UPC nu eindelijk binnenkort failliet?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het nieuws liegt er niet om: Het gaat slecht met UPC :)

http://www.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.upc.mails.klanten.problemen.html
Hierover stond laatst ook een bericht op de frontpage.

Maar wat las ik gisteren: http://nu.nl/document?n=46891

In de Volkskrant las ik vandaag dat de kans heel groot is dat UPC uit de EAX wordt gezet.
Is het dan eindelijk over?

Ik vraag me namelijk al tijden af wanneer dat bedrijf nou eens failliet is.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hehehe en ze zijn hier in rotjeknor nog wel 3 nieuwe gebouwen aan het neerzetten :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 21:18 schreef svdmeer het volgende:

In de Volkskrant las ik vandaag dat de kans heel groot is dat UPC uit de EAX wordt gezet.
Is het dan eindelijk over?
Dit is gewoon echt gepland door upc, ze wilden van de beurs af is al maanden gepland :+

• RobbertC
  • Nu online
Als een bedrijf uit de AEX index wordt verwijderd, zijn ze niet meteen failliet hoor. Ten eerste wordt er dan nog gewoon gehandeld in aandeeltjes UPC, maar telt dat niet meer in de index. En als ze dan toch failliet gaan, maken ze vast en zeker wel een doorstart ofzo, net zoals bij Sabena.

En bang voor je kabelverbinding (inet, tv en radio) hoef je denk ik ook niet te zijn. Dat vindt de overheid veels te belangrijk (ok, misschien inet niet :) ).

• SvMp
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 21:23 schreef RobbertC het volgende:

En bang voor je kabelverbinding (inet, tv en radio) hoef je denk ik ook niet te zijn. Dat vindt de overheid veels te belangrijk (ok, misschien inet niet :) ).
Als de overheid dat zo belangrijk vindt, dan hadden ze UPC al lang weg getrapt. |:(
Het is op dit moment het meest gehate bedrijf bij de bevolking..

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 21:33 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Als de overheid dat zo belangrijk vindt, dan hadden ze UPC al lang weg getrapt. |:(
de overheid wil ook dat er concurrentie toegelaten wordt.. alleen zo makkelijk is dat schijnbaar allemaal niet, of het is wel makkelijk maar ze besteden er te weinig tijd aan :(

• RobbertC
  • Nu online
Op donderdag 15 november 2001 21:33 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Hoezo? Waarschijnlijk heeft iedereen met UPC minstens 10 TV kanalen. Dat vindt de overheid waarschijnlijk belangrijk.

Ze zullen het netwerk wel overnemen ofzo, als het echt fout gaat bij UPC.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

lekker voor ze >:) Ze konden er nix van

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hallo om eerlijk te zijn is UPC wel goed hoor hier in Rdam genoe kanalaen 25+/35+ weet niet meer, signaal is sterk, wat moeten ze nog meer doen????

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

En wat als UPC failliet is? Welk 'beter' alternatief mag er dan wel niet komen volgens 'jullie'?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
UPC kan niet zo makkelijk doorstarten meen ik, volgense amerikaanse regels moet het doorstartende bedrijf de schulden overnemen van het oude bedrijf, weet niet precies hoe dit exact zit maar hoorde dit vandaag.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
nou ik denk dat kaashema en @home nu al in hun handjes lopen te wrijven.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Best wel vreemd dit riepen ze een half jaar geleden ook allemaal.

Ondertussen bestaat UPC nog steeds.
Alleen ja, het gaat zo bijna wel van de beurs af.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Rukapul
  • Laatst online: 00:03
Op donderdag 15 november 2001 21:35 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Hoezo? Waarschijnlijk heeft iedereen met UPC minstens 10 TV kanalen. Dat vindt de overheid waarschijnlijk belangrijk.

Ze zullen het netwerk wel overnemen ofzo, als het echt fout gaat bij UPC.
Alle netwerken van UPC zijn in onderpand bij de schuldeisers: UCG en de banken

De dubbelrol van UCG is erg dubbelzinnig: grootaandeelhouder en schuldeiser. Op die manier krijgen ze een steeds groter deel van UPC in handen omdat schuld tegen aandelen (convertible) geruild wordt.

