Logitech Dual Optical of Wingman Gaming Mouse?

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Me optical heeft et nu echt begeven en moet nu een nieuwe muis halen, binnenkort is de HCC, hoop daar een lekker mei..ehm muisje te regelen voor een mooi prijsje :P

Zit te twijfelen tussen de Logitech WingMan® Gaming Mouse en de MouseMan® Dual Optical.

Speel veel counter-strike dus moet beetje precies en lekker in de hand liggend ding zijn.. Heb niet zulke goede ervaringen met optical muizen en CS, maar volgens veel mensen is de dual optical een stuk beter...

Wie heeft er ervaring met een van de muizen en kan me helpen een besluit te nemen..? :?

Signature?

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ben zelf ook benieuwd, wou morgen die dual gaan kopen

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Ik vind de wingman gaming mouse errug lekker.
Maar nu ik een optical heb wil ik toch niet meer terug.
Ze liggen allebij lekker in de hand. Maar als je iets grotere handen heb is de wingman fijner..

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
tsja, zowiezo heeft die optical als extra een scroll drín zitten, maar ik had met me vorige optical dat ie niet goed in me hand lag omdat ik nogal plat was, en die dual optical van Logitech zit er nog platter uit....

Signature?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Die dual is perfect,ik heb een tijdje een "gewone" optical mouseman geprobeerd maar die heb ik gelijk weggeven. Was niet mee te Quaken. Met die dual optical gaat dat perfect.
(En hij ligt ook nog lekker in de hand)

Verwijderd

Ik heb zelf de gelegenheid gehad om de optical cordless mouseman te testen. Erg fijne muis, alleen jammer dat het zoveel batterijen kost. Ik heb deze muis echter niet gekocht om de volgende reden: Als 3dgamer merk je wel een lichtelijke vorm van mouselag. (getest in Counterstrike en UnrealTournament). Ik heb nu een dual optical muis gekocht van Logitech. Deze muis is dankzij zijn hoge DPI waarde op dit moment de beste muis voor de 3dgamer.(heb ik ervaren, maar werd mij ook verteld). Hij is ook niet zo zwaar als de cordless optical mouseman.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Dual!!

Heb al veel muizen voor gamen gehad, ook de befaamde Razer 1000 en 2000, me Logitech MM Optical vond ik voorheen de beste, maar dat is nu de Dual... 2 sensors van 800dpi, supersmooth, je kan hele snelle bewegingen maken zonder dat hij in de stress raakt, een aanrader dus.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 07:08 schreef vassago het volgende:
Die dual is perfect,ik heb een tijdje een "gewone" optical mouseman geprobeerd maar die heb ik gelijk weggeven. Was niet mee te Quaken. Met die dual optical gaat dat perfect.
(En hij ligt ook nog lekker in de hand)
Het blijkt maar weer dat meningen ontzettend kunnen verschikken. Ik heb die "gewone" nu 7 maanden ofzo, en het is werkelijk de beste die ik ooit in mijn handen hen gehad. Voor alles.

Nou moet ik zeggen dat mijn sensitivity bij games als Quake 3 wel enorm hoog staat, ik beweeg mijn muis op ongeveer 8 vierkante cm denk ik.

Verwijderd

Ik heb nu een Razer Boomslang 2000 dpi, maar heb gemerkt dat deze apparaten toch niet zo duurzaam zijn als een logitech/MS optical bijvoorbeeld (piept en kraakt, versleten muisknoppen, heb al het nodige soldeer werk verricht)

Ik heb eens een originele (eerste generatie) optical mouseman getest van Logitech, maar ik vond em niet nauwkeurig genoeg.

Maar nu zie ik de komst van de Logitech Mouseman Dual optical en de Microsoft Intellimouse Explorer R3 als goed nieuws, beide muizen zijn vrij accuraat en schijnen prima te werken met FPS games.

