problemen met hercules gametheater xp

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik heb al een search gedaan maar er komt niet echt veel uit...

ik heb net een hercules xp gekocht en nu draait hij naast een soundblaster 1024.

hij doet het wel maaar... de digitale uitputs doen het niet verder geeft hij niet echt goeie geluidsweergave met een creative dtt2500 boxen set (analoog) maar als ik hem heel laag zet wel dus mischien is het de dubbele versterker

mijn probleem is dat ik spdif coax wil gebruiken van mijn dtt2500. aangezien de digitale uitgangen en ingangen het niet doen op mijn hercules (en er niet eens een mixer is voor dat ding) weet ik bij god niet hoe ik dat ding aan moet krijgen... ideetjes??

(ps ik heb al een search gedaan)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ros eerst eens die sb live1024 eruit. Dan heb je daar geen ruzie mee.

Door de spdif wordt volgens mij alleen dolby surround weer gegeven. Ik zal zo eens proberen of ik er normaal geluid door krijg.

edit:

ik heb nu inderdaad geluid via de spdif aansluiting. Dat was blijkbaar altijd al het geval maar ik had ook die tandemkabel aangesloten en dacht dat die nodig was :)

De digitale output werkt hier iig wel met dvd's. En het geluidsniveau is ook ok. Heb je wel alle volumes op de pc op maximaal staan zodat je alleen nog maar de volumeknop van de dtt2500 hoeft te gebruiken?

edit:

Heb je trouwens wel de nieuwste drivers van hercules geinstalleerd?

• justice strike
nu kan ik wel spdif optical in doorloopen naar spdif coax out

maar uhm dat vind ik een beetje vreemd want ik kan of alleen dolby digital gebruiken of gewoon geluid (omdat hij me vraagt om te herstarten als ik digital out kies...

• justice strike
yup net nieuwe drivers geinstalleerd!!

• justice strike
ik vind het vreemd dat je niet met coax mp3 kan beluisteren....

• Liggie
Op donderdag 15 november 2001 23:06 schreef justice_strike het volgende:
nu kan ik wel spdif optical in doorloopen naar spdif coax out

maar uhm dat vind ik een beetje vreemd want ik kan of alleen dolby digital gebruiken of gewoon geluid (omdat hij me vraagt om te herstarten als ik digital out kies...
Je hebt toch alleen die digital out nodig? Bij mij loopt iig dus al het geluid over de digital out. Ik zou dus net als ik net heb gedaan :) die analoge tandemkabel eruit trekken en je SBlive ook niet meer gebruiken die heb je toch nergens meer voor nodig icm de Hercules. Ik heb juist de SBlive weggedaan en die hercules gekocht omdat de live veel probs gaf.

• justice strike
kan jij dus nu ook mp3 over die coax heen spelen?? want ik kan dat dus niet.... en dat wil ik nou juist want die speakerset accepteerd maar 1 input digitaal of analoog niet allebei...

• Liggie
Op donderdag 15 november 2001 23:09 schreef justice_strike het volgende:
ik vind het vreemd dat je niet met coax mp3 kan beluisteren....
dat doe ik dus nu.
Ik heb op het tabblad overigen hardware acceleratie starten voor de bovenste vier aangevinkt en bij digitale output configuratie 'main outputs' aangevinkt. Misschien werkt het dan bij jou?

• justice strike
overigens moet hij naast een soundblaster werken.... is benodigd voor de bewerkingen die ik doemet geluid...

• Liggie
gebruik je dan dat Y kabeltje wat bij de dtt2500 zat om op de digitale output van de SBlive te doen?

• justice strike
ja maar dat moet het probleem niet zijn omdat hij van coax het signaal wel accepteerd als die din erop staat (dus geluidseffecten mp3 etc... op de sblive doen het en die coax ingang geeft ook geluid)

dus het probleem is hoe laat ik die gametheater xp nou alle geluidseffecten mp3 etc... over die coax heen zenden??

