Wie heeft er allemaal een A-Open HX08???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 07:57
Ik heb pas net een A-Open HX08 gekocht, welke ik van plan ben om te gaan modden.
Nu heb ik een paar vraagjes:

1. Ik zit eraan te denken om aan de linkerpaneel een window in te maken en aan de rechterpaneel een logo\symbool in te maken. Maar waar het logo\symbool komt (rechts) wil ik laten oplichten door een neonlicht in de case. Nu is mijn vraag of ik de neonlicht kwijt kan aan de rechterzijde van de case (achter de mbtray) of dat ik gewoon een neonlicht aan de andere zijde op de bodem moet zetten? Dat lijkt me alleen wel minder licht geven aan de rechterzijde...

2. Ik wil aan de voorkant (onder) 2 blowholes maken. Wat lijkt jullie dan het beste? 2x 80mm of 2x 92mm? En waar plaats ik dan de speaker?

3. Je kunt harde schijven boven (achter) in de case of in het midden (voor) monteren. Boven (achter) in de case kun je nog 2 fans plaatsen (zitten al 2 fanrasters). Kun je de harde schijven koelen. Maar de harde schijven zitten dan wel boven de voeding gemonteerd. Heeft dat nog nadelige gevolgen? temp, storing?

• Otho
  • Laatst online: 22:07

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Op vrijdag 16 november 2001 01:32 schreef Cooperator het volgende:
Ik heb pas net een A-Open HX08 gekocht, welke ik van plan ben om te gaan modden.

1. Ik zit eraan te denken om aan de linkerpaneel een window in te maken en aan de rechterpaneel een logo\symbool in te maken. Maar waar het logo\symbool komt (rechts) wil ik laten oplichten door een neonlicht in de case. Nu is mijn vraag of ik de neonlicht kwijt kan aan de rechterzijde van de case (achter de mbtray) of dat ik gewoon een neonlicht aan de andere zijde op de bodem moet zetten? Dat lijkt me alleen wel minder licht geven aan de rechterzijde...

Heel leuk :), maar vergeet je niet dat een moederbordtray in zit? Dan kijk jedaar tegenaan
2. Ik wil aan de voorkant (onder) 2 blowholes maken. Wat lijkt jullie dan het beste? 2x 80mm of 2x 92mm? En waar plaats ik dan de speaker?

Waarom niet 1x 120mm :?

3. Je kunt harde schijven boven (achter) in de case of in het midden (voor) monteren. Boven (achter) in de case kun je nog 2 fans plaatsen (zitten al 2 fanrasters). Kun je de harde schijven koelen. Maar de harde schijven zitten dan wel boven de voeding gemonteerd. Heeft dat nog nadelige gevolgen? temp, storing?

Ik zou het echt niet weten, heb er nog geen last van gehad
En om de vraag te beantwoorden ja ik heb ook een gemodde HX-08 :)

Foto's heb ik niet, zal eerst eens iemand moeten vragen voor een camera en de mods afmaken :(

• Cooperator
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 16 november 2001 01:32 schreef Cooperator het volgende:

Heel leuk , maar vergeet je niet dat een moederbordtray in zit? Dan kijk jedaar tegenaan

Waarom niet 1x 120mm

Ik zou het echt niet weten, heb er nog geen last van gehad

--------------------------------------------------------------------------------

Over die mbtray, is dat erg dat je tegen die aankijkt dan? Er schijnt toch neonlicht door de logo? En als je hem aan de andere kant zou zetten, dan zie je toch allemaal draadjes e.d? Of wat als je de zijde van de mbtray zwart maakt ofzo?

Wat is het voordeel van 1x 120mm tegenover 2x 80mm of 2x92mm? Meer\minder cfm, meer\minder dba? En hoe zit het met de luchtdoorvoer in de kast bij 1x 120mm t.o.v. 2x80mm of 2x92mm?

Verwijderd

/me heeft een HX08.

Je kunt beter onder 1 x 120 mm zagen.
En als je nauwkeurigbent kan 2 x 120 ook nog net.
Je moet wel je PC speaker verplaatsen.

En dan achter boven de voeding 2 x 80. Of een 120 mm blowhole in het bovenpaneel. Uiteraard zaag je het middenrif flink groter.

• Cooperator
Op vrijdag 16 november 2001 01:54 schreef HlpDsK het volgende:
/me heeft een HX08.