UPC en UCG is 2 handen op 1 buik, waardoor je als kleine belegger alleen maar het slachtoffer kan worden van obscure deals.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 16 november 2001 01:23 schreef raptorix het volgende:
UPC kan niet zo makkelijk doorstarten meen ik, volgense amerikaanse regels moet het doorstartende bedrijf de schulden overnemen van het oude bedrijf, weet niet precies hoe dit exact zit maar hoorde dit vandaag.
Juist, en in welk land wonen wij?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zodra ze jouw kabelmodem afsluiten (samen met 80.000 andere kabelmodems) dan weet je dat ze failliet zijn :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 16 november 2001 08:59 schreef Attilla het volgende:
Casema is ook al zo'n bedrijf wat erg geliefd is door de bevolking |:(
En @home heeft ook lang niet overal tevreden klanten, en als die het UPC netwerk zouden overnemen vraag ik me af of zij dan nog wel de snelheid kunnen bieden die ze nu (op sommige plaatsen) hebben. Kunnen ze dat niet, dan zal @home uiteindelijk op een zelfde manier eindigen als UPC.

Exact expert nodig?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alsof ze zomaar ff het geld hebben liggen voor die infra-structuur, weet je wel hoeveel dat waard is ?

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 11:39 schreef maartena het volgende:
Zodra ze jouw kabelmodem afsluiten (samen met 80.000 andere kabelmodems) dan weet je dat ze failliet zijn :)
500.000 in europa >:)

200.000 in NL, dacht ik :)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:51 schreef Crazy_D het volgende:Casema is ook al zo'n bedrijf wat erg geliefd is door de bevolking |:(
En @home heeft ook lang niet overal tevreden klanten, en als die het UPC netwerk zouden overnemen vraag ik me af of zij dan nog wel de snelheid kunnen bieden die ze nu (op sommige plaatsen) hebben. Kunnen ze dat niet, dan zal @home uiteindelijk op een zelfde manier eindigen als UPC.
Ik ken wijnig mensen die ontevreden zijn over Casema kabel. Waar ik woon is er goed beeld zonder atmosferische strepen. In Haarlem bv is het kommer en kwel. Over het internet kan ik geen uitspraken doen. Als je de gelukkig bent met een demos modem moet je denk ik niet klagen, je weet waar je aan begonnen bent.

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 08:59 schreef Attilla het volgende:
En waar gaan Casema en @home dat van betalen?

• Sjah
  • Laatst online: 21:56
Zou maar niet zo vrolijk doen over een evt. faillisement. Denk niet dat ze onze connectie dicht gooien. Waar ik wel HEEL bang voor ben is dat de overnemer (bv. Deutsches Telekom) een datalimiet invoert. :r :r :r

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 00:52 schreef Nestor_ het volgende:
En wat als UPC failliet is? Welk 'beter' alternatief mag er dan wel niet komen volgens 'jullie'?
Precies, ik vind dit eigenlijk een zeer domme post van je svdmeer.

Denk je dat het er dan echt beter op gaat worden? Wees blij dat je kabel hebt man!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
wordt heus wel gezorgd dat je tv en telefoon en kabel blijft hebben, de staat moet dat garanderen, so why bother

no comment

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Voor 2002 hebben ze in ieder geval nog genoeg geld, en daarna is het ook nog niet afgelopen. UPC gaat niet zo snel falliet.

