Progje voor oversturen data

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik ben op zoek naar een programmaatje om data over te sturen van een willekeurige pc met windows 95/98/ME/NT/2000/XP naar m'n laptop waarbij ik geen drivers enzo hoef te installeren en ook niet op nieuw hoef op te starten
De parallelle poort lijkt me dan de beste oplossing maar ik kan geen goed progje vinden.

Ik heb ook een zipdrive maar dat is op pc met een afgeschermd beleid enzo weer moeilijk (alles wordt weer terug gezet van de server enzo)en dat werkt vaak gewoon niet in de praktijk
Ook heb ik al gekeken naar zo'n flash stick van 16 MB maar daar heb je ook drivers voor nodig.

Dus gewoon een progje met een client een serverachtig iets

• Hutspot
niemand......???? :(

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
In windows zit standaard zoiets als direct cable connect voor communicatie tussen twee pc's met windows via seriele of parallelle kabel. moet je even in je windows set-up zoeken. (onder winXP is het waarschijnlijk automagisch geinstalleerd). Ik heb er nooit gebruik van gemaakt, dus ik kan je helaas niet uitleggen wat je stap voor stap moet doen.

succes
:)

Verwijderd

misschien heb je wat aan 1 van deze programma's Laplink enzo, Link Maven schijnt wel kewl te werken. Anywayz....

Succes dermee ;)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05
Netwerk en dan Windows sharing? (samba/smb hoe je het wil noemen)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Hutspot
Op vrijdag 16 november 2001 12:00 schreef nitenite het volgende:
Netwerk en dan Windows sharing? (samba/smb hoe je het wil noemen)
Okee werkt wel ja maar lees alstjeblieft ff goed wat ik schreef:

Ik ben op zoek naar een programmaatje om data over te sturen van een willekeurige pc met windows 95/98/ME/NT/2000/XP naar m'n laptop waarbij ik geen drivers enzo hoef te installeren en ook niet op nieuw hoef op te starten

• MrTinux
  • Laatst online: 19:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op vrijdag 16 november 2001 14:18 schreef Hutspot het volgende:

[..]

Okee werkt wel ja maar lees alstjeblieft ff goed wat ik schreef:

Direct Cable Connection vereist hooguit een keer rebooten als je het installeert. Als het eenmaal geinstalleerd is (dcc is geen driver, het is een programma) kan je het programma gewoon activeren/deactiveren.

Wat je misschien ook kan doen is een USB-netwerkkabel gebruiken maar die zijn wel relatief duur (+/- 100 gulden) en dat vereist iets meer geconfigureer en gereboot (maar imho moet je als het eenmaal geconfigureerd is het gewoon hot-pluggable kunnen gebruiken)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Hutspot
Het gaat er gewoon om dat ik op een geheel afgeschermde pc die in een netwerk hangt betsanden kan sturen.
Als ik dus moet rebooten werkt 't meestal niet omdat dan alles w.b.t. sharing weer wordt uitgezet.

Maar ik zit net zelf te denken....als ik nou een ftp server draai op m'n laptop kan ik met een cross cable zo met de standaard ftp van windows inloggen
Alleen als die een ip krijgt van de dhcp server en ik trek dan de utp kabel eruit en plug die crosscable in naar m'n laptop zou dat goed gaan? denk van wel eigenlijk of zou ie dan gaan flippen dat ie geen netwerkverbinding meer kan maken?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat dacht je van het proggie Hyperterminal?
Staat standaard (bijna) altijd geïnstalleerd en is prima te gebruiken via een com-poort. Ik geef toe dat het niet zo snel is....
Maar het werkt probleemloos EN zonder een driver te hoeven installeren of te rebooten!
Pagina: 1