Videocard flashen????

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik lees net dat het mogelijk is om je videocard te flashen, maar waar moet je de nieuwe bios halen

Ik heb een Riva TNT2 M64, moet ik dan bij NVidia zijn of bij de lui die het kaartje hebben gemaakt?

En merk je het ook aan de performance van de kaart, of is een loze mogelijk?

https://drinkwaterpunten.nl

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

nvidia en het kan zijn dat je hem in dos moet flashen.
of dat ze er ook een windows progje voor hebben maar dan raad ik wel aan het toch in dos te doen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op donderdag 15 november 2001 23:25 schreef rambo-2001 het volgende:
nvidia en het kan zijn dat je hem in dos moet flashen.
of dat ze er ook een windows progje voor hebben maar dan raad ik wel aan het toch in dos te doen
En als ze nu een niet reference design kaartje hebben :?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
En de performance van de kaart, gaat ie nog vooruit

https://drinkwaterpunten.nl

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op donderdag 15 november 2001 23:27 schreef CrashOne het volgende:

[..]

En als ze nu een niet reference design kaartje hebben :?
basis regel die ik heb geleerd is dat alles dat zorgt voor of input of output een bios heeft.
in sommige gevallen zit er een flash-able bios chipje op.
gezien de g400 ook kan worden geflashed ga ik er vanuit dat deze optie ook wel op een tnt2 kaart zal zitten

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 23:35 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

basis regel die ik heb geleerd is dat alles dat zorgt voor of input of output een bios heeft.
in sommige gevallen zit er een flash-able bios chipje op.
gezien de g400 ook kan worden geflashed ga ik er vanuit dat deze optie ook wel op een tnt2 kaart zal zitten
Wat CrashOne volgens mij bedoelt is dat je niet zeker weet of de fabrikant van de kaart ergens afwijkt van de specificaties van nVidia (bijv. snelheid geheugen en timings).
Als je dan de nVidia-standaard BIOS flahed is een verbetering c.q. werking zeker niet gegarandeerd.

Kijk dan ook eerst op de site van de fabrikant, deze heeft meestal wel een eigen BIOS of anders wel een verwijzing naar nVidia (als ze bijv. een reference-design kaart maken).

Een flash zorgt niet altijd voor verbetering (niet alle verandering is verbetering ;) ), dump dus eerst je originele BIOS zodat je altijd nog terug kunt.

suc6

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op donderdag 15 november 2001 23:48 schreef madashell het volgende:

[..]

Wat CrashOne volgens mij bedoelt is dat je niet zeker weet of de fabrikant van de kaart ergens afwijkt van de specificaties van nVidia (bijv. snelheid geheugen en timings).
Als je dan de nVidia-standaard BIOS flahed is een verbetering c.q. werking zeker niet gegarandeerd.

Kijk dan ook eerst op de site van de fabrikant, deze heeft meestal wel een eigen BIOS of anders wel een verwijzing naar nVidia (als ze bijv. een reference-design kaart maken).

Een flash zorgt niet altijd voor verbetering (niet alle verandering is verbetering ;) ), dump dus eerst je originele BIOS zodat je altijd nog terug kunt.

suc6
Das inderdaad wat ik bedoel.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

[topic=305287/1/50]

Videokaarten flashen moet je alleen doen als je problemen hebt, het is niet zoiets als je mobo flashen. Als het fout gaat gaat het goed fout.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.