Ik heb een paar dagen geleden windows xp geinstalleerd. Erg leuk? Niet dus! Windows xp detecteerde mijn @home kabelinternet automatisch. Ik heb dus geen software geinstalleerd. Maar wat blijkt nu, internet is erg langzaam geworden. Sites die ik met windows98 binnen 5 seconden geladen kreeg, duurt bij windows xp soms wel 5 minuten. Ik krijg (bijna) nix gedownload. Weet hier iemand een oplossing op? @Home geeft namelijk geen ondersteuning:(
Bij mij werkt @HOME goed met winXPpro.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Bij mij loopt @home gewoon prima op XP-Pro zonder zelf ook maar iets aan de instellingen te veranderen duz.
Ja bedankt allebei voor een antwoord maar ik heb ook windows xp pro nl maar hij is gewoon erug sloom. Pleaz iemand met een oplossing? (Volgens mij ben ik toch niet de enige die problemen heeft met windows xp en @home duz het zal niet aan mijn pc liggen)
Ik weet niet of het wel aan XP ligt.
@home is hier de laatste 2 weken bagger 's avonds, ik kan niet eens fatsoenlijk surfen, laat staan downloaden.
En na 23.00 uur wordt het meestal wel weer beter.
Doe 's een ping of een traceroute.
Desnoods even een Freesco flop in je PC en dan nog 's pingen...
@home is hier de laatste 2 weken bagger 's avonds, ik kan niet eens fatsoenlijk surfen, laat staan downloaden.
En na 23.00 uur wordt het meestal wel weer beter.
Doe 's een ping of een traceroute.
Desnoods even een Freesco flop in je PC en dan nog 's pingen...
Controleer je internetinstellingen en kijk of er bepaalde instellingen voor een proxyserver aangevinkt staan. Dit moet NIET het geval zijn. De proxyserver van @home zuigt op dit moment bigtime, met als gevolg een slome internetverbinding. Dus: GEEN proxyinstellingen aanvinken.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Niet alleen de proxyserver, ook de nieuwsserver, de mailserver en de DHCP server zuigen (sorry, kon het niet laten...)
Ik draai nu al een maand winXP en sinds 5 dagen is mijn verbinding ook sloom. Ligt dus bij @home ipv aan winXP
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Denk dat het aan @home ligt. Werkt hier prima onder XP pro, ligt er de laatste tijd wel geregeld af en dat ligt bij mijn weten aan @home...
Verwijderd
ik woon ook in Tilburg en draai XP. ik heb (helaas
) nog geen noemenswaardige problemen gehad met @home.
ik gebruik nooit de proxy van @home, file/printer-sharen staat uit, draai statische IP, en Netbios is disabled.
uhm, tja, misschien dat er wat zinnigs tussen staat...
ik gebruik nooit de proxy van @home, file/printer-sharen staat uit, draai statische IP, en Netbios is disabled.
uhm, tja, misschien dat er wat zinnigs tussen staat...
Ik had @Home gebeld en zij hebben ook gezegd dat ik de proxy nog wat uit moest vinken. Heb ik gedaan en nu lijkt het ietsje sneller te zijn maar 't is nog zeker niet zo snel als bij windows 98. Ik noem als voorbeeld het inloggen bij hotmail. Dat is dus zo traag, het duurt soms wel 5 minuten voordat ik ingelogd ben. En als ik een site intik begint hij met laden. Maar als ik nog een keer op vernieuwen klik, komt de site opeens tevoorschijn. Dat kan ik duz bij hotmail niet doen
BTW hoe moet ik de mail en de dncp nog wa server uitschakelen? Ik heb de proxy dus al uitgeschakeld
BTW hoe moet ik de mail en de dncp nog wa server uitschakelen? Ik heb de proxy dus al uitgeschakeld
Huh???? Wat zie ik nou weer? Ik kan mijn ogen niet geloven. 230kb/sec? Vanmorgen deed hij het met 1,5kb/sec. Nou in ieder geval bedankt iedereen en ook bedankt @Home want van hun heb ik tehoren gekregen dat ik de proxy moest uitschakelen. Nu kan ik eindelijk supersnel internetten zonder me ergens zorgen over te maken
Duz heb jij dezelfde probleem? Ga naar extra, internet opties, verbindingen, lan instellingen en vink daar de alles uit, behalve de bovenste
Duz heb jij dezelfde probleem? Ga naar extra, internet opties, verbindingen, lan instellingen en vink daar de alles uit, behalve de bovenste
Verwijderd
@home is inderdaad baggertraag op sommige plaatsen. De newsserver ligt er inderdaad vaak uit, waaraan het ligt ik weet het niet, maar gelukkig zijn de meeste mensen dik tevreden over @home. Alternatieve url voor de nieuwsserver: news.rdc1.ov.nl.home.com. Dat wil nog wel eens helpen als de newsserver onbereikbaar is.
