Router vraagje

Pagina: 1
Acties:

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yo,

ik ben van plan een router te halen om internet te delen, zodat ik geen server nodig hebt. Alleen nu zegt me vader dat ie NAT gebruikt en games unfriendly is. Dat de router dan sommige/alle spellen blokt (door ingebouwde firewall)

Mijn vraag is: blokt die router dan ook Half-Life Counter-Strike????

Is er dan geen mogelijkheid om de firewall/router te configgen?? Want anders komt dat ding het huis niet in :P

Tis btw een Edimax 4 ports router: 10/100M DSL/Cable Modem Router w/4-Port 10/100 Switch (BR-6004) FireWall Protection.

Ik hoop dat jullie er meer van weten? Alvast bedankt!

-Presi

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik weet niet of ie dat doet, vroeg me alleen af wat het beestje kost en waar je die kan kopen....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• A1ex
  • Niet online
280 piek, ex btw dacht ik. Bij een winkel/groothandel in barendrecht.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij heeft NAT geen invloed op je games..
Ik zit achter WinRoute Pro met NAT en heb nergens last van.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

nee jongens dit is geen probleem je moet wel wat portmaping doen maar dat valt reuze mee.dus geen probleem ze zijn al tet koop voor fl:400,--

vb

• A1ex
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 23:39 schreef CrashOne het volgende:
Volgens mij heeft NAT geen invloed op je games..
Ik zit achter WinRoute Pro met NAT en heb nergens last van.
Nat blokt dan misschien dat spel niet, maar misschien die firewall wel....of ken je die ook instellen op watvoor niveau die moet beschermen??

Ik heb nu me eigen pc als server met winroute lite, en daar werkt cs gewoon mee.

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 23:47 schreef Presi2002 het volgende:

[..]

Nat blokt dan misschien dat spel niet, maar misschien die firewall wel....of ken je die ook instellen op watvoor niveau die moet beschermen??

Ik heb nu me eigen pc als server met winroute lite, en daar werkt cs gewoon mee.
Waarschijnlijk kan je dmv telnet of een ip adres openen in ie, gewoon poortmapping instellen ([topic=184484/1/25])en wat ie wel en niet moet doorlaten in de firewall. :)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• A1ex
  • Niet online
Native Firewall All unwanted packets from outside intruders are blocked to protect your Intranet
Dit stond er ook bij.
Ook kon ik via een ip intikken bij de config komen van de router en alles instellen....hopelijk ook de firewall.

Als CS maar werkt vind ik alles goed :P
Web-based configuration Configurable through any networked computer's web browser

• A1ex
  • Niet online
Nog een klein vraagje :)

Ik ben nu de server en heb alle bandbreedte....hoe zit het dan met die router?

Als bv andere 2 pc's alleen zitten te surfen en ik speel cs, krijg ik dan geen lag of hoge ping ofzo??

Nogmaals bedankt voor alle replies!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op vrijdag 16 november 2001 07:48 schreef Presi2002 het volgende:
Nog een klein vraagje :)

Ik ben nu de server en heb alle bandbreedte....hoe zit het dan met die router?

Als bv andere 2 pc's alleen zitten te surfen en ik speel cs, krijg ik dan geen lag of hoge ping ofzo??

Nogmaals bedankt voor alle replies!
De router verdeelt de bandbreedte gewoon over alle gebruikers..
dus als je met 15 man zit te downloaden, en je hebt een 150k/s lijntje, heeft iedereen gewoon 10k/s (niet precies, maar ongeveer)

Verwijderd

Als je problemen hebt met games of zoiets, dan stel je gewoon een dmz (demilitarized zone) in voor dat ip adres.

Verwijderd

Ik heb ervaring met die Edimax routers, maar ik raad je toch aan om een andere te nemen. Wij (ons bedrijf) hebben er een aantal geleverd aan klanten, maar ze zijn net zo hard weer teruggekomen met diverse mankementen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:47

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 16 november 2001 14:10 schreef Ransweijck het volgende:
Als je problemen hebt met games of zoiets, dan stel je gewoon een dmz (demilitarized zone) in voor dat ip adres.
Een echte dmz is een extra uitgang op je router/firewall :)

Wat je bedoelt is gewoon de firewall een beetje open zetten en portforwarding toepassen :)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 23:34 schreef CrashOne het volgende:
Ik weet niet of ie dat doet, vroeg me alleen af wat het beestje kost en waar je die kan kopen....
Edimax Broadbandrouter / 4portsw. ADSL,Cable,ISDN FL 364,00

http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_34.shtml

• A1ex
  • Niet online
Heb router al paar dagen, werkt perfect volgens mij. Nog geen problemen gehad. Koste me helaas 430 piek, omdat die andere zaak groothandelaar was en verkocht niet aan particulieren.

Toch bedankt voor alle replies :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

ff voor de duidelijkheid:

Counterstrike werkt gewoon op alle routers zonder enige verdere instellingen (ook voor meerdere clients).
Je moet vaak (net als bij CS) pas poorten forwarden als je zelf een server wil draaien.

Verder werkt die DMZ functie prima dus als je echt moeilijke dingen wil gaan doen dan kan dat altijd nog.. Doen dus die roeter!!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1