Verwijderd

t aandeel was trouwens weer met 20% gestegen zag ik vannacht op de televisie :+

• Xandrios
  • Laatst online: 16-08 10:38
upc gaat niet zomaar failliet :)

Ze zijn ZO groot, dat ze echt niet meteen failliet gaan als de aandelen niet zogoed meer lopen :P

Ik weet niet of je weleens een pic hebt gezien van het europese chello/upc netwerk? Zooooooo groot :P

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 12:47 schreef Cutebritney het volgende:
upc gaat niet zomaar failliet :)

Ze zijn ZO groot, dat ze echt niet meteen failliet gaan als de aandelen niet zogoed meer lopen :P

Ik weet niet of je weleens een pic hebt gezien van het europese chello/upc netwerk? Zooooooo groot :P
zie mijn vorige post al.. zo'n conclusie had ik ook al :+

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op vrijdag 16 november 2001 22:45 schreef Martinus het volgende:
wordt heus wel gezorgd dat je tv en telefoon en kabel blijft hebben, de staat moet dat garanderen, so why bother
Lijkt me sterk er zijn nu eenmaal alternatieven voor UPC.
Mochten ze het loodje leggen is dit vervelend voor de klanten maar verwacht niet dat de staat ingrijpt.

* TV (UPC): via een antenne heb je het aanbod van 3! hele zenders, hiermee is de vrije informatievoorziening verzekerd, geen enkele noodzaak voor de staat om e.e.a. draaiende te houden.

* Telefoon (UPC/Priority): genoeg alternatieven KPN + 16xx providers + de mobiele operators, geen enkele noodzaak voor de staat om e.e.a. draaiende te houden.

* Kabel (UPC/Chello): breedbandinternet is geen recht slechts een luxe, verder zijn er genoeg alternatieven telefoon/adsl, het wordt saai maar ook voor kabel geldt: geen enkele noodzaak voor de staat om e.e.a. draaiende te houden,

Het blijft voor de Chello'ers onder ons dus hopen dat ze het of redden, of dat Chello wordt overgenomen anders kan het wel eens een internetloze/tikkenbetalende tijd worden voor die mensen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 14:28 schreef d-Frag het volgende:

Het blijft voor de Chello'ers onder ons dus hopen dat ze het of redden, of dat Chello wordt overgenomen anders kan het wel eens een internetloze/tikkenbetalende tijd worden voor die mensen.
zoals al eerder opgemerkt de services die je nu hebt zoals bijvoorbeeld televisie via UPC en internet via Chello zul je gewoon blijven houden ook al gaat UPC failliet, het wordt 100% zeker overgenomen door een andere firma :+

• Sjah
  • Laatst online: 21:56
Tuurlijk, die infrastructuur ligt eral, die gebruik je om omzet mee te genereren. Jaja, zo gaan wij dat spelen :Y)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:15 schreef Sjah het volgende:
Tuurlijk, die infrastructuur ligt eral, die gebruik je om omzet mee te genereren. Jaja, zo gaan wij dat spelen :Y)
zullen we samen een kabelbedrijf oprichten
:P >:)
hoe gaan we t noemen?

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 17 november 2001 16:19 schreef mafiasven het volgende:

[..]

zullen we samen een kabelbedrijf oprichten
:P >:)
hoe gaan we t noemen?
JuPeeSee :?

can you read my mind?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Kalm maar hoor.. UPC gaat echt niet failliet.

UPC is in handen van UGC. UGC is in handen van Liberty Media. UPC heeft een lening bij Libery Media (eigenlijk de grootmoeder zeg maar) met als onderpand compleet Chello.

Het zou voor Liberty veel duurder zijn om UPC failliet te laten gaan dan dat ze er geld in blijven pompen. De keuze lijkt me dus gemakkelijk. Maar door die geldpomperij komt UPC wel steeds meer in handen van Liberty.

Mijn voorspelling: UPC heet straks gewoon Liberty hier in ons boerenlandje.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 16 november 2001 10:20 schreef rdgf het volgende:

[..]

Juist, en in welk land wonen wij?
ik meen dat die schuld met name zit bij de amerikaanse holding, toen ze die lening afsloten laatst moesten ze chello ook als onderpand geven.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heeft iemand al nagedacht over de staat van het gehele netwerk? krijg je toch nooit binnen korte tijd hersteld.
Al neemt de overheid het over..binnen 3 jaar wordt het toch niet merkbaar beter. Als een ander bedrijf het overneemt, krijgen die de schuld van de slechte staat van het netwerk. Zo is het altijd al gegaan hoor, bedrijven nemen slechte netwerken over..die worden overgenomen..etc.etc.. Niemand verbetert iets..
Slaap maar lekker verder mensen :z

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 20:11 schreef GerbenW het volgende:
Kalm maar hoor.. UPC gaat echt niet failliet.

