik wil dat geheugen dus ook kopen, zodat ik mijn cpu niet meer met de multiplyer, maar met de fsb kan overklokken. Dat geeft toch weer wat procenten meer lijkt me.

Ik denk dat ik maar voor het geheugen ga.
waarom ga je nu niet ff goed sparen des noods leen je wat van vrienden en koop je allebei >:)

• Rene59
Matando: het probleem van Ati, vind ik, is dat het product geleverd wordt met drivers die eigenlijk niet zo goed zijn. Naar mijn mening is de kaart dus te vroeg op de markt gebracht.
Als de drivers goed worden, dan vind ik de Ati kaarten zeer aantrekkelijk, maar nu dus juist vanwege dat probleem niet.

internetinfo: Ik houd er niet van om geld te lenen, en ik heb geen haast met upgraden. De prijzen dalen toch alleen maar, behalve die van het geheugen dus.

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik zou nu eerst geheugen kopen, dat is nu namelijk enorm in prijs aan het stijgen en zou wel es duurder kunnen blijven (ook volgend jaar) en die gts kan nog wel even mee :)

For those about to rock, we salute you!

Pagina: 1