waar wordt de WD1000BB-SE verkocht?

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
ze zijn zo fijn geweest in de pricewatch geen onderscheid te maken tussen de WD1000BB en WD1000BB-SE harddisk.
Het verschil zit 'm in het feit dat de 100GB SE Editie 8MB cache heeft ipv standaard 2MB. Hiermee komt de schijf op het performance niveau van 10k-15k rpm scsi drives.
Leuk voor audio en videbewerking dus.

maargoed, waar haal je deze schijf nu (de SE dus he!)?

Verwijderd

Dat extra geheugen zal wel voor betere burst-performance zorgen ja, maar het is en blijft een 7200 rpm schijf. No way dat die dezelfde performance heeft als een 10K of zelfs 15K schijf. Die kunnen die veel hogere doorvoersnelheid ook volhouden, omdat de schijven de data snel genoeg blijven leveren, of juist wegschrijven. En niet alleen dat moment dat die SE vanuit de 8 mb buffer leest of schrijft.

Anders zouden nu alle high-end servers wel lekker overstappen op die SE.
Lekker stil en koel en goedkoop.

En dan heb ik nog achterwege gelaten wat SCSI nog aan voordelen heeft ten opzichte van IDE.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

volgens mij kan je die alleen maar in de states kopen en ook daar nog beperkt.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:55
Ik denk niet dat die 8meg cache hd de 15k's bedreigen. Dat ze een bedreiging vormen voor de 10k, daar ben ik van overtuigd.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Het zal eerder zo zijn dat die 8MB cache veel invloed heeft op benchmarks, maar weinig op real-life situaties.

Voor videobewerking is die cache toch vrijwel nutteloos.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Die kan je alleen via de WD website bestellen en daar is ie al tijden out of stock... Jammer maar helaas, je kunt denk ik beter w88 tot ze een standaardmodel met 8MB cache maken, als je nu aan zo'n schijf wil komen is het vrij duur.
Pagina: 1