mail van intranet naar GroupWise ?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben op mijn werk bezig om op een linux machine een intranet server op te zetten.

Het is de bedoeling dat de werknemers vanaf de site een mailtje kunnen sturen naar onze helpdesk. Nou hebben we ook wel een helpdesk@email.nl adress maar ik vroeg me af of het ook via groupwise adressen zou kunnen, zodat bv de gebruikers hun naam uit de list met users op een html pagina kunnen selecteren en dan de mail naar ons kunnen sturen zodat wij weten welke gebruiker het gestuurd heeft.

Oftewel..kun je groupwise koppelen met het web/intranet pagina's ?

Iemand dit weleens gedaan ?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
groupwise-nds: dit moet via ldap kunnen. zelf nooit gedaan.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Via LDAP kun je informatie uit NDS gebruiken. Daar is dan verder niets Novell-technisch of GroupWise-technisch zit daar dan in feite geen rare dingen meer, mits je dus via PHP3/whatever LDAP queries kunt bouwen. (Dat je daar kennis van hebt of dat je een standaard pakketje neemt).

Mail versturen via een webformulier weet ik niet meer precies hoe dat op de client loopt. Wil je dat via GroupWise doen dan moet je dat testen. Ik verwacht dat dat bij een nieuwe client gewoon kan, via een mailto: link, gevolgd door GroupWise adressen of standaard Internet mail adressen (waarom gebruiken jullie dan verder niet?)

.... ik hoop dat je hier wat aan hebt/dat ik het gesnapt heb :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Vraagstelling is niet geheel duidelijk,

Middels GroupWise WebAccess kan je middels een browser groupwise benaderen.

Middels de standaard meegeleverde Async Gateway kun je GW koppelen aan elk type mail systeem. Maar dat vereist nogal wat werk van jouw zijde.

LDAP koppeling via NDS moet ook een optie zijn...

Alleen ervaring met de eerste optie

Jan de Vries