Zalman No Noise Kit

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Heb net onderstaand setje besteld :P
Zalman No Noise Kit fl. 325,00

Complete set die het geluid drastisch terug dringt dat verzoorzaakt wordt door de voeding en de verschillende ventilatoren. Na inbouw van deze kit waar een half uurtje mee gemoeid is, zelfs voor de meest onervaren computergebruiker, is het systeem nagenoeg onhoorbaar.

Zalman ST300-BLP voeding
Zalman CNPS3100+ cpu koeler
Zalman ZM17-CU videokaart koeler
Zalman NB32 chipset koeler
Ik zal zo snel mogelijk mijn resultaten van deze schitterende set posten in dit topic.
Maar ik heb hem nu al geopend omdat ik na het bevestigingsmailtje er nog een kreeg met onderstaande inhoud:
Dank je wel voor je bestelling. Alles is natuurlijk op voorraad en wordt
morgen verstuurd. Ik hoop dat je een goeie indruk van ons en van de zalman
kit achterlaat op Tweakers.net

Fijne avond nog,

Pepijn
Hoe weet die gast nou dat ik op Tweakers.net kom :?

Nou ja, ik ga er van uit dat ik wel een goede indruk hier achter kan laten. Doe ik dat niet, dan is mijn CPU doorgefikt :D

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Waar heb je dat besteld dan :?

Enne zit er geen casefan bij en ik zou hem ook wel willen, maar dan zonder voeding :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Bij Space-Promotion
Er zit een casefan bij die cpu koeler (met bevestigingsbeugel)
Maar ik heb toch casefans zat nu in m'n kast, daarom dat setje want die herrie moet maar eens voorbij zijn.
Je kan die dingen ook wel los bestellen daar, maar dan kom je zonder voeding op 30 tot 40 piek minder uit. En voor dat geld neem ik die stille voeding er wel bij aangezien dat ding nu ook takkeherrie maakt.

[Edit]
Niet helemaal waar, zonder voeding is het 200 piek inclusief rembours verzendkosten. De voeding is 180 piek.

Verwijderd

Tsja Pepijn doet gewoon z'n best voor de tweakers (80% van klaten is daar tweaker), daar leeft ie van zeg maar. Daarom zet ie dat gewoon nu onder z'n emailtjes of je de shopsurvey zeg maar wilt invullen met de reactie hoe de winkel je bevalt.

Ik ken hem trouwens, vandaar dat ik dit weet :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 00:00 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Tsja Pepijn doet gewoon z'n best voor de tweakers (80% van klaten is daar tweaker), daar leeft ie van zeg maar. Daarom zet ie dat gewoon nu onder z'n emailtjes of je de shopsurvey zeg maar wilt invullen met de reactie hoe de winkel je bevalt.

Ik ken hem trouwens, vandaar dat ik dit weet :)
Ah, dat verklaart het. Vond het al wazig :D

Nou, ik hoop dat ik een positieve reactie mag plaatsen. Doe ik dat niet, dan is die kit dus _niet_ geschikt om een TB1200 te koelen (volgens specificaties goed tot TB1333 dus zal wel goed zitten)

Verwijderd

Ik heb 'm ook zien staan. Maar als ie maar tot 1333 gaat is dat niet interessant voor nieuwe CPU's.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 02:19 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb 'm ook zien staan. Maar als ie maar tot 1333 gaat is dat niet interessant voor nieuwe CPU's.
Mja, maar dat vind ik zo wazig dat fabrikanten van koelers dat op die manier uitdrukken...

Warmteontwikkeling van een Tbird 1333, XP 1500+ of bv een Tualatin 1333 scheelt nogal veel...

Dus dat zegt op zich niet zo veel...

Verwijderd

Ik ga even van het ergste uit. Een Tbird 1333.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Tegen de tijd dat ik een nieuwe CPU koop zijn alle koelers van nu al niet meer interresant want dan is er al een nieuwe socket en passen de huidige ook niet meer dus dat is niet echt een factor van belang voor mij :)
Die 1200 Mhz is snel zat, heb ook met een PIV 2 Ghz gewerkt en die was voor gewoon gebruik en spellen niet echt merkbaar sneller.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 02:28 schreef BrZ het volgende:

[..]

