Een tekst spuiten, maar hoe ??

Pagina: 1
Acties:
  • 940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ik ben net klaar met het spuiten van mijn kast(2 dagen).
Heb hiervoor Dublicolor Zwarte Auto Lak gebruikt.
Heb ook een bus geel. Nu wil ik eigenlijk een text op de zijkant van mijn kast in het geel.

Heb dus gister een mal van dik papier gemaakt vandaag eropgelegd en gespoten en er gebeurde waar ik al bang voor was, de text had onscherpe lijnen, errug blurry. Dus snel weer weggehaald met wasbenzine (onderlaag volledig intact :) ).

Maar hoe nu verder, ik kan niet airbrushen ofzo, of is er een manier om de mal op de zijkant te 'plakken' zonder de onderlaag eraf te trekken bij het eraf halen (moet 48 uur drogen voor verwijdering mal ivm. verf). Fotolijm :?

Misschien gewoon een tekst uitprinten op plak-folie ofzo ipv. spuiten (A3 printen kan ik op me werk) ??

Welke tweaker met verf-ervaring weet de oplossing en mag doorgaan voor de koelkast ?

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Mooie plakletters en een blanke lak erover...

Met mijn stereo ook gedaan is alleen nu na 10 jaar aan het slijten naast de knopjes... :'(

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
met afplak tape... van dat papier spul... zelf ook gedaan werkt perfect... wel direct verwijderen anders blijven er stukken plakken...

Verwijderd

je hebt daar een speciaal soort caflon voor (van die doorzichtige boekenkaft zeg maar kun je mooi uitsnijden en is goed te verwijderen.. check hobbyshoip maar ofsow daar hebben ze dat wel.. :)

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 22:22 schreef Monstar.nl het volgende:
met afplak tape... van dat papier spul... zelf ook gedaan werkt perfect... wel direct verwijderen anders blijven er stukken plakken...
hoe bedoel je, paar strepen afplak tape half over elkaar en uitsnijden daaruit en dan op kast en spuiten ?

p.s. als ie af is is ie hier uiteraard te bewonderen, nog effe camera lenen :)

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Yep... Ik heb het eerst allemaal op een glasplaat oid geplakt en toen uitgesneden... anders krijg je krassen op je kast:) en dan kun je het van de plaat halen en op je kast plakken... en dan spuiten...:) Ik zou wel de meest brede versie van de tape gebruiken...

Verwijderd

ik heb het uit dik karton geLasert (ja met een Co2 Laser ja >:) )
en vervolgens met een spuitbus met lijm ingespoten. als je dat enkelzijdig doet (je mal dus :) ) kan je hem vrij strak op je case plakken, je kan hem er naderhant zo weer aftrekken en er blijft geen lijm zitten, verkrijgbaar bij de betere hobby zaak en ijzerhander.

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02-2025
Het kan allemaal makkelijker >:)

ik heb het eens gedaan met gewone A4-tjes, sjabloontje van gemaakt... beetje nat gemaakt (tjah... water) en dat kleeft dan op je kast, met droog doekje erover, spuiten en weghalen die flap

resultaat is heeeeel scherp :)
heb het gebruikt om mijn fiets te spuiten maar goed het komt op hetzelfde neer...

Heb een upgrade nodig =/

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

welk woord? >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Leg je kast (of de zijkant alleen) op z'n kant. Niet speciaal nodig maar dan lekt het zowieso niet uit.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 00:34 schreef Sneaky_Dill het volgende:
Het kan allemaal makkelijker >:)

ik heb het eens gedaan met gewone A4-tjes, sjabloontje van gemaakt... beetje nat gemaakt (tjah... water) en dat kleeft dan op je kast, met droog doekje erover, spuiten en weghalen die flap

resultaat is heeeeel scherp :)
heb het gebruikt om mijn fiets te spuiten maar goed het komt op hetzelfde neer...
Zal het eens gaan proberen... resultaten horen/zien jullie nog wel...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 00:11 schreef Genius_P het volgende:
ik heb het uit dik karton geLasert (ja met een Co2 Laser ja >:) )
en vervolgens met een spuitbus met lijm ingespoten. als je dat enkelzijdig doet (je mal dus :) ) kan je hem vrij strak op je case plakken, je kan hem er naderhant zo weer aftrekken en er blijft geen lijm zitten, verkrijgbaar bij de betere hobby zaak en ijzerhander.
is dat niet van die 3m lijm spray ofzoiets ?
die hadden ze op mn werk ook, FAT spul !
kan je er zo weer aftrekken zonder er wat van te zien, hooguit een keer afwassen.

Verwijderd

Een woord.

STICKERS
Pagina: 1