Ik vind het ook vreemd dat XP niet wordt ondersteund, maarja dat zal nog wel komen, de persoon die die cursusjes voor de helpdeskmedewerkers maakt heeft het blijkbaar nog niet gedaan. Maarja een beetje tweaker die weet hoe het moet. Het enige wat nodig is, is de computernaam en de werkgroep, verder heb je weinig nodig, behalve dan die proxyinstelling (niet verplicht dacht ik). Wat je eventueel kan doen is je temp-files en je geschiedenis wegpleuren en de interne firewall van XP uitzetten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een echt @home probleem is, maar een XP probleem. Ik heb namelijk Mxstream en dan is het vaak net zo erg.
Maarja als je die problemen houd raad ik toch aan de helpdesk te bellen. Als het goed is is eerstelijns niet druk meer. Maar snelheidsproblemen worden doorverbonden, dus als je een keer de tijd hebt om twee uur in de wacht te staan kan je klagen over de snelheid en dan is het te hopen dat ze er wat aan doen.
Een trage verbining bij @Home betekend een ping hoger dan 200-300ms, anders is het volgens hun nog goed
Bendertino, een helpdeskmedewerker bij @Home
Ik vind het ook vreemd dat XP niet wordt ondersteund, maarja dat zal nog wel komen, de persoon die die cursusjes voor de helpdeskmedewerkers maakt heeft het blijkbaar nog niet gedaan. Maarja een beetje tweaker die weet hoe het moet. Het enige wat nodig is, is de computernaam en de werkgroep, verder heb je weinig nodig, behalve dan die proxyinstelling (niet verplicht dacht ik). Wat je eventueel kan doen is je temp-files en je geschiedenis wegpleuren en de interne firewall van XP uitzetten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een echt @home probleem is, maar een XP probleem. Ik heb namelijk Mxstream en dan is het vaak net zo erg.
Maarja als je die problemen houd raad ik toch aan de helpdesk te bellen. Als het goed is is eerstelijns niet druk meer. Maar snelheidsproblemen worden doorverbonden, dus als je een keer de tijd hebt om twee uur in de wacht te staan kan je klagen over de snelheid en dan is het te hopen dat ze er wat aan doen.
Een trage verbining bij @Home betekend een ping hoger dan 200-300ms, anders is het volgens hun nog goed
Huh???? Wat zie ik nou weer? Ik kan mijn ogen niet geloven. 230kb/sec? Vanmorgen deed hij het met 1,5kb/sec. Nou in ieder geval bedankt iedereen en ook bedankt @Home want van hun heb ik tehoren gekregen dat ik de proxy moest uitschakelen. Nu kan ik eindelijk supersnel internetten zonder me ergens zorgen over te maken
Verwijderd
start -> uitvoeren, cmd. en dan typen: ping mail -t en enter drukken. ctrl+c om te stoppen...Op donderdag 15 november 2001 22:36 schreef hcetiner het volgende:
Ow kan iemand mij dan nog zeggen hoe ik mijn ping kan achterhalen?