Mja, maar dat vind ik zo wazig dat fabrikanten van koelers dat op die manier uitdrukken...

Warmteontwikkeling van een Tbird 1333, XP 1500+ of bv een Tualatin 1333 scheelt nogal veel...

Dus dat zegt op zich niet zo veel...
Er stond specifiek een Amd Athlon 1333 op basis van Thunderbird core, dus ongeveer 80 Watt aan warmte.

Verwijderd

Ik zal wat extra uitleg geven over de zalman CNPS3100+ die in de kit zit. Ik heb een systeem met deze koeler draaien en de resultaten zijn super!

AMD Athlon XP 1800+ in windows op 35 graden celsius. Deze koeler is te gebruiken met ALLE AMD cpu's.

Pepijn

Verwijderd

Lijkt me sterk.....
Dat is wel heel erg laag voor zon low-noise geval

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 18:23 schreef Promotion het volgende:
Ik zal wat extra uitleg geven over de zalman CNPS3100+ die in de kit zit. Ik heb een systeem met deze koeler draaien en de resultaten zijn super!

AMD Athlon XP 1800+ in windows op 35 graden celsius. Deze koeler is te gebruiken met ALLE AMD cpu's.

Pepijn
Da's dan wel op de volle 12 volt waarop hij niet zo stil meer is ;)
Ik heb zelf o.a. de CNPS3100G (ook bij jullie besteld trouwes) in de stille stand op een athlon 1Ghz @ 1.75 volt in een Aopen HQ45 kast waarvan de PSUfan vervangen is door een Papst 8412NGL @ 7 volt. Nou moet ik wel toegeven dat de airflow dus behoorlijk beroerd is omdat het een midi tower met slechts 1 casefan is en de fan van de Zalman zat ook niet helemaal perfect boven m'n heatsink op m'n MSI K7T Turbo, maar volgens het boekje zou die positie geen problemen opleveren voor de performance. Toch was hij idle 55 graden en stressed 65 graden met een casetemperatuur van 30 graden. Behoorlijk heet dus.

Nu heb ik er een Silverado @ 6 volt op zitten en daarmee word hij idle 53 graden en stressed 62 graden. Toch wel een stukje beter. Al is het wel weer zo dat die nieuwe + serie van Zalman een grotere fan heeft (92mm tov 80mm) en is hij te richten dus zal hij ondertussen denk ik wel even goed zijn als de silverado. Maar om alle AMD cpu's te koelen zal je 'm bij de modellen die het meeste watt verstoken 'm echt wel op 12 volt moeten zetten waarbij hij niet echt stil te noemen is en dan nog verwacht ik dat de temperatuur behoorlijk hoog zal worden.

Over de Zalman ZM17CU trouwes nix dan lof, overklokken zit er niet meer bij maar hij is zeker voldoende om een moderne kaart voldoende te koelen, en dat zonder fan :)

Verwijderd

Penaa: De temperatuur klopt. Het is in een Elan Vital A10 kast die wel een hele goede airflow heeft.

Verwijderd

/me wacht in spanning af

pakketje nog niet binnen :?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik heb een CNPS3100G in een antex1030sx op een tbird 1.33 1.65V en bij mij is ie stressed 44 graden bij een case temp van 24 graden. wel aardig dus.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Klein schopje, ik weet niet hoe het zit daar bij OF space promotion of de ptt maar ik heb hem nu NOG niet ontvangen. Begin een beetje pissed te worden eigenlijk :(
Vrijdag is hij (volgens space promotion) verzonden, nu bijna een week later nog niet in huis :( Dit hakt toch wel een beetje in mijn positieve beoordeling hoor :(
[edit]
En als je belt zijn ze in gesprek.....
[edit2]
Druk op 5 bij in gesprek, het werkt echt :D

Ze gaan het nu even nakijken en ze bellen zo terug, zo hoort het :)

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 17:45
En? al wat gehoord. Ik denk er ook over om het te kopen, dus post snel je resultaten

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Eindelijk de spullen binnen!!!!

