Toon posts:

Speakers voor totaal 1500,-

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een DD versterker gekocht (Yamaha A3090) en wil hiervoor speakers kopen. Ik wil geen grote vloerspeakers maar kleine aan de wand. Daarnaast wil ik zowel normale muziek alsook de DD DVD kunnen horen. Dus ook een Center. Kortom wat is aan te raden als je 4 kleine en en subwoofer wil en een center voor max. 1500 gulden. Er moet dus voor normale cd's wel een beetje geluid in zitten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat klinkt als 5x300 piek :P

Ga eens luisteren naar B&W Mission CHario en nog alle andere merken van 200-300 piek per speaker :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja, maar hij wilt ook nog een sub :P
En aangezien losse subs niet echt voor weinig te krijgen zijn word het een beetje moeilijk om alles los te kopen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Mag ook een set zijn. Het gaat erom dat ik wel een beetje normaal geluid wil voor normale cd's en ik weet niet of surround sets geschikt zijn.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Hoe groot is je kamer, dan kan je (kunnen we) bepalen of je wel een sub nodig heb... Scheelt je best wel veel geld als een sub niet nodig is.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Ik heb zelf laatst de JBL TLX 510 aangeschaft voor 450 per set. Zeer goed geluidje maar ja das persoonlijk natuurlijk.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hmmm, heb pas bij JvS de B&W 303 gehoort, mooi geluid voor een relatief erg compacte speaker.

Bij Stassen te koop voor 279 per stuk. Daar zou je er 5 van kunnen kopen.

Als je je budget iets kunt rekken zou je er een Paradigm PDR-8 bij kunnen kopen voor 499. Te koop bij Richersounds.

Ik denk dat je dan voor je budget een geweldige set hebt.

Denk niet dat je snel betere prijs/performance vindt.

Dan zit je dus op 1395 voor de B&W's.. (beetje vanaf lullen als je er een paar koopt.. rond de 1250 moet je misschien welk uit kunnen komen. Kom je totaal op zo'n 1750 piek uit.)

IMHO zijn surround setjes met kleine satelietjes aardig voor films, maar klinken ze helemaal niet voor gewone muziek.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Volgens mij heb je toch echt 5 kleine speakers nodig als je er nog eentje voor het centre kanaal wilt hebben.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• tbusquet
Op vrijdag 16 november 2001 09:31 schreef GeJe het volgende:
Hoe groot is je kamer, dan kan je (kunnen we) bepalen of je wel een sub nodig heb... Scheelt je best wel veel geld als een sub niet nodig is.
Voor films kun je eigenlijk niet zonder sub. Hij wil geen vloerstaanders, dus dan heb je eigenlijk bijna automatisch een sub nodig. Aangezien ik geen boekenplank modelen (en normale vloerstaanders trouwens ook niet) ken die tot zo'n 25hz doorgaan.

Een actieve sub is zoiezo aan te raden. Aangezien de rest van je speakers dan meer over houden voor het mid en hoog signaal, wat voorkomt dat je speakers sneller gaan vervormen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• GeJe

GeJe

Je...

Ik heb een redelijk kleine kamer (3x5 ofzo) en ik wil echt niet nog een subwoofer erbij. Dat zou dan zo overdone worden. Dan tril ik echt weg. Je kan ook nog wat spelen met speakerafstanden van de muur of het wel of niet gebruiken van spikes zo kan je ook veel meer bas krijgen.

Advies van mij: Mission m72 cinema pack of die dm303 (ook in Duits voor ongeveer 220,- p/s weet alleen niet wat die lc3 kost. ) of iets anders... misschien vind jij marquant wel heel goed klinken (dan kan je zeker een subwoofer erbij kopen }:O )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 09:31 schreef GeJe het volgende:
40M^2. En de Infinity HCS 1. 5 speakers+sub. Hoe doen die het met normale muziek. Zie www.infinity.de

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:20

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 16 november 2001 11:20 schreef GeJe het volgende:
Ik heb een redelijk kleine kamer (3x5 ofzo) en ik wil echt niet nog een subwoofer erbij. Dat zou dan zo overdone worden. Dan tril ik echt weg. Je kan ook nog wat spelen met speakerafstanden van de muur of het wel of niet gebruiken van spikes zo kan je ook veel meer bas krijgen.