Bendertino,
ik ben blij eens een normale medewerker van @home te spreken krijg (laat ik dat anders zeggen: een medewerker van @home op een normale te spreken krijg)
Wat de helpdesk betreft: ik heb ze nog niet gebeld, want ik heb voor 10 uur 's avonds nog niet een keer een uur de tijd gehad om ze te bellen, en mijn ervaring met ondertussen 2 jaar @home is dat ik er toch wel minstens een uur voor uit moet trekken.
Als jij zegt dat het korter is ga ik weer 's bellen.
Overigens ben ik doorgaans erg tevreden over @home. Waar ik me alleen aan erger is ALS ik een keer iets te klagen heb ik altijd iemand aan de lijn krijg die me vraagt eerst het modem er een kwartier uit te trekken en het dan nog eens te proberen.
Of ik meld een probleem met het uitdrukkelijke verzoek om een normaal antwoord en ik krijg WEER het standaard mailtje:
"
Zoals u inderdaad al gemerkt heeft zijn er enkele problemen met onze
news server. Deze problemen kunnen leiden tot een langzame of
wegvallende verbinding met de newsserver.
@Home stelt alles in het werk dit probleem zo spoedig mogelijk te
verhelpen. Wij raden uw aan niets aan uw instellingen te wijzigen.
Onze excuses voor het ongemak.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd."
Overigens: mijn ping naar Tweakers.net momenteel:
Ping statistics for 213.239.154.14:
Packets: Sent = 116, Received = 2, Lost = 114 (98%
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 661ms, Maximum = 951ms, Average = 13ms
Voor alle duidelijkheid:
dit is GEEN kritiek op jou. Ik werk ook bij een organisatie waar dingen beter kunnen, en het is lullig om er persoonlijk op aangesproken te worden.
Misschien iets voor je bazen om te lezen, hou het daar maar op....
Ik denk dat dit een bericht uit frustratie is omdat ik zit te wachten tot de ping genoeg daalt om een potje online te kunnen spelen...
ik ben blij eens een normale medewerker van @home te spreken krijg (laat ik dat anders zeggen: een medewerker van @home op een normale te spreken krijg)
Wat de helpdesk betreft: ik heb ze nog niet gebeld, want ik heb voor 10 uur 's avonds nog niet een keer een uur de tijd gehad om ze te bellen, en mijn ervaring met ondertussen 2 jaar @home is dat ik er toch wel minstens een uur voor uit moet trekken.
Als jij zegt dat het korter is ga ik weer 's bellen.
Overigens ben ik doorgaans erg tevreden over @home. Waar ik me alleen aan erger is ALS ik een keer iets te klagen heb ik altijd iemand aan de lijn krijg die me vraagt eerst het modem er een kwartier uit te trekken en het dan nog eens te proberen.
Of ik meld een probleem met het uitdrukkelijke verzoek om een normaal antwoord en ik krijg WEER het standaard mailtje:
"
Zoals u inderdaad al gemerkt heeft zijn er enkele problemen met onze
news server. Deze problemen kunnen leiden tot een langzame of
wegvallende verbinding met de newsserver.
@Home stelt alles in het werk dit probleem zo spoedig mogelijk te
verhelpen. Wij raden uw aan niets aan uw instellingen te wijzigen.
Onze excuses voor het ongemak.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd."
Overigens: mijn ping naar Tweakers.net momenteel:
Packets: Sent = 116, Received = 2, Lost = 114 (98%
Minimum = 661ms, Maximum = 951ms, Average = 13ms
Voor alle duidelijkheid:
dit is GEEN kritiek op jou. Ik werk ook bij een organisatie waar dingen beter kunnen, en het is lullig om er persoonlijk op aangesproken te worden.
Misschien iets voor je bazen om te lezen, hou het daar maar op....
Ik denk dat dit een bericht uit frustratie is omdat ik zit te wachten tot de ping genoeg daalt om een potje online te kunnen spelen...
Ik heb het geprobeerd maar ik kan mijn ping gegevens niet zien. Weet iemand misschien hoe het wel moet?