• Liggie
Volgens mij moet je het dan zo aansluiten en voor de game theatre XP de instellingen gebruiken die ik net gaf.
1. Die din kabel moet je eraf gooien.
2. De coax van je SB live naar de coaxiale in op de hercules
3. De coaxiale uitgang van de hercules naar de coaxiale ingang op de dtt2500 en het volume van de hercules op die in en uitgangen open zetten.
4. Verder geen enkele analoge kabel gebruiken alleen die coaxiale.

Misschien heb je het al zo aangesloten maar dat weet ik niet :)

• justice strike
ok ten eerste heb ik geen coax op mijn sblive...

ten tweede krijg ik dus geen geluidseffecten door die coax van mijn xp die komen alleen uit de analoge uitgangen

er komt wel geluid uit de coax als ik mijn cd speler op de optische in van mijn xp zet...

dus de vraag blijft.. hoe krijg ik de geluidseffecten van mij xp door mijn coax kabel en niet door de analoge kabels??

• Liggie
waar heb je dan allemaal vinkjes voor staan bij digitale output configuratie bij de tab overigen van de game theatre?

En de coax op je SB live kan je aansluiten via de bij de Dtt2500 geleverde y kabel( kabel met aan het ene uiteinde een gele jackplug en aan de andere kant een coax aansluiting en een digital din aansluiting). Ik denk dat je die wel beter kunt aansluiten en dan digital output only inschakelen voor de sb live.

• justice strike
tablad overigen

wat aangevinkt is:

sensaura 3d geluidseffecten

3d geluidseffecten (directsound 3d)

stereo geluid (directsound 2d)

mp3 afspelen

digitale geluidsbron

gametheater xp 6.1 met icoontje starten

• Liggie
main outputs moet je ook aanvinken, volgens mij moet je probleem dan verholpen zijn

• justice strike
dan moet hij opnieuw starten en is volgens mij digital audio source uit (denk ik ik zal het hoe dan ook proberen) ben zo terug

• justice strike
nope nu looped hij niet eens de spdif optical in vijn mijn cd speler door... ik krijg alleen maar analoog in deze modus.....

• Liggie
dan gaat het denk ik niet lukken :(

• justice strike
huh?? wat dus ik kan geen mp3's afspelen door spdif coax? (is hetzelfde als optical....)

vind het wel vreemd dus je zou met een hercules gametheater nooit met digitaal audio een spel kunnen spelen.... vreemd..

• Liggie
niet als je dus tegelijkertijd een digital in gebruikt

Wat ik alleen niet snap is dat je niet tegelijktertijd digitale geluidsbron en main outputs ingeschakeld kan hebben want dan zou het toch echt moeten werken.

• justice strike
hey ik heb iets gemerkt..... je kan niet digitaal inputten en digitaal uitputten tegelijk..... heel vreemd.... maar toen ik die optical cd uit deed toen kwam er wel geluid uit......

dus het is of pc audio... of digitaal in audio.... kan dit kloppen??

• justice strike
uhm.... waarvoor kan ik niet digitaal inputten en uitputten tegelijk weet iemand hoe dit komt? of dat het wel zo is??

want dit betekent wel dat als ik wil opnemen van een digitale bron dat ik moet luisteren met een koptelefoon of hij wel het juiste opneemt.....dat is nogal lastig..

• Liggie
ik denk het wel

• justice strike
wat denk je? dat je niet digitaal kan inputten en outputten??

• Liggie
Ik denk dat hij dat idd niet doet digitaal inputten en digitaal outputten tegelijk. Dat zou wel klote zijn in jouw geval, want dat betekend dat je dus de hele tijd je kabeltje erin en eruit zit te halen als ik het goed begrijp?

• justice strike
ja eigenlijk wel want ik wil natuurlijk wel horen wat ik opneem en dan het liefst met de speakers en niet met een koptelefoon....

• justice strike
kut kut kut ik merk nu dat die digitale coax kabel alleen de signalen doorgeeft van de voorste kanalen.... shit kut shit..... (sorry hoor voor het schelden.... maar dit is echt klote...)

Main outputs
Met deze optie kan het geluid dat uit de voorste luidsprekers komt ook afkomstig zijn van de digitale optische en coaxiale uitgangen.

