Doet Audigy nou positioneel geluid of niet?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik meen me te herinneren dat ik ergens vernomen had dat eventueel enige dingen van Aureal in de Audigy verwerkt zijn en EAX HD.

Heeft de Audigy daarmee ook volle ondersteuning voor positioneel geluid?

In Counter-Strike werk ik met A3D voor geweldig lekker positioneel geluid. Kan de Audigy het ook zo precies weergeven, of wordt dat dan gewoon stereo?

alvast bedankt!

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

er is a3d 2.0 ondersteuning op de geluidskaart.. moet je natuurlijk wel een 5.1 boxenset hebben anders werkt het niet :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Wat is dat nu weer voor onzin? Ik heb een X-Fire 1024 en ik gebruik een headset voor A3D, en daar is A3D ook voor ontwordpen dus het lijkt me sterk dat het alleen op 5.1 sets werkt.

Maar is er ook A3D 1.0 ondersteuning of niet?

Breek je nek voorzichtig

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
De Audigy ondersteunt A3D op dezelfde manier als andere kaarten zonder een Aureal chipset: door middel van emulatie van A3D calls met behulp van DS3D. Daardoor wordt A3D 1.0 volledig ondersteund, en A3D 2.0 gedeeltelijk (het wavetracing gedeelte mist).

EAX Advanced HD bevat geloof ik wel wat meer ruimtelijke mogelijkheden dan EAX 2.0, maar verschilt nog steeds van A3D. Meer info staat in de Audigy review van 3DSoundSurge.