Verwijderd
ik heb ook @sloom(600kb/s download haal ik sn8ts wel vaak, overdag 500kb/s)
mischien help dit
[url="http://www/help"]http://www/help[/url](werkt alleen als je @sloom hebt), daarna klik je ergens op MIJN VERBINDING IS TRAAG, en dan zoek je "mtupatch" download het en installeerd het .reg bestand.
anders ff je instellingen goed zetten, in omgeving denbosch mag je geen gebruik maken van een proxy-server omdat die daar dood is, daardoor kan je verschillende sites niet openen.
en je werkgroep MOET @home zijn
je computernaam moet goed zijn(CP12345-a ofzoiets, iedere pc heeft eeen andere) dusja kijk maar ff
anders bel morgen ff naar @sloop 08000074 (het is niet goed dat ik hun nummer uit mijn hoofd ken, ik heb te vaak problemen)
mischien help dit
[url="http://www/help"]http://www/help[/url](werkt alleen als je @sloom hebt), daarna klik je ergens op MIJN VERBINDING IS TRAAG, en dan zoek je "mtupatch" download het en installeerd het .reg bestand.
anders ff je instellingen goed zetten, in omgeving denbosch mag je geen gebruik maken van een proxy-server omdat die daar dood is, daardoor kan je verschillende sites niet openen.
je computernaam moet goed zijn(CP12345-a ofzoiets, iedere pc heeft eeen andere) dusja kijk maar ff
anders bel morgen ff naar @sloop 08000074 (het is niet goed dat ik hun nummer uit mijn hoofd ken, ik heb te vaak problemen)
hangt er vanaf waarheenje pingt.
Zie hierboven voor mijn ping naar www.tweakers.net.
Als jet het wat mooier wilt doen kijk dan eens naar bijv. Neotrace (http://www.neoworx.com)
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.14] with 32 bytes
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=691ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=911ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=30ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1051ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=90ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=550ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=851ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=40ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1022ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=340ms TTL=249
Ik krijg momenteel dit.
Onder de 50 is goed, boven de 100 vind ik al traag.
Ping 100 houdt dus in dat een een opdracht die jij aan een andere computer geeft (bijvoobeeld met surfen: "geef mij die pagina" 2/10 seconde duurt: 100 milliseconde heen en 100 milliseconde terug (plus de tijd die de server nodig heeft)
Ping 200 houdt met bijv. een spelletje in dat jij alles wat op de server gebeurt 2/10 seconde later pas ziet.
Erg vervelend als de tegenstander 2/10 seconde eerder om de hoek komt ;-)
Zie hierboven voor mijn ping naar www.tweakers.net.
Als jet het wat mooier wilt doen kijk dan eens naar bijv. Neotrace (http://www.neoworx.com)
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.14] with 32 bytes
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=691ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=911ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=30ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1051ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=90ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=550ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=851ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=40ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1022ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=340ms TTL=249
Ik krijg momenteel dit.
Onder de 50 is goed, boven de 100 vind ik al traag.
Ping 100 houdt dus in dat een een opdracht die jij aan een andere computer geeft (bijvoobeeld met surfen: "geef mij die pagina" 2/10 seconde duurt: 100 milliseconde heen en 100 milliseconde terug (plus de tijd die de server nodig heeft)
Ping 200 houdt met bijv. een spelletje in dat jij alles wat op de server gebeurt 2/10 seconde later pas ziet.
Erg vervelend als de tegenstander 2/10 seconde eerder om de hoek komt ;-)
Sorry hoor KingOfDos, maar wat zit je nou te zeuren? 500KB/s overdag en 600KB/s 's nachts... Da's toch behoorlijk snel dacht ik zo. Waarom moet je het zonodig dan weer @sloom noemen? Jij noemt Microsoft zeker ook M$ 
Maar goed, een hele rits patches is hier te downloaden. Op diezelfde site staat ook een patch die @home ooit heeft bedacht, maar wat daar in staat klopt volgens de site niet helemaal.