Digitale geluidsbron
Selecteer deze optie om een digitale geluidsstroom van de digitale coaxiale of optische ingang naar de digitale optische en coaxiale uitgangen te sturen.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Misschien moet je eens andere drivers proberen, die hebben wellicht die functie wel...?
Moet je eens zoeken naar Hoontech, Turtle Beach, Terratec en Crystal...die hebben naar mijn weten allemaal kaartjes met diezelfde chipsets. (vraag me niet hoe die allemaal heten)

Veel succes. :Y)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Liggie
Op vrijdag 16 november 2001 00:10 schreef justice_strike het volgende:
kut kut kut ik merk nu dat die digitale coax kabel alleen de signalen doorgeeft van de voorste kanalen.... shit kut shit..... (sorry hoor voor het schelden.... maar dit is echt klote...)

Main outputs
Met deze optie kan het geluid dat uit de voorste luidsprekers komt ook afkomstig zijn van de digitale optische en coaxiale uitgangen.

Digitale geluidsbron
Selecteer deze optie om een digitale geluidsstroom van de digitale coaxiale of optische ingang naar de digitale optische en coaxiale uitgangen te sturen.
Dat voorste luidsprekers wil volgens mij alleen maar zeggen dat er ook stereo geluid door de digitale uitgangen kan worden weer gegeven. Daar zijn immers geen achterste kanalen. Dolby surround heeft wel die achterste kanalen en die doet hij prima hier via de decoder van de dtt2500. Als je een dolby prologic signaal heb dan moet je alleen ff dat knopje op de dtt2500 op pro logic digital in zetten en heb je ook gewoon de achterste kanalen. Dus over die term voorste luidsprekers zal ik me niet druk maken als ik jou was.

• justice strike
yup hij doet het op alle vijf de speakers... ;)

maar in ieder geval inputten en outputten gaat niet tegelijk... :( uhm iemand een ideetje (behalve andere drivers gebruiken...)

• Liggie
heb je nou dat Y kabeltje waar ik het over had of niet dat is me namelijk niet helemaal duidelijk uit je posts.
Als je hem niet hebt kan je hem gratis aanvragen bij creative.

In dat geval zou je dus een coax van je SBlive kunnen laten lopen naar de cOax in van de hercules. Dan laat je dus al je geluidsverkeer vanaf de pc via de sb live naar de hercules gaan. Je cd speler dan op de opt. in en een coax kabel van de hercules naar de DTT2500 dan hoef je alleen maar in de volumetab van de hercules te switchen tussen opt in en coax in.

• justice strike
ik heb dus geen coax op mijn sb live (geen coax aansluiting alleen din...)

en daarmee schiet ik nog niets op want ik moet natuurlijk wel kunnen horen wat ik opneem dus als ik iets afspeel op mijn cd speler via optical in dan hoor ik niets op de digital out van mijn xp en op mijn sblive

dus laten we zeggen als ik een cdtje afspeel op optical van hercules. dan hoor ik die muziek alleen door de analoge uitgangen vijn mijn hercules kaart en niet de digitale uitgangen. al zou ik een sb live met coax hebben (die ik dus niet heb) dan zou ik alsnog niet hetgene wat ik op wil nemen met mijn hercules kaart horen...

ik moet kunnen horen wat ik opneem door mijn speakers (dus niet door een koptelefoon op de analog.

• Liggie
Is een Livedrive voor jouw SBlive dan niets? Als je dan die Hercules terugbrengt kan je van dat geld makkelijk een livedrive II van bestellen bij creative. En daar zitten ook optische en coaxiale in en uitgangen op volgens mij.

• justice strike
dat y kabeltje is geen coax... heb het al geprobeert (en ja input op coax...) hij doet het niet met coax

• justice strike
ik ga maffen kan ik jullie hierover morgen spreken? wil het dan wel ff afronden :) iemand icq of msn??

• Liggie
Ik ga ook maar es plat ICQ zie rechtsboven mijn posts :)

• justice strike
hij werkt in ieder geval iets beter maar nu nog ff die laatste kinkjes uit de kabel halen... ;)

Pagina: 1