Internet Gateway -> maar wat is dit :?

Pagina: 1
Acties:

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb net XP op m'n pc gezet en nu zie ik onder Lan or High speed connection gewoon mijn netwerkkaart.

Maar nu zie ik onder de kop Internet Gateway -> connected to MAARTEN staan. Was dat nou? Zit d'r nu 1 of andere onverlaat op m'n pc te kijken?

Ik heb me firewall geinstaleerd (norton) en die geeft geen attacks aan.

edit:
nu stond er in plaats van maarten ook al vincent 02. Help me please want ik begin me nu toch eigenlijk wel een beetje zorgen te maken :(

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Maarten moet dan gewoon een computernaam in je locale netwerk zijn, als dit niet zo is moet ie d8 ik een error geven (tjek je Event log)

Als dat wel zo is, zou hij alleen kunnen zien, wat jij doet op internet, maar dus ook wachtwoorden etc

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 23:58 schreef KixAss456 het volgende:
Maarten moet dan gewoon een computernaam in je locale netwerk zijn, als dit niet zo is moet ie d8 ik een error geven (tjek je Event log)

Als dat wel zo is, zou hij alleen kunnen zien, wat jij doet op internet, maar dus ook wachtwoorden etc
Tis dus niet in m'n eigen netwerk. Ik ken helemaal geen maarten ofzo en net is ie veranderd naar vincent ipv maarten.

Nu is de vraag hoe verwijder ik die zooi en hoe voorkom ik dat die lui weten wat ik doe want ik vind dit dus echt niet cool :(

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Geen dirs sharen ... ?

Kweet zo ff niet wat er normaal staat... lan connection 1 of zo...

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Welke provider heb je?

Het kan zijn dat je provider port 137/139 doorlaat, en dat je de computers van je mede-internetters van dezelfde provider kan zien.

Als ik jou was zou ik gewoon een degelijke firewall installeren, dan ben je er vanaf, als je 'm goed configureert.

...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op vrijdag 16 november 2001 00:08 schreef Bas_f het volgende:
Welke provider heb je?

Het kan zijn dat je provider port 137/139 doorlaat, en dat je de computers van je mede-internetters van dezelfde provider kan zien.

Als ik jou was zou ik gewoon een degelijke firewall installeren, dan ben je er vanaf, als je 'm goed configureert.
Vooral wanneer je de kabel/adsl modem direct op een netwerk-hub hebt zitten kan dit gebeuren lijkt me.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• R2D2
  • Niet online
Ik heb chello en nu ik -> packet scheduler uit dat windowtje heb gehaald van de properties (instellingen TCP/IP e.d) zie ik ze niet meer staan :)

edit:
na een tijdje zie ik ze wel weer -> na een seconde of 40 als windows is opgestart

• R2D2
  • Niet online
Ik heb net ff op www.grc.com al me poorten e.d laten testen + alle andere tests gedraaid en volgens die site staat alles op stealth en kan ie niks anders vinden op m'n IP adres na. Ben ik nu redelijk save of zie ik dat verkeerd?

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Installeer bv ZoneAlarm Pro, die is echt zeer betrouwbaar, en houdt al die poorten ook echt dicht.
Of zet die er tijdelijk bij. Black Ice Defender is ook een toffe om er bij te zetten tijdelijk, dan zie je in grafiekje precies wat er gebeurd.
Pagina: 1