[help!] oude AMD processor opnieuw gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik heb een probleempje met een oude processor van mij.
Ik heb namelijk een nieuw moederbord gekocht omdat mijn oude wel eens vervangen kon worden.
Maar omdat het geld niet op mijn rug groeit wilde ik mijn oude athlon processor (700 Mhz) hergebruiken.

Nu kwam ik er dus (als n00b) achter dat deze processor in een bepaalde 'case' zit die als een soort kaart in het moederbord geprikt word. Hierop zitten dan ook de fans gemonteerd.

De processor komt uit 1999 (stond op de 'case') en nu moet ik die processor daar dus uit krijgen. Maar ik weet niet eens of ik deze processor wel op het nieuwe moederbord kan plaatsen (MSI K7T Turbo 2)

Weet een van jullie misschien of ik de processor gewoon op mijn nieuwe moederbord kan plaatsen en zoja hoe moet ik dat ding in hemelsnaam uit die 'case' krijgen (zonder hamer en bijtel).

Of moet ik toch sinterklaas maar weer gaan bewijzen dat ik een lief jongetje ben geweest dit jaar dat ie een nieuw processortje door de schoorsteen gooit
(Ik leg het kussentje om em op te vangen dan wel klaar :) )

Alvast bedankt voor de hulp

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
helaas, dat gaat je niet lukken....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

duidelijk dus...

je hebt een oude amd processor die in een slot A zit, en je hebt een mobo gekocht met een socket A. Dit gaat dus mooi niet samen en zul je een niew procje moeten vragen/kopen, anders lukt het toch echt niet :(

Verwijderd

Als het een slot A is ( wat ik aanneem als ie in een case zit ) moet je een slot A moederbord hebben ) geen idee of die nog nieuw te krijgen zijn.
Maar die krijg je nooit MSI Turbo 2bord, Tenzij er Slot-A->SocketA conventors bestaan maar daar weet ik niets van af

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 15 november 2001 22:28 schreef im_me het volgende:
Als het een slot A is ( wat ik aanneem als ie in een case zit ) moet je een slot A moederbord hebben ) geen idee of die nog nieuw te krijgen zijn.
Maar die krijg je nooit MSI Turbo 2bord, Tenzij er Slot-A->SocketA conventors bestaan maar daar weet ik niets van af
nee die bestaat niet
je hebt nu 2 keuzes
mobo terug brengen
of nieuwe cpu halen

Verwijderd

Een Slot A Cpu kan dus niet in een Socket A, helaas. Boards voor slot A lijken uitgestorven, maar hier en daar nog wel te vinden. Kijk eens op www.gistron.com ik zag daar van de week een board van ECS met AMD751 chipset voor f 125 piek, kan je toch geen bult aan vallen lijkt me, en de boel kan weer werken.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Ach dan is dat weer eens een goede reden om mijn ouders te laten weten dat ik echt een nieuwe processor nodig heb!!! >:)

(Ik kan er dan ook persoonlijk niet helemaal mee zitten :))

Thanks voor de reacties!!!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Op donderdag 15 november 2001 23:45 schreef sjors73 het volgende:
Een Slot A Cpu kan dus niet in een Socket A, helaas. Boards voor slot A lijken uitgestorven, maar hier en daar nog wel te vinden. Kijk eens op www.gistron.com ik zag daar van de week een board van ECS met AMD751 chipset voor f 125 piek, kan je toch geen bult aan vallen lijkt me, en de boel kan weer werken.
En voor minder dan dat heb je een duron 700...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

doe dan meteen stoer en vraag een XP :) Al is het maar de 1600+ :)

MechWarrior || Monsters Game

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 08:53 schreef GambitRS het volgende:
Waarom? De 1500+ doet het anders ook prima bij mij hoor ;) Enne als je op de site van ome tom had gekeken dan had je gezien dat de 1500+ best for bucks uit de test kwam ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 16 november 2001 08:53 schreef GambitRS het volgende:
Leuk ding maar wat is hier zo bijzonder aan :?
Een gewone Duron/Tbirb is ook nog best kewl :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1