Toon posts:

cooler voor chip/cpu/fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wellicht een hele domme vraag aan jullie, maar als ik volgende week een computer koop, moet ik dan een cooler nemen voor zowel chip als cpu en ernaast nog een fan in laten zetten? Ik wil een AMD XP 1700+ nemen met een ASUS A7V266-E mobo en een Matrox G550 videokaart. Wellicht is dit belangrijk voor het antwoord!

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Zie hier waarom niet - havana

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht in het verkeerde forum geplaatst. Moet ik deze vraag in een ander forum stellen?
Alex

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Hij staat in het goede forum. Domme vragen bestaan overigens niet, domme antwoorden wel :)

Je hebt in principe alleen een cooler nodig voor je processor, in de voeding zit al een fan die voldoende is. Met een goede cooler kun je je processor enigszins gaan overklokken zonder extra koeling, wil je echter rigoreus gaan overklokken, heb je extra casefans nodig.

De vraag wat nou een chique cooler is, kun je achter komen door te [search=welke cooler athlon].

DIT IS MIJN WEBSITE

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Alles kan... dus wat jij wilt...
Een beetje winkel waarschuwt je wel welke cooler moet.

Minimaal moet er een CPU koeler op zitten, soms moet je een chipset koeler hebben actief of niet actief en soms moet je een case koeler hebben...

De chipsetkoeler zit meestal standaard bij je mobo of videokaart maar kan te weinig zijn als je gaat OC'n.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!