Advies van mij: Mission m72 cinema pack of die dm303 (ook in Duits voor ongeveer 220,- p/s weet alleen niet wat die lc3 kost. ) of iets anders... misschien vind jij marquant wel heel goed klinken (dan kan je zeker een subwoofer erbij kopen }:O )
En nog een teevee en een vcr en een pc.. :) dingen zijn bijna gratis :P (heeft een reden btw :) )

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 09:56 schreef tbusquet het volgende:
Hmmm, heb pas bij JvS de B&W 303 gehoort, mooi geluid voor een relatief erg compacte speaker.

Bij Stassen te koop voor 279 per stuk. Daar zou je er 5 van kunnen kopen.
Die heb ik dus ook bij JvS gehoord, en ik vond het wel aardig klinken, alleen heb ik er niet zo veel van gehoord :P

Maar zo'n speaker als center is denk ik wat minder... Niet wegens hun geluid, das prima in orde, maar omdat het niet mooi staat zo'n ding op (:?) je tv :)

• GeJe

GeJe

Je...

Op vrijdag 16 november 2001 12:11 schreef BrZ het volgende:

Maar zo'n speaker als center is denk ik wat minder... Niet wegens hun geluid, das prima in orde, maar omdat het niet mooi staat zo'n ding op (:?) je tv :)
Wat ik al zei. Daar is dus die lc3 voor die is afgestemd (en ziet er ook zo uit als) (op) de dm303s.
Kijk maar op www.bwspeakers.com

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Opa

Nu Multifocaal!

Ik zou toch voor een echte center speaker gaan. B&W maakt heel mooie speakers, maar een center moet magnetisch afgeschermd zijn (moet immers vlakbij of bovenop TV komen te staan) en vooral in de frequenties van gewone spraak heel goed zijn. Als je toch naar Richersounds gaat voor een sub, kijk dan meteen naar een Mission C70 center speaker voor bij die 4 B&W 303.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik heb zelf kortgeleden een Onkyo DTS receiver gekocht. Op dit moment heb ik daar alleen een paar Tannoy M2's bij. Ik ben van plan dit uit te breiden met een paar Tannoy M1's of M2's (rear) en een Tannoy MC (center).
In totaal kom ik dan ook zo rond de fl.1500,- uit.

Tannoy M2's zijn vrij compact, maar hebben nog wel redelijk wat laag. Misschien is het een idee voor jou om deze ook eens te beluisteren.

Succes!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 16 november 2001 12:21 schreef victorvo het volgende:
Ik zou toch voor een echte center speaker gaan. B&W maakt heel mooie speakers, maar een center moet magnetisch afgeschermd zijn (moet immers vlakbij of bovenop TV komen te staan) en vooral in de frequenties van gewone spraak heel goed zijn. Als je toch naar Richersounds gaat voor een sub, kijk dan meteen naar een Mission C70 center speaker voor bij die 4 B&W 303.
Is die van B&W niet zo heel mooi dan? Dat kan wel hoor, ik heb mijn CC6 ook weggedaan, omdat-ie gewoon te rustig en te "donker" was in vergelijking met me frontjes. (vastzittende stemmen enzo) en dat werkt niet in me zwaar dempende kamer... :/

De 303's heb ik trouwens als rears staan.

• GeJe

GeJe

Je...

Volgens mij worden de draden niet zo heel goed meer doorgelezen daarom, volgens mij, wat verwarrende posts. Dit keer betreffende de lc3 De CENTERspeaker uit de dm303 range. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/pic14_lcr3_maple_grille_off.jpg

Dit is hem dus... ook in het zwart verkrijgbaar.