UPC is in handen van UGC. UGC is in handen van Liberty Media. UPC heeft een lening bij Libery Media (eigenlijk de grootmoeder zeg maar) met als onderpand compleet Chello.
Hmmz en Liberty Media kan wel honderden miljoenen missen ofzo. Of denk je nou echt dat of UPC het geld ooit KAN terug betalen of dat chello veel als onderpand opbrengt :?

Chello heeft slechte naam en is niet in top conditie qua onderhoud.

• Lordy79
  • Laatst online: 07:05

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 16 november 2001 22:48 schreef Pc123 het volgende:
Voor 2002 hebben ze in ieder geval nog genoeg geld, en daarna is het ook nog niet afgelopen. UPC gaat niet zo snel falliet.
Ik heb anders gelezen in de krant (niet de telegraaf >:) ) dat ze een negatief vermogen hebben van enkele 10-tallen of 100-tallen miljoenen guldens.

Nu zegt dat natuurlijk niet alles over hun liquide middelen, maar ik wist niet dat het al zo ver was.

UPC verwacht wel in 2002 winst te maken (excl. goodwill enzo) dus de verwachtingen zijn goed en nu zelfs op korte termijn.

Toch zou ik nog steeds mijn spaarcentjes niet in UPC iwllen steken. Ik zou dan eerder KPN kopen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zondag 18 november 2001 23:25 schreef Lordy79 het volgende:
..
Toch zou ik nog steeds mijn spaarcentjes niet in UPC iwllen steken. Ik zou dan eerder KPN kopen.
Weet je wel hoeveel schulden die hebben dan??

• Lordy79
  • Laatst online: 07:05

Lordy79

Fundamentalist

Op maandag 19 november 2001 02:40 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel schulden die hebben dan??
Ja, maar is dat interessant? Het gaat erom of een bedrijf winst maakt of een goede kans heeft binnen 2 a 3 jaar serieuze winst te gaan maken.

En ik denk dat dat wel lukt bij KPN.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

nah upc gaat niet failliet hoop ik... anders heb ik gvd geen internet meer :( en datalimiet doe ik niet aan

Twitter

• maartena
Op zaterdag 17 november 2001 14:28 schreef d-Frag het volgende:

[..]
* TV (UPC): via een antenne heb je het aanbod van 3! hele zenders, hiermee is de vrije informatievoorziening verzekerd, geen enkele noodzaak voor de staat om e.e.a. draaiende te houden.
En je hebt voor 1000 piek een complete satelietset, inclusief nederlandse smartcards voor alle nederlandse commerciele en publieke stations, en nog eens 150 andere buitenlandse kanalen. Met een beetje kennis regel je de smartcards voor de Belgische, Zweedse, en Deense stations (allemaal ondertiteling) en je hebt 200 of meer leuke kanalen. Ken je iemand met een adres in de UK, dan zijn een stuk of 60 engelse commerciele kanalen (met de laatste series uit de USA) ook nog mogelijk. Vodoende concurrentie dus. En voor alleen de Nederlandse kanalen betaal je geen maandelijks abonnement, dus na een jaar of 10 heb je die schotel eruit >:)

Ik denk echter dat de gemeente en/of staat hier wel gaat ingrijpen. Ik denk niet dat een stad als Amsterdam echt gelukkig gaat worden als tienduizenden schoteltjes boven de stad gaan verrijzzen.....In sommige wijken is dit al vrij normaal vanwege de ontvangst van buitenlandse televisie stations. Kun je nagaan als de hele stad er zo uitziet :)

Ik denk dat in zo'n geval de gemeente het net weer overneemt, digitale televisie de deur uitschopt, en gewoon weer een standaard pakket van 20 tot 25 kanalen aanbiedt. Lekker goedkoop, en iedereen kan weer fijn naar RTL4's Bingo met Andre en Ron kijken! :D :D
* Telefoon (UPC/Priority): genoeg alternatieven KPN + 16xx providers + de mobiele operators, geen enkele noodzaak voor de staat om e.e.a. draaiende te houden.
En Priority Telecom is de laatste tijd toch al slecht in het nieuws, ze hebben namelijk te weinig uitgebreid, en wel continue nieuwe abonnee's aangesloten. Met name zakelijke bellers die lekker vaak naar het buitenland bellen krijgen steeds vaker geen verbinding....