Inhoud van de kit

- De voeding (6 molex stekkers, 3 floppy stekkers, 1 stekkertje voor de fan van de PSU zelf, de atx stekker en de P4 stekkers)
- Chipset koeler (met 3 spuitjes, 1 met koelpaste en 2 met thermal adhesive zooi, A+B contact spul dus)
- VGA koeler (met 2 spuitjes thermal adhesive)
- CPU koeler (2 clips, spuitje koelprut, schroeven, stukje gereedschap om clip in te duwen, 92mm fan met 1 bevestigings thumbscrew, inbouwbeugel voor fan, silent mode adapter voor fan)

Inbouwen

- De chipset heatsink is vrij groot (3*3*3 cm ongeveer) en moet je erop plakken aangezien de gaten in de lipjes van de heatsink niet overeen komen met de gaten op mijn mobo (asus a7v133)
- CPU heatsink is zeer makkelijk erop te zetten, eraf halen is simpelweg gewoon KUT. Dat haakje kreeg ik met het bijgeleverde stukje gereedschap niet onder je socketlipjes vandaan (en heb al flink wat koelers geinstalleerd, van superorbs tot stugge oude coolermasters)
- VGA heatsink is ook makkelijk te installeren (erop plakken) als je een gewone kaart zonder Tv Out en/of In hebt. Die heb ik wel dus ik moest de vinnen aan een kant omhoog buigen |:( Is echter wel gelukt en hij zit prima.
- Voeding is kwestie van vastschroeven en klaar. Hij is gewoon superstil

Specs:

CPU = AMD Athlon 1200B draaiend op 8 * 150 = 1200 Mhz
Moederbord = Asus A7V133 Revision 1.04 met bios versie 1006 official (niet die FXD zooi)
Intake fans: 120mm vooronder, 80mm in onderste 2 5 1/4" bays met daarachter m'n 2 HD's
Outtake fans: 2 maal 80mm bovenin achter
Kast : Bigtower met vrij krappe doorgang tussen onder en bovengedeelte (4*8 cm ongeveer)

De resultaten

- CPU is met de fan in silentmode (5,5 volt, niet hoorbaar meer, alle casefans UIT) 50 graden idle en 54 graden stressed met }:O
In gewone mode (12 volt, lichte ruis zonder casefans) 46 graden idle en 51 graden stressed met }:O
Ik heb de fan echter aan m'n baybus gehangen en hij draait op 7 volt, dan is hij stil en zijn de temperaturen 2 graden hoger t.o.v. 12 volt.
Zet ik m'n casefans aan (op 7 volt) dan blijft het zootje onder de 47 graden stressed met koe. Met casefans op 12 volt zelfs onder de 44 graden :P

- Chipsetkoeler houdt de chipsett zonder casefans op 36 graden en met casefans (op 7 volt) op 24 graden. Omgevingstemp is 21 graden. Netjes dus gezien míjn FSB van 150 Mhz.

- VGA koeler zal wel werken, heb geen errors of vastlopers gehad en de heatsink voelt redelijk warm aan (graadje of 45 schat ik zo). Heb geen temp. sensor in m'n GeForce 2 Pro dus kan geen exacte temps geven :o

Zo, dit zijn mijn resultaten :) Hoop dat de mensen die ook van plan zijn zo'n kit te kopen hier wat aan hebben.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar als je de casefans aan hebt? Maakt die dan beetje geluid?

Ik wil mn kast ook stilhebben (staat op me (slaap)kamer, en maakt nu geluid alsof ie een stofzuiger is (AOpen-voeding: :r).

Maar video en chipsetkoeler: is dat wel nodig om die silent te maken: ze zijn echt superklein en voegen naar mijn mening weinig toe aan het kabaal (kan zijn dat ik ze nu niet kan horen door het lawaai.. >:))

En zijn er misschien ook goedkopere voedingen die ook zo stil zijn???

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:06 schreef CyBeRSPiN het volgende:
Maar als je de casefans aan hebt? Maakt die dan beetje geluid?

Ik wil mn kast ook stilhebben (staat op me (slaap)kamer, en maakt nu geluid alsof ie een stofzuiger is (AOpen-voeding: :r).