Maar goed, een hele rits patches is hier te downloaden. Op diezelfde site staat ook een patch die @home ooit heeft bedacht, maar wat daar in staat klopt volgens de site niet helemaal.
edit:
overigens lijkt de patch voor win2k te werken voor winXP. Mordax was voor de patch 240 KB/s en na de patch 450 KB/s.
overigens lijkt de patch voor win2k te werken voor winXP. Mordax was voor de patch 240 KB/s en na de patch 450 KB/s.
Verwijderd
klopt ik heb hetzelfde ,, door de interne firewall uit teOp donderdag 15 november 2001 22:03 schreef hcetiner het volgende:
Ja bedankt allebei voor een antwoord maar ik heb ook windows xp pro nl maar hij is gewoon erug sloom. Pleaz iemand met een oplossing? (Volgens mij ben ik toch niet de enige die problemen heeft met windows xp en @home duz het zal niet aan mijn pc liggen)
zetten heb je enige verbetering, maar het is nog niet optimaal !!
Het lijkt wel of XP iets afknijpt.
Klopt!
Van mijn broer:
===
Hi pplz
i have posted something allready but i made a mistake so here is it again
i have installed XP two days ago and i had a higher ping also with CS remembering somebody had the same problem so i search for a solution and found it
OKay the problem resides in XP mickeysoft want to take 20%
bandwidth from your connection to ensure NET. and shit like that.
now the solution:
Go to the Local Area Connection Properties of your NIC or modem.
In there you find a service called QoS Packet Scheduler
uninstall that and your ping goes lower.
OKay if that those not work do the next thing
1. Start - Run - type gpedit.msc
2. Open "local computer policy" map
3. Open " Administrative templates" map
4. Open "Network" map
5. Open "QoS packet scheduler" map
6. Right click on "Limit reservable bandwidth" then properties
7. Enable it and set the bandwidth 0% and click OK button
Van mijn broer:
===
Hi pplz
i have posted something allready but i made a mistake so here is it again
i have installed XP two days ago and i had a higher ping also with CS remembering somebody had the same problem so i search for a solution and found it
OKay the problem resides in XP mickeysoft want to take 20%
bandwidth from your connection to ensure NET. and shit like that.
now the solution:
Go to the Local Area Connection Properties of your NIC or modem.
In there you find a service called QoS Packet Scheduler
uninstall that and your ping goes lower.
OKay if that those not work do the next thing
1. Start - Run - type gpedit.msc
2. Open "local computer policy" map
3. Open " Administrative templates" map
4. Open "Network" map
5. Open "QoS packet scheduler" map
6. Right click on "Limit reservable bandwidth" then properties
7. Enable it and set the bandwidth 0% and click OK button
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Ik vind het maar vreemd. Ik heb juist enorme verbeteringen sinds ik XP gebruik. Mijn mping naar tweakers:
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.11] with 32 bytes of data
Reply from 213.239.154.11: bytes=32 time=20ms TTL=252
Reply from 213.239.154.11: bytes=32 time=22ms TTL=252
Reply from 213.239.154.11: bytes=32 time=23ms TTL=252
Ping statistics for 213.239.154.11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 20ms, Maximum = 23ms, Average = 22ms
Dat lijkt me behoorlijk toch?
Probeer de win2k patch van speedguide eens, misschien helpt dat.
Overigens heb ik die QoS Packet Scheduler gewoon aanstaan, dus dat is het niet...
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.11] with 32 bytes of data
Reply from 213.239.154.11: bytes=32 time=20ms TTL=252
Reply from 213.239.154.11: bytes=32 time=22ms TTL=252
Ping statistics for 213.239.154.11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 20ms, Maximum = 23ms, Average = 22ms
Dat lijkt me behoorlijk toch?
Probeer de win2k patch van speedguide eens, misschien helpt dat.
Overigens heb ik die QoS Packet Scheduler gewoon aanstaan, dus dat is het niet...
* Shedman draait WinXP in MM zonder problemz ...
