Toon posts:

Asus of Abit?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al een maand ben ik het internet aan het afstruinen naar de 'beste koop'. Want ik wil in december een (gedeeltelijk) nieuwe pc kopen.Ik ga in ieder geval een XP1800+ of 1900+ kopen.

Na veel zoeken en na een goeie review bij Extreme Tech (www.extremetech.com) te hebben gelezen, kwam ik tot de conclusie dat de Asus A7V266-E en de nieuwste van Abit de beste keuzes zijn. Maar welke is nu beter? En wat is daar beter/slechter aan?

Als iemand mij dit kan vertellen of een test kan laten zien waar deze twee moederboorden in zitten zou ik heel blij zijn! :)

Verwijderd

Asus (al vele jaren goede ervaring mee). Kijk eens op Tomshardware.com

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op donderdag 15 november 2001 23:48 schreef Ping het volgende:
Al een maand ben ik het internet aan het afstruinen naar de 'beste koop'. Want ik wil in december een (gedeeltelijk) nieuwe pc kopen.Ik ga in ieder geval een XP1800+ of 1900+ kopen.

Na veel zoeken en na een goeie review bij Extreme Tech (www.extremetech.com) te hebben gelezen, kwam ik tot de conclusie dat de Asus A7V266-E en de nieuwste van Abit de beste keuzes zijn. Maar welke is nu beter? En wat is daar beter/slechter aan?

Als iemand mij dit kan vertellen of een test kan laten zien waar deze twee moederboorden in zitten zou ik heel blij zijn! :)
Is een beetje het verhaal van Mercedes of BMW....alle twee erg goed, maar wat heb je liever.......Ik ben zelf aanhanger van de BMW (Asus indit geval dus) maar abit is ook niet verkeerd

iRacing Profiel

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit naar Abit. Abit plankjes rulen. SoftMenu III, en gemaakt voor het overklokken.

Gebruik aub de serach voor vergelijkingen.
Daarnaast hoort dit in PMG. Moved.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik denk idd dat je er niet uit gaat komen aan de hand van de meningen die hier zouden kunnen verschijnen... ;)

Zelf zou ik ook voor Abit gaan, goede ervaringen mee, en OC'en met een abit roeleert :9

Maar Asus is zeker niet slecht.... :)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Iemand die altijd asus heeft gehad gaat voor asus en iemand die altijd abit heeft gehad gaat voor abit.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar asus omdat deze zijn gebouwd voor kwaliteit en stabiliteit en abit is meer gebouwd voor performance en laat soms nog wel een steekje vallen.

Verwijderd

Ik ken meer mensen die gezeik hebben met een Asus dan met een Abit. Dus dat slaat ook 'als een lul op een drumstel'.

Het blijft een persoonlijke voorkeur. Maar Asus is echt niet stabieler dan Abit.

Verwijderd

IK ZOU VOOR ABIT GAAN

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op vrijdag 16 november 2001 02:31 schreef BrZ het volgende:
Ik denk idd dat je er niet uit gaat komen aan de hand van de meningen die hier zouden kunnen verschijnen... ;)

Zelf zou ik ook voor Abit gaan, goede ervaringen mee, en OC'en met een abit roeleert :9

Maar Asus is zeker niet slecht.... :)
Asus zeker niet zo slecht??? 227 Mmz fsb op asus? Denk niet dat ABIT hoger kan ofwel?

De grote vraag is kunnen beide mobo's hun VOLTAGES verlagen naar 1.3v voor de nieuwe AMD cpu's die gaan komen???

cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 02:50 schreef aemg het volgende:
IK ZOU VOOR ABIT GAAN
VOORAL GEEN ONDERBOUWING. EN VOORAL GEEN LOWERCASE.

Zie je hoe fijn dat is?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 02:53 schreef multipasser het volgende:

[..]

Asus zeker niet zo slecht??? 227 Mmz fsb op asus? Denk niet dat ABIT hoger kan ofwel?
Het interesseert me geen f*ck hoe hoog die PLL kan komen, daar heb je geen kont aan... het gaat er mij om hoe hoog er maximaal gehaald kan worden... Ik heb nog nooit iemand ver boven de 200MHz FSB zien komen met een normale opstelling hoor (ik heb het niet over die wazige japanners met hun stikstof enzo ;))

Maar Abit mobo's zijn gewoon makkelijker te overclocken doordat je het simpeler kan instellen dmv Softmenu 3

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op vrijdag 16 november 2001 02:59 schreef BrZ het volgende:

[..]

Maar Abit mobo's zijn gewoon makkelijker te overclocken doordat je het simpeler kan instellen dmv Softmenu 3
Oh, en heeft Asus dat niet? Kan je ook fijn in de BIOS instellen hoor! Vcore en FSB en al die zooi.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

maar geen MP, best rottig om steeds te prutsen met die dipswitches waar alle IDE kabels voor hangen :+ Heb beiden gehad, en ik ben tot de conclusie gekomen: het maakt geen f*k uit. Ga gewoon kijken of je 6 of 5 pci sloten wil hebben, 3 of 4 ddr ramslots enz. en bepaal dan welke mobos die features hebben en welke de goedkoopste is.... en koop die dan :+

MechWarrior || Monsters Game

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Op vrijdag 16 november 2001 08:59 schreef GambitRS het volgende:
maar geen MP, best rottig om steeds te prutsen met die dipswitches waar alle IDE kabels voor hangen :+ Heb beiden gehad, en ik ben tot de conclusie gekomen: het maakt geen f*k uit. Ga gewoon kijken of je 6 of 5 pci sloten wil hebben, 3 of 4 ddr ramslots enz. en bepaal dan welke mobos die features hebben en welke de goedkoopste is.... en koop die dan :+
Ja, vind ik ook, zijn beide goede merken, heb persoonlijk goede ervaringen met Abit, maar kan ook iemand die heel voldaan is met zen asus.

Kijk gewoon naar de specifieke kenmerken, wat je wil en wat je niet wil. Als je het dan nog niet weet kijk dan naar de prijs. En als je het dan nog niet weet, koop een Abit, SoftMenu Ruled :)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:17
Was het niet zo dat het Abit bordje met de via KT266a chipset je de FSB los van de pci kanalen kunt verhogen of zoiets :? . Als dat zo is dan zou je de FSB flik kunnen verhogen in tegenstelling tot die van andere bordjes die dit niet ondersteunen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 november 2001 23:51 schreef Sharky667 het volgende:
Asus (al vele jaren goede ervaring mee). Kijk eens op Tomshardware.com
Op vrijdag 16 november 2001 02:50 schreef aemg het volgende:
IK ZOU VOOR ABIT GAAN
Dit soort reacties maken een topic zoals deze een eindeloze (en vooral vruchtloze) discussie. Koop iets waar jij zelf vertrouwen in hebt, want met dit soort vragen krijg je nooit een overtuigend antwoord.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.