Maar video en chipsetkoeler: is dat wel nodig om die silent te maken: ze zijn echt superklein en voegen naar mijn mening weinig toe aan het kabaal (kan zijn dat ik ze nu niet kan horen door het lawaai.. >:))

En zijn er misschien ook goedkopere voedingen die ook zo stil zijn???
Video en Chipset maken meer herrie dan je denk, die kleine teringfannetjes draaien met +/- 6000 RPM :(

En met m'n casefans op 7 volt is het nog steeds te doen, meeste geluid komt dan nog steeds van m'n harde schijven *D

En een stillere voeding en goedkoper denk ik niet, goedkoper en iets minder stil kan wel. Bij informatique hebben ze geloof ik silent system voedingen, maken iets meer herrie maar zijn wel goedkoper.

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
hoe zet je die zalman stuff eigenlijk op lownoise mode....

dit vraag ik omdat mijn zalman voeding opeens hoorbaar is dus ik wil graag weten hoe ik dat aankan zetten

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Ik heb bij m'n cpu koeler zo'n verloopstekkertje gekregen. Die krijg je geloof ik niet standaard bij je voeding. Als je die ertussen doet krijgt ie 5,5 volt ipv 12 volt.

Je kan ook het stekkertje eraf knippen en de 12 en 5 volt van je voeding eraan knopen, dan loopt ie op 7 volt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je had het over een voeding. Zit er een 300 watt voeding of iets dergelijks bij, of zit er een ventilator voor de voeding bij?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Er zit een 300 watt voeding die ultrastil is, zie ook plaatje in m'n webicon.

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Vind je zo'n set aan te raden of niet? het is nogal een bult geld dat je eraan kwijt bent. En heb je eventueel ook temperatuurgegevens met je vorige koeler?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja nu de mensen het hier toch over zallman hebben wilde ik vragen of mensen hier ervaring hebben met de zalman cnps 5001+CU Ik heb dat ding op HCC zien staan bij space promotions maar niet meegenomen omdat ik niet wist of het wat was, en nu ik dit topic zie schoot het me weer te binnen, is het waar voor je geld deze cooler?
of kan ik beter deze bestellen: Alpha PEP66T + Delta AFB-60HP + fan guard 60mm

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ik heb de 3100G cpu cooler....

In het begin was ik tevreden over deze cooler. Natuurlijk geen topper op het gebied van cooling maar wel op het punt van geluidproductie.

De laatste tijd worden de proc temps me toch iets te veel.... Mijn 1.33 dondervogel wordt stessed soms 68C en da's me toch te veel.

Mischien als ik een grotere kast koop die ik volstop met case fase, dat hij wat lager komt qua temp.
Maar goed, waar heb je dan een Zalman voor.

Ga nu eens kijken naar een swiftec. Wil het geluid van deze dan compenseren met Zalman PSU....

Heeft iemand ervaring met de laatste?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 00:26 schreef Dr. Vork het volgende:
Vind je zo'n set aan te raden of niet? het is nogal een bult geld dat je eraan kwijt bent. En heb je eventueel ook temperatuurgegevens met je vorige koeler?
Temp met vorige koeler was idle 44 en stressed 52 (coolermaster ep5-6i51, die van 6*8 cm met low profile delta fan)
Die temp was met casefans op 7 volt.

Dus die zalman doet het dus beter, komt misschien omdat de airflow wel optimaal is en hij van koper is. Die coolermaster was geheel van aluminium.

• DJ_Mesut
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

kan ik deze kit ook gebruiken op mijn PIII EB 800??? Die staat namelijk ook op mijn kamer en ik zoek een manier om hem heel stil te krijgen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 00:20 schreef DJ_Mesut het volgende:
kan ik deze kit ook gebruiken op mijn PIII EB 800??? Die staat namelijk ook op mijn kamer en ik zoek een manier om hem heel stil te krijgen.
Ja, hij is niet specifiek socket A. Qua koeling is ie meeeeer dan genoeg in ieder geval.
For use with Socket A (462), Socket 370, and Socket 7 CPUs including:
AMD XP, Thunderbird, Duron, Intel Pentium III, Intel Celeron, VIA Cyrix III
bron

Verwijderd

Wat worden jullie cputje allemaal warm.
Mijne is stres maar 38 graden.
Ik heb een xp 1800 en zalman 5001 cu.
Ding is echt stil heb hem zo laag mogelijk staan.
Heb wel goeie zilver pasta gebruikt.
Ik vind het echt een toppie koeler.
Bopitje

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
:) Mesut erkent eindelijk dat het best wel flex is een stil pc-tje. Kun je eens keer lekker :Z

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

Funk is in the house!!!!!!!