• tbusquet
Op vrijdag 16 november 2001 12:21 schreef victorvo het volgende:
Goed dat je het zegt, Ik heb nog een Mission 70C1 in de aanbieding voor 125 piek van jou.

(mag misschien niet, maar het is immers ook helpen :) )

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou ook eens kijken voor speakers van monitor audio. Ik was ook gaan kijken voor b&w dm303's. Die klonken heel aardig maar wat leeg, ik miste wat. Vervolgens liet de de verkoper me de monitor audio bronze 2's liet horen.

Deze liggen in dezelfde budget reeks (adviesprijs f399,- maar moet wat afkunnen als je er een paar koopt) als de dm303. Iets duurder, maar klonken veel warmer en voller (gehoort op een marantz sr 7200).

Ik had nog nooit van dit merk gehoort, maar is zeker een set die je niet onbeluistert mag laten als je nieuwe speakers gaat kopen.

• tbusquet
Op vrijdag 16 november 2001 19:26 schreef bjorn het volgende:
Ik zou ook eens kijken voor speakers van monitor audio. Ik was ook gaan kijken voor b&w dm303's. Die klonken heel aardig maar wat leeg, ik miste wat. Vervolgens liet de de verkoper me de monitor audio bronze 2's liet horen.

Deze liggen in dezelfde budget reeks (adviesprijs f399,- maar moet wat afkunnen als je er een paar koopt) als de dm303. Iets duurder, maar klonken veel warmer en voller (gehoort op een marantz sr 7200).

Ik had nog nooit van dit merk gehoort, maar is zeker een set die je niet onbeluistert mag laten als je nieuwe speakers gaat kopen.
Monitor Audio zeg je ? Nog nooit van gehoord. Misschien klinkt het wel mooi, ga ik de volgende keer ook maar eens checken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 16 november 2001 19:26 schreef bjorn het volgende:
Klopt, de 303's klinken vrij "kaal". Daar moet je van houden. Ikzelf heb het niet zo heel erg op een speaker die een echt zwaar eigen karakter heeft. Hij moet me gewoon overtuigen en realistisch klinken.. Veel mensen vinden een speaker dan snel saai.

Ikzelf omschrijf het als "schoon" of Clean. Zo klinken een stel 602's ook, maar dan met een dikke stoot laag. Ik hoor ook weleens dat mensen (sinterklaas of all people, maar die is toch oud >:) :P) wat "missen" in mijn set.. Dat kan zomaar. Het is echt zwaar smaak afhankelijk :).

• tbusquet
Op vrijdag 16 november 2001 23:55 schreef JvS het volgende:

[..]

Klopt, de 303's klinken vrij "kaal". Daar moet je van houden. Ikzelf heb het niet zo heel erg op een speaker die een echt zwaar eigen karakter heeft. Hij moet me gewoon overtuigen en realistisch klinken.. Veel mensen vinden een speaker dan snel saai.

Ikzelf omschrijf het als "schoon" of Clean. Zo klinken een stel 602's ook, maar dan met een dikke stoot laag. Ik hoor ook weleens dat mensen (sinterklaas of all people, maar die is toch oud >:) :P) wat "missen" in mijn set.. Dat kan zomaar. Het is echt zwaar smaak afhankelijk :).
Hmmm, de 602 saai ? Vind ik juist helemaal niet, KEF vind ik een "saai" merk, vind ik heel vlak klinken.
Ik vind engelse luidsprekers over het algemeen heel vol en warm klinken.

En voor het echte laag ben ik van mening dat alles wat geen vloerstaander is en niet volledig min. 30hz haalt, dat je niet zonder een degelijk sub systeem kunt. Maar wie ben ik ;)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

B&W 602, perfecte boxen :) :)
Pagina: 1