Mijn vraag aan hardcore (kritische) FPS gamers, ex-boomslang gebruikers bijvoorbeeld, jullie mening over deze 2 muizen? Hierboven stond al een uitstekende mening overigens :)

Verwijderd

Ik heb ook de Dual Optical 8-) en ik vind hem heel lekker werken :). Ligt lekker in de hand, lekker nauwkeurig en de knop bij je duim is best handig. :Y)
En bij games werkt ie evengoed als mijn oude logitech pilot wheel mouse (geen optical) ik vind de Dual Optical zelfs beter. En hij is ook niet overdreven duur. :D

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de DUAL OPTICAL :)
Het ziet er bijzonder strak uit :9
Alleen ik krijg de duimknop maar niet geinstalleerd onder CS :'( Kan iemand mij hierbij helpen?

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Ook wij hebben hem deze week binnen gekregen en ik heb hem dit weekend maar ff ter test meegenomen.

Zelf ben ik in het bezit van een Logitech Cordless MouseMan Wheel (ser/ps2)... zeer tevreden over de vorm van het ding en het draadloze gebeuren.

Deze week werd ik lekker gemaakt toen ik de doos openmaakte waar 4 Logitech Mousemans Dual Optical in zaten.

En nu ligt ie dan op het matje. Hij glijdt erover als boter... heerlijk. *D 2 oogverblindende 8-) lampjes aan de onderkant en een mooi metallic jasje.

Maar toch. De nieuwe -kleinere, plattere en minder ergonomische- vorm vind ik toch minder fijn in de hand liggen als de hier boven genoemde Cordless MouseMan Wheel. Daarnaast merk ik dat ik me alweer zit te storen aan het kabeltje dat eraan zit. :(

Dit zal geen makkelijke beslissing worden denk ik. Ik laat hem er nog ff aanhangen en dan ga ik beslissen of ik hem weer meeneem of dat ik hem ga afrekenen.

edit:

Hmmm da's waar ook... ff w88 op de Wireless IntelliMouse Explorer van MS. Zo te zien wordt die wat groter en ergonomischer. Hopen dat ze die "plastic"-budget-duimknoppen flink verbeterd hebben *D. Gaat deze Logitech-fan overstappen? :?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 21 november 2001 10:59 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik heb sinds gisteren de DUAL OPTICAL :)
Het ziet er bijzonder strak uit :9
Alleen ik krijg de duimknop maar niet geinstalleerd onder CS :'( Kan iemand mij hierbij helpen?
Gewoon bind mouse4 "blaat" helpt bij mij gewoon :?

Enne ik heb eergister (vrijdag) ook de dual optical voor op de hcc gekocht voor 95 piek en hij werkt echt lekker :) Alleen maakt ie soms af en toe rare draaiingen in games, maar dat komt misschien omdat ik een donkere ondergrond heb

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
die dual optical heb ik ook.

het muisje waar je altijd op hebt gewacht

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15
* Just_a_Gamer heeft ook dual optical en is zeer tevreden over.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 02:44 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Heb je de logitech drivers voor je muis ook geinstalleerd? Ik heb namelijk sinds gisteren ook dit muisje (errug lekker trouwens), maar ik krijg de duimknop niet aan de praat onder CS met die bind...

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 02:44 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Enne ik heb eergister (vrijdag) ook de dual optical voor op de hcc gekocht voor 95 piek en hij werkt echt lekker :) Alleen maakt ie soms af en toe rare draaiingen in games, maar dat komt misschien omdat ik een donkere ondergrond heb
ondergrond maakt niet meer uit, dat kan ie met 2 optische oogjes wel aan...

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik reageer ook maar even:
De Dual Optical bevalt me erg goed. De nauwkeurigheid is onovertroffen (goed, hiervoor had ik een balletjesmuis en dan is optical altijd beter), je kunt er echt een zwieper aan geven en precies weten waar je cursor terecht komt. Het is wel een vrij hoge muis (in vergelijking met bijv. de oude Mouseman+ en Microsoft-muizen) en de groef voor je duim is naar mijn mening iets te diep...maargoed, alles went. Probeer em iig even uit voor je em koopt.

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1