problemen getweaked ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb mn ADSL modem dus getweaked, en het werkt perfect, alleen dat sommige dingen niet meer werken, zoals bestanden versturen via msn enz. hoe komt dit?

greetz

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
zucht, zoals hiervoor al 20000 keer is beschreven, door de poorten door te natten is het probleem verholpen...maar goed, ik vertel t nog wel een keertje

Om je inkomende traffic te regelen moet je de poorten doornatten naar de pc waarop je t wilt ontvangen (voor een webservertje neem je dus poort 80, voor een ftp-server poort 21 etc.) ook met het verzenden en ontvangen moet je die poorten open zetten. voor een getweakte modem doe je dit als volgt:

1. start een telnetverbinding naar 10.0.0.138
2. nu heb je 2 mogelijkheden...alle poorten naar 1 ip, of per poort toewijzen....voor alle poorten doe je het volgende

type in:
nat<enter>
defserver addr=(ipnummer van de machine)<enter>
save<enter>
exit<enter>

per poort geef je dit commando:
nat<enter>
create protocol tcp inside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:yy outside_addr=aaa.aaa.aaa.aaa:bb<enter>
save<enter>
exit<enter>
waarbij de x het ipadres van je machine is waar t heen moet, y het poortnummer a je ip die je van je provider hebt gehad, en b het poortnummer (waarschijnlijk t zlefde als y,maar hoeft niet)

3. Je firewall disabelen. Dit hoeft niet altijd, maar bij de meeste modems wel (afhankelijk van de firmware)
doe je als volgt:

ipconfig firewalling=off<enter>

that's all...nu moet t werken als je de juiste poorten hebt genomen....als je neit weet welke poorten je moet hebben, gebruik dan de defserver optie zoals bij 2 beschreven

suc6

iRacing Profiel

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Of gebruik helemaal geen NAT (zie de modem tweak topics) dan werkt alles perfect! (kan alleen als je 1 computer hebt aangesloten op je modem)

Life is what happens while your making other plans..

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik begruik WEL NAT! en ik heb al een aantal poorten doorgebounced naar mn server! maar welke poort moet ik dan doorbouncen voor MSN??

thnx

Verwijderd

sprekend over dit onderwerp....

Ik heb ook een brandende vraag:
het nummer bij defserver...moet dat
10.0.0.138 zijn, of
of 10.0.0.150

Het staat bij mij op 150...

maar die is niet te pingen en ik wordt helemaal gek van dingen die niet werken zoals ftp naar sommige site's, het inloggen op site's met wachtwoorden.

wie kan helpen?