Verwijderd

Iedereen gaat nu aan zo'n Zalman setje :)

Ik voel een inkoopactie bij SP aankomen :o

Mij maakt het geluid niet zo uit, ik heb een Thermaltake Dragon Orb III :7 maakt een geluid joh, of je naast een vliegveld woont, maar mij maak het niet uit. ga in de vakantie een 7/off/12 switch maken voor mn casefans, maar die hoor je toch niet, dus heeft het eigenlijk geen zin :) Maar je moet toc iets doen, en het s een leuk soldeer projectje ;) Als ik 's nachts iets wil downloaden, doe ik het lekker op mn oude pc beneden, P133, dies zo stil als de tering. Dus als je er veel geld aan uit wil geven ok, maar dat beetje geluid, doet niemand wat kwaad :P

Verwijderd

Heb zelf nu ook redelijk wat ervaring met Zalman- en andere lownoise producten:

In een normale kast is een 3100G+ errug kritiek: Zet hier geen Athlon 1400 onder! Heb zelf getest, met als variabelen koeler en voeding.
CPU voor 3 uur onder volle belasting met Sisoft burn-in (enkel CPU-benchies): Zo ontwikkeld grafische kaart weinig warmte.
Resultaten afgelezen met MBprobe, er zit ASII tussen procje en heatsink. Verder staan de Zalman fan's op "max" (geen weerstand ertussen).

"Vaste" systeemspecs:
Aopen HQ45 kast (zonder extra fans, omgevingstemp van 21gr)
Asus GF3 Ti200 V8200T2
Aopen AK77proA
XP 1800+
256MB Samsung PC2100
Maxtor 60GB 7200rpm "J" (niet fluid-bearing)
SBLive 5.1
Pioneer slot-in DVD

Variabelen: Resultaten bij full stress (duh) kast / proc.
Taisol copper (CGK760002)+ Aopen 300W: 34 / 45
Zalman 3100G+ + Aopen 300W: 42 / 56
Zalman 3100G+ + Zalman 300W: 45 / 58
Zalman 3100G+ + Enermax 350W Whisper: 36 / 55
Zalman 6000Cu + Enermax 350W Whisper: 33 / 47

Weet ut, er zijn nog veel meer combi's mogelijk, en deze temps zijn niet onaanvaardbaar hoog.
Maar dit schetst toch wel iets: De Zalman voeding is net een heel klein beetje stiller als de Enermax: Maar voor de airflow is ie bagger (en heb je dus extra outake-fans nodig; extra lawaai dus :))

De Enermax zou ik altijd nemen als alternatief: Niets duurder, beter verkrijgbaar, betere airflow. En je HDD komt er nog steeds bovenuit :P

De 6000Cu is veel beter als koeler op zich: De fanmate die erbijzit is kewl, en mate de fan op minimum (dan hoor je hem echt niet) kan ie ook nog een beetje athlon koel houden.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 16 december 2001 00:20 schreef DJ_Mesut het volgende:
Anders schop je ff een oud topic omhoog met een searchvraag!!

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

man, flip niet zo, ik heb de search al gebruikt, maar nadat ik gepost had zag ik pas een topic dat hierover ging...

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 18:37 schreef DJ_Mesut het volgende:
man, flip niet zo, ik heb de search al gebruikt, maar nadat ik gepost had zag ik pas een topic dat hierover ging...
Precies... als er geklaagd moet worden... doe je dat dus in [SU] :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 18:40 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Precies... als er geklaagd moet worden... doe je dat dus in [SU] :)
Niks klagen :) Dit wordt gewoon het centrale zalman topic *D

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

nog een vraag dan :):

op mijn geforce 2-chip zit al zo'n stekelplaatje (weet niet precies hoe zoiets heet, maar het heeft ook met koeling te maken). Moet ik die eraf gooien voor die zalman of kan die er niet af???