Wat betrefd KPN: Heb je een geldig adres (straat en huisnummer) dan geldt er een leveringsplicht voor een analoge telefoonlijn. (geldt dus niet voor ISDN of ADSL) De staat heeft al decennia geleden bepaald dat iedereen een telefoonaanlsluiting kan en mag aansluiten. Ook geen probleem dus, en de staat grijpt hier ZEKER niet in.
* Kabel (UPC/Chello): breedbandinternet is geen recht slechts een luxe, verder zijn er genoeg alternatieven telefoon/adsl, het wordt saai maar ook voor kabel geldt: geen enkele noodzaak voor de staat om e.e.a. draaiende te houden,
Voor Kabelinternet zal de staat niet ingrijpen. Tough Luck voor hen die verslaafd zijn aan de 24/7 verbinding. Overstappen op ADSL is een mogelijkheid, en komt steeds wijder beschikbaar. In een stad als Amsterdam zullen de aanvragen voor ADSL schrikbarend stijgen als UPC er mee ophoudt.... en dat kan de KPN weer niet aan denk ik :)
En dat is, zoals we weten, belangrijker dan kwaliteit :) Liever geen tikken dan kwaliteit..... dus ADSL aanvragen zullen errug snel oplopen. Als Chello ook maar DREIGT failliet te gaan snel aanvragen, dan heb je het nog voor de massaaanvragen :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op maandag 19 november 2001 10:22 schreef Goten het volgende:
nah upc gaat niet failliet hoop ik... anders heb ik gvd geen internet meer :( en datalimiet doe ik niet aan
Dus wat doe jij dan als UPC een datalimiet gaat heffen? Niet internetten of zo?

Proud to be an American.
Hier woon ik

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 19 november 2001 11:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus wat doe jij dan als UPC een datalimiet gaat heffen? Niet internetten of zo?
Ik zou dan over kunnen gaan op ADSL :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

een datalimiet zuigt man ik bedoel ik (nah eigenlijk mijn moeder..) betaal 100 piek voor 'onbeperkt' internet en dan wil ik niet een datalimiet hebbe van 1 gb per maand.. dat verbruik ik soms in 2 dagen ...

Twitter

Verwijderd

Het zou best wel erg zijn als UPC failliet zou gaan :)
Ze bezitten namelijk best wel erg veel kabelnet in Nederland :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 19 november 2001 15:14 schreef jbalk het volgende:
Het zou best wel erg zijn als UPC failliet zou gaan :)
Ze bezitten namelijk best wel erg veel kabelnet in Nederland :P
Yep, 34% van Nederlands is van UPC geloof ik.

Verwijderd

als niemand dat wil overnemen moet de overheid inspringen. dan krijgen de gemeentes weer rechten op die kabels en is het hier en daar dag dag kabelinternet. ook zal het onderhoud achteruit gaan aangezien gemeentes niet echt vrijgevig zijn voor dat soort dingen.

Maar UPC houd het op het goed uit.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ze gaan vast en zeker niet failliet, er komt vast weer zo'n slim figuur die weer via een regeltje weer geld af te troggelen om die zooi weer voorlopig kustmatig draaiende te houden.

Trouwens ik vind het wel prima zo, ik heb deze zomer geen nota van ze gehad >:) Zeker te weinig personeel gehad afgelopen zomer :?

Bovendien hebben ze een fout gemaakt bij het overzetten van de gegevens naar het nieuwe factuursysteem. De heren van UPC hadden nog 470 te vorderen van mij...maar die achterstand was met het nieuwe factuursysteem ineens helemaal verdwenen !!!

/dev/null

Pagina: 1