Divx blokjes onderin beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hoi,

Een vriend van mij heeft dezelfde divx als ik...
Bij mij loopt alles top, maar bij heb krijg je van die rare blokjes onderin het beeld...
Hij heeft verder ook de laatste codec, directx enz enz...

Heeft iemand dit ook en heeft iemand een oplossing??!!?

Thnx

Bernaar

Verwijderd

In media player zit een quality slider, van 0 t/m 4 geloof ik (zit nu niet thuis om te checken). Hoe lager je die zet, hoe hoger de kwaliteit, maar des te meer hij van je pc vergt. Als ie choppy afspeelt zet je deze slider dus hoger, wordt de kwaliteit iets minder maar trekt je pc het beter. Dus, als jullie exact dezelfde rip hebben, dan zal dat het zijn. Probeer het maar, tijdens het afspelen, rechtermuis, dan eigenschappen geloof ik (nogmaals, zit niet thuis om te checken).

Verwijderd

Ik wel, gechecked en het klopt. De hoofdoorzaak zal inderdaad de performance van het systeem zijn, en bijvoorbeeld andere taken die actief zijn. Zo vergeet ik weleens seti uit te zetten, en tot nu toe denk ik daaraan voordat ik de divx wegmieter onder het mom "wat een bagger kwaliteit" :9

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 22:42 schreef Sepans het volgende:
Ik wel, gechecked en het klopt. De hoofdoorzaak zal inderdaad de performance van het systeem zijn, en bijvoorbeeld andere taken die actief zijn. Zo vergeet ik weleens seti uit te zetten, en tot nu toe denk ik daaraan voordat ik de divx wegmieter onder het mom "wat een bagger kwaliteit" :9
;)
Ik wist wel dat het klopt, wist alleen niet zeker meer uit mijn hoofd welke waar die slider precies stond :)
Is trouwens niet zozeer de performance van de pc die die blokjes veroorzaken, als er blokjes bij zitten (pixelation) dan zitten die op de encode. Ze komen alleen beter naar voren bij sommige settings.
PRobeer maar gewoon even die variabelen van die slider en je zult zien dat dat het verschil uitmaakt.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik heb ook rare blokjes onder gehad toen ik met divx4 een oudere divx film afspeelde.

Divx4 moet je dan uninstallen en weer installen en instellen dat ie niet de oude divx3 films afspeelt.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Je moet sowieso niet divx3 met divx4 afspelen, ook al kan dat. Geeft alleen maar problemen, en verder is er niks mis met de originele Divx 3.11 alpha. Als je divx4 installeerd en hij vraagt je zichzelf ook voor divx 3 te gebruiken, altijd nee zeggen. Gewoon bij de goede oude divx 3.11 alpha blijven, is en blijft prima codec.

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Waar staat die slide dan? Want ik zie alleen een balkje met 'video performence'... Bedoel je die?!

Verwijderd

Tijdens spelen, rechtermuis, eigenschappenn, advanced, Divx mpeg4 dvd video decompressor, eigenschappen, bovenste slider.
Pagina: 1