Verwijderd

Jij hebt het over een heatsink en die moet IMO eraf voor die Zalman koeling :P

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Die moet er inderdaad af, meestal zit die gewoon met 2 plastic pinnetjes vast. Inknijpen en je kan hem er zo afhalen. Daarna moet je de zalman sink erop plakken, die krijg je er niet zo makkelijk af (invriezen, afbreken, opdrogen, terugzetten).
Heb je een Tv In/Out module dan zal je net als ik ook aan een kant de bladen omhoog moeten buigen. Anders past ie niet :D

• DJ_Mesut

DJ_Mesut

DeCharge!!!

maar deze draagt volgens mij nix bij aan de stilte waar de zalmans bekend om staan...

Daar heb ik alleen de voeding en de cpu-cooler voor nodig. de rest wordt toch niet zo warm bij mij omdat alles nog gewoon "origineel" draait (dus nix overgeclocked is).

Of denk ik nu verkeerd?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
*schopje*
Je denkt hier niet echt verkeerd, maar wel een klein beetje. Als je namelijk een videokaart met actieve koeling hebt maakt dat kleine fannetje flink wat lawaai. Als je dan die zalmankoeling ook daarop stopt heb je nog meer onderdelen die lawaai maken eruit gehaald.

Verwijderd

die zalman 5005al die ik heb daar zit een fanmate1 bij,die fan kan ik nu traploos afstellen.
hij staat nu op de helft en word idle 47 en stressd 58 met een chassis temp van 35.
als ik die chieftech kast heb met 5 fans dan zal het aanzienlijk dalen,dus ik moet nog 2 weken wachten maar nu is het ook niet slecht

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
IK kreeg vandaag mijn Zalman 3100 + binnen, maar als ik hem op silent mode zet komt ie op 61 Graden(CPU) en 50 Graden(case, en dan ben ik er niks op aan het doen.
Nou was ik van plan om RTCW er op te gaan spelen maar dan zit ie denk ik al op 70 graden(CPU),dus daar wacht ik nog wel effe mee.
Is dit normaal op Silent mode, ik ga hem namelijk zo op Normal zetten want hij is nu 63 graden geworden.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Topicstarter
Of dat normaal is weet ik niet, maar het is wel hoog. Je hebt natuurlijk wel een TB 1.4 Ghz, die stookt toch even snel 20 tot 40 Watt meer op dan mijn CPUtje. En hoe zit het met je airflow in je case?

• RickDB
Ik heb de kast opengezet en ik zit nu op 55 graden(CPU) en 43 graden(case) in silent mode, dus ik laat de kast gewoon open want je hoort de koeler toch niet.
Maar de temp zit nu wel goed zo, ik heb net MOHAA en RTCW gespeeld en de temp werd maximaal 61 graden.
En weet iemand misschien een programma zodat je de RPM van de zalman koeler op een MSI mob kan zien.(want Pc alert 3 ziet mijn koeler niet,dus ook de RPM niet.) ?

Verwijderd

weet je wel zeker dat het niet aan pc alert3 ligt,kijk eens in de bios of je hem daar ziet

• RickDB
In de bios geeft ie 0 RPM aan, dus het mobo herkent die nieuwe koeler niet. :?
Dus weet iemand misschien een ander programma die het wel herkent ?

Verwijderd

dus kan je pc alert 3 gewoon houden want het ligt aan de hardware zegmaar.
je had toch een bijgeleverd stekkerdeje tussen de koeler en mobo gedaan om zo het rpm te verminderen tegen het lawaai,laat dat stekkertje er eens tussen uit en sluit die koeler direct aan op het mobo.kijk dan eens of hij het wel doet,zo wel dan moet je eens goed naar dat tussenstukje kijken,zo niet dan eff kijken of je rpm kabeltje wel goed is.
ik had eens koeler die had ik in mn voeding gezet en die draaid standaart 2800rpm,nou had ik dat kabeltje uit mn voeding laten lopen en op mn mobo gedaan,zo kon ik zien hoe hard mn voedingsfan draaid.
nou mooi niet,hij had een beetje te veel luchtweerstand,kwam onder de 2750 rpm en daaronder kon hij blijkbaar niet meten en dus was het ineens 0
Pagina: 1