Toon posts:

Booten van SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het wil maar niet lukken :(

Heb hier de volgende hardware staan; een Abit BP6 mobo, Adaptec 2940U2W SCSI kaart en een IBM Ultrastar 36 LZX SCSI harde schijf. Nu wil ik booten van die SCSI schijf.

Heb zo'n beetje alles al geprobeerd. SCSI BIOS aan, in de mobo BIOS booten van SCSI, SCSI schijf actief gemaakt, ga zo maar door.

Win2K begint gewoon aan de installatie, maar als ik na de eerste setup opnieuw opstart, gebeurt er niets. Geen foutmelding oid, helemaal niets.

Heeft er iemand nog ideeen of tips over hoe ik dit aan de praat kan krijgen ?

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08
heb je tijdens de installatie aparte drivers geladen van die SCSI kaart en staat je boot-volgorde wel goed ?

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

Topicstarter
De setup van win2k ziet de schijf gelijk zonder problemen en er werd ook niet gevraagd naar extra drivers. Dus ik heb niks met drivers gedaan. De schijf wordt zelfs met een win98 bootflop gezien en werkt perfect.

De boot volgorde klopt ook. In de SCSI BIOS staat het juiste ID nummer en in de mobo BIOS staat de boot volgorde op 'EXT, A, C'. EXT staat een regel lager op SCSI ingesteld. Dus dat kan het ook niet zijn.

IDE schijven heb ik helemaal uitgeschakeld in de BIOS en zelfs losgekoppeld.

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt geen gebruik gemaakt van meerdere LUN's. De schijf staat op LUN 0 en dat is tevens de standaard instelling van de kaart. Maar omdat het niet gebruikt wordt, staat multiple LUN support uit.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Op vrijdag 16 november 2001 01:44 schreef Zotty het volgende:
en er werd ook niet gevraagd naar extra drivers. Dus ik heb niks met drivers gedaan.
na de eerste reboot in de installatie zou ik als ik jouw was eens ff op f6 douwen en dan een driver disk met adaptec drivertjes erin doen..misschien helpt het wat :?

owja..misschien bij bootsequence twee keer scsi instellen..kweenie of het helpt bij jouw maar ik heb als eens gezien dat het toen wel werkte

Verwijderd

Topicstarter
na de eerste reboot in de installatie zou ik als ik jouw was eens ff op f6 douwen en dan een driver disk met adaptec drivertjes erin doen..misschien helpt het wat :?
Zoals ik al zei, gebeurt er helemaal niets na het rebooten. Je krijgt het eerste scherm met dat energystar logo en dat het 2e scherm met de gegevens over je poorten, geheugenbanken en PCI kaarten. En dan niets meer. Normaal zou er dan iets komen te staan van 'Starting Windows 98' of dat allereerste zwart wit balkje onderaan van win2k. Een diskette met drivers erin gaat dus niet werken.
owja..misschien bij bootsequence twee keer scsi instellen..kweenie of het helpt bij jouw maar ik heb als eens gezien dat het toen wel werkte
2x SCSI instellen ? Wil het best proberen, ware het hier maar 1x in de mobo BIOS staat :)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Beetje vaag probleem, heb er zelf nog nooit last van gehad, gewoon booten vanaf C:\ , dan pakt ie je SCSI wel als het goed is...

Eerst wel vanaf de SCSI proberen te booten, dan pas naar IDE laten kijken

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

[url="http://www.adaptec.com/pdfs/installation_guides/aha2940v220_ig.pdf""]manual[/url]

oplossing?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Hoi,
ik heb exact dezelfde setup (lekker snel hoor :) )

Het enige wat je moet doen is, in je SCSI bios,
naar de optie 'boot from this ID'(ofzo) gaan en die op de ID van je HD zetten. Standaard staat je IBM schijffie op ID 6, en de standaard boot ID is 0, dus óf je zet in de SCSIbios de boot ID op 6 óf je veranderd met de jumpers op de schijf je ID naar 0, maar dat eerste is natuurlijk makkelijker.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het aan het ID ligt. Zat vanmiddag eens te denken (jaja, het is een wonder :P) en bedacht toen dat m'n BIOS misschien niet wil booten van ID 5. En dat is waar ik het nu op heb staan. Het schijnt soms een probleem te zijn aangezien sommige BIOSen alleen booten vanaf ID 0 t/m 4 ondersteunen.

[edit]
ook het verzetten van het ID heeft niks uitgehaald ;(

Verwijderd

Topicstarter
Het mysterie is ontrafeld ! Wat bleek dus, de partitie waarop het geinstalleerd moest worden was een extended dos partition ipv een primary dos partition |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(
Pagina: 1