Je kunt beter onder 1 x 120 mm zagen.

Waarom vind je dat dan beter :?

En als je nauwkeurigbent kan 2 x 120 ook nog net.
Je moet wel je PC speaker verplaatsen.

Waar plaats ik de pc speaker dan het beste :?

En dan achter boven de voeding 2 x 80. Of een 120 mm blowhole in het bovenpaneel. Uiteraard zaag je het middenrif flink groter.

Uiteraard ga ik dat doen :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Woei, quoten met newbies ;)

Maarruh, ik heb hiero dus ook 2 HX-08'en staan, waarvan er eentje gemod is...
2x 120mm in de zijkant :)

Maar om over die neon in je rechter zij kant terug te komen, ben bang dat dat niet gaat lukke, je hebt daaro maar 2-3cm ruimte, word wel erg krap

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Past net als je zòn heel dun (CCFL) lampje gebruikt, heb het hier ook alleen aan de linkerkant.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een HX08 en een HQ08... De HX is gepaint, de HQ wordt nog gemod, en er komt een WC setup in...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

ja ik heb ook een hx08, een ronde window en een logo, aan de voorkant en achterkant 80 mm fans...

Ik ben benieuwd hoe je dat ligt gaat plaatsen :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30
Ik heb ook een HX-08. Het is echt een case om de airflow te modden :P.K ben er zeer tevreden mee.Ik heb er elf niet echt veel aan gedaan: een paar extra fannetjes en wat blauwe ledje.

Mzzls

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

* Inferno heeft ook een HX-08.

De mijne is (nog) niet gemod... heb alleen een 80mm intake erin gezet, waar je eventueel 2 van zou kunnen maken, en daarna ff de speaker gewoon wat hoger te zetten ipv dat stomme HDD rack dat je toch niet gebruikt.

De HD's boven de voeding maakt niets uit lijkt me, en dat er 2 80mm's achter kunnen lijkt me ook geen slechte zaak *D

Het enige prob is de Outtake bij de Proc, die moet er nog komen... Zagen, zagen, wiedewiedewagen :D

Goodluck :)

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik heb een HX08, deze is zo ingedeeld: 3 HD's boven PSU, met daar achter 2* 80mm*80mm, CD-brander en CDspeler en een 5"1/4 naar 3"1/2 houder voor zipdrive en boven het diskettestation. Voor in een fan die naar buiten blaast (jah das niet wat de meeste doen) en in het eerste PCI slot onder de AGP een out-take bus fan (of hoe zo'n ding mag heten).

Nog niet gemod maar ben het volgende van plan.

Het onderste HD-rack te gebruiken voor mijn zipdrive en diskettestation. Dit betekend dat er gedremeld moet worden in de plastic voorkant >:) . Verder nog een Venster maken in de linker zijplaat. Een logo in de rechter dremelen, en nog een logo in de plastic voorkant.
Daarbij nog de gebruikelijke CCFL.
Deze lijken mij ook wel te passen zowel links als rechts.
En nog de nodige led mods voor de kast en NIC led mod naar de voorkant.
Ben nu alleen nog eerst wat bezig wat spullen te verzamlen en wat kleuren schema's door te nemen etc...

Paradigm: Shift happens.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/impact99/case_TD-DMZ.jpg

Dit is mijn HX08 *D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

je kan wel neonbuisjes krijgen zo dun als een rietje dat past altijd zijn ook niet zo duur hier in drachten kosten ze maar 14,95 dan nog een trafotje die kost ook 14,95 voor 30 piek ben je klaar 8-)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
* Rappie heeft er natuurlijk ook een :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vdaalst/got/kast.jpg

• Cooperator
En hoe zit het met de fans?

Is het zo dat een 120mm fan een even grote(of groter) cfm geeft tegen minder rpm, dan een 92mm? En dus minder geluid maakt???

Want dan wordt het inderdaad aantrekkelijker om een 120mm fan in de voorkant te maken ipv 2x80 of 2x92mm...

Verwijderd

Rappie had alleen een beetje teveel op toen hij het halflife logo op z'n kast aftekenen was ..... zonde mannnn |:(

Verwijderd

/me heeft ook een HX-08.. zwart gespoten met een blauw gespoten binnenwerk.. :) een blauwe ccfl en led's erin.. en zometeen waterkoeling.. :)
Pagina: 1