Packets: Sent = 250, Received = 250, Lost = 0 (0% loss)
Minimum = 14ms, Maximum = 142ms, Average = 29ms
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Eerste of tweede lijns ?Op donderdag 15 november 2001 22:33 schreef Bendertino het volgende:
Een paar dagen geleden had ik kenbaar gemaakt dat mijn probleem opgelost was en de topic gesloten kon worden. Dat blijkt dus niet het geval te zijn. Ik heb nog steeds een snelheidsprobleem. Ik word er niet goed van. Wanneer ik de computer voor de eerste keer opstart, gaat het allemaal redelijk snel. Totdat ik mijn mailtje wil checken met hotmail. Dat gaat dus echt niet. En omdat hotmail niet geladen kan worden, doen de andere sites het ook niet meer. Ik heb dus @Home en Windows xp. Computernaam en werkgroep zijn goed ingesteld dus daar ligt het niet aan. Kan iemand mij helpen? Als ik vandaag nog geen oplossing kan vinden, ga ik maar eens windows 98 opzetten.
(BTW, hoe kan ik internet explorer opnieuw installeren?)
(BTW, hoe kan ik internet explorer opnieuw installeren?)
Verwijderd
Ik ben eerstelijns en kan en wet dus veel minder, maarja ik zie wel dat bij velen van jullie de ping gewoon te hoog is, ik zeg altijd tegen mijn supervisors dat ze erachteraan willen, maarja dat doen ze toch niet. Wat dat betreft is @home erg slecht bezig.
Helemaal vind ik het erg dat XP niet wordt ondersteund, nog niet, ik heb me er wel in verdiept en kan gelukkig mensen dan wel helpen. Maarja XP is een groot probleem, ik kan zelf geen @home krijgen hier in Haarlem, dus heb ik ADSL, ping is normaal, maar sommige pagina's weigert ie te openen. Ik denk dat iedere provider er wel last van heeft, maarja in het geval van @home zijn er teveel uitersten. De een download met 500Kb/s en de ander maar met 3Kb/s.
Ook zijn er naar mijn inzien teveel mensen die helemaal geen internet hebben. Ik heb ze aan de telefoon die het al een week tot een maand niet hebben en wat doet @home eraan, helemaal niks. Je wordt van het kastje nar de muur gestuurt. SZe hebben niet eens een rechtstreeks nummer, tenminste die weet ik niet eens. Altijd is het 0800-0094 en dan staan ze in de wacht, kunnen we als eerstelijns niet helpen en worden ze doorgestuurd naar tweedelijns waar ze vervolgens na 2 uur wachten eruit worden gesodemietert en dan komen ze bij ons klagen. Jij doet dan vriendelijk en doet wat je moet doen: doorverbinden.
Ik wil het zelf ook anders zien, maar voorlopig zie ik het niet gebeuren, missschien als jullie met z'n allen het (miezerige) hoofdkantoor bestormen dat je dan wat meer bereikt.
Helemaal vind ik het erg dat XP niet wordt ondersteund, nog niet, ik heb me er wel in verdiept en kan gelukkig mensen dan wel helpen. Maarja XP is een groot probleem, ik kan zelf geen @home krijgen hier in Haarlem, dus heb ik ADSL, ping is normaal, maar sommige pagina's weigert ie te openen. Ik denk dat iedere provider er wel last van heeft, maarja in het geval van @home zijn er teveel uitersten. De een download met 500Kb/s en de ander maar met 3Kb/s.
Ook zijn er naar mijn inzien teveel mensen die helemaal geen internet hebben. Ik heb ze aan de telefoon die het al een week tot een maand niet hebben en wat doet @home eraan, helemaal niks. Je wordt van het kastje nar de muur gestuurt. SZe hebben niet eens een rechtstreeks nummer, tenminste die weet ik niet eens. Altijd is het 0800-0094 en dan staan ze in de wacht, kunnen we als eerstelijns niet helpen en worden ze doorgestuurd naar tweedelijns waar ze vervolgens na 2 uur wachten eruit worden gesodemietert en dan komen ze bij ons klagen. Jij doet dan vriendelijk en doet wat je moet doen: doorverbinden.
Ik wil het zelf ook anders zien, maar voorlopig zie ik het niet gebeuren, missschien als jullie met z'n allen het (miezerige) hoofdkantoor bestormen dat je dan wat meer bereikt.
Hier is @home op dit moment ook niet echt optimaal qua snelheid en pings... 't is ooit vééééél beter geweest. Maarja, ik mag niet klagen, want het werkt allemaal redelijk en het is ook ooit stukken slechter geweest (50% packetloss etc.
)
Ik snap trouwens niet hoe die proxy zo sloom kan zijn bij sommigen, hier werkt het met proxy net zo snel en bij sommige pagina's zelfs sneller!
En o ja, 600 kb/s is bullshit... das gewoon een meetfoutje aangezien @home gecapped is op 3,8 Mbit downstream.
Ik snap trouwens niet hoe die proxy zo sloom kan zijn bij sommigen, hier werkt het met proxy net zo snel en bij sommige pagina's zelfs sneller!
En o ja, 600 kb/s is bullshit... das gewoon een meetfoutje aangezien @home gecapped is op 3,8 Mbit downstream.
#
Eeh hoge ping is in 9/10 gevallen kazaa of morheus. Achter echte snelheids problem gaan we echt wel aan. Het is alleen vreselijk moeilijk om mensen te helpen die schreuwen @home is kut ik ga geen instellingen veranderen etc etc(Op zondag 18 november 2001 14:20 schreef Bendertino het volgende:
Ik ben eerstelijns en kan en wet dus veel minder, maarja ik zie wel dat bij velen van jullie de ping gewoon te hoog is, ik zeg altijd tegen mijn supervisors dat ze erachteraan willen, maarja dat doen ze toch niet. Wat dat betreft is @home erg slecht bezig.
Hmm tja zitten er inderdaad tussen er zijn ook mensen die bellen ik ben al 5 maanden offline en hebben voorderest nog geen enkele call op hun naam staan.Ook zijn er naar mijn inzien teveel mensen die helemaal geen internet hebben. Ik heb ze aan de telefoon die het al een week tot een maand niet hebben en wat doet @home eraan, helemaal niks.
Kom gezellig op de koffiemissschien als jullie met z'n allen het (miezerige) hoofdkantoor bestormen dat je dan wat meer bereikt.
die onzin van de werkgroep heb je zeker van de helpdeskOp donderdag 15 november 2001 23:36 schreef KingOfDos het volgende:....
...
ik snap niet waarom ze dit blijven zeggen...
Het is complete onzin, het maakt namelijk niet uit welke werkgroep je kiest, je internet blijft het gewoon doen, zonder dat je enig verschil merkt!!
Idd je werkgroep is voor je lokale netwerk, als je thuis meerdere computers in een netwerk hebt hangen is het aanbevolen om die in 1 werkgroep te doen zodat windows de andere computers makelijker kan vinden maar of je die groep nu piet of klaas noemt maakt geen donder uitOp zondag 18 november 2001 22:21 schreef nxt het volgende:
[..]
die onzin van de werkgroep heb je zeker van de helpdesk
ik snap niet waarom ze dit blijven zeggen...
Het is complete onzin, het maakt namelijk niet uit welke werkgroep je kiest, je internet blijft het gewoon doen, zonder dat je enig verschil merkt!!
Uw SAP specialist
werkgroep ? Ik heb nu dik un maand et-hoom en me werkgroep is al 20x veranderd zonder gevolgen. Vul er gewoon werkgroep in. klaar.Op donderdag 15 november 2001 22:33 schreef Bendertino het volgende:
Maarja een beetje tweaker die weet hoe het moet. Het enige wat nodig is, is de computernaam en de werkgroep, verder heb je weinig nodig, behalve dan die proxyinstelling (niet verplicht dacht ik).
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Pagina: 1