[JAVA] Init in klasse

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi,

Ik ben een vrij complex geheel aan het maken met veel buttons enzo daarom wil ik dat ik niet al die buttons bij de init van de applet zetten maar een klasse maken met een methode die die buttons toevoegt. En dat ik in de init alleen de methode aanroep van de init van de klasse.

oftwel een nieuwe klasse maken met een methode die buttons tekent. kan dat ?? en Hoe?

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ik heb nu dit

package spel;

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;

public class Applet1 extends Applet {

Button reizen, emailprog, internet, stop;
Emailprogramma emailprg;

public void init(){
setLayout(null);

emailprg = new Emailprogramma();
emailprg.init2();
reizen = new Button("Reizen");
reizen.setBounds(10,350,50,30);
add(reizen);

emailprog = new Button("Email");
emailprog.setBounds(70,350,50,30);
add(emailprog);

internet = new Button("Internet");
internet.setBounds(130,350,50,30);
add(internet);

stop = new Button("stop");
stop.setBounds(190,350,50,30);
add(stop);

}

public void paint( Graphics g){

}
class Emailprogramma
{
TextField tekstvak;
void init2()
{
tekstvak = new TextField();
tekstvak.setBounds(350,200,50,50);
add(tekstvak);
}
}

}

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
emkedouwe: Ik ben een vrij complex geheel aan het maken met veel buttons enzo daarom wil ik dat ik niet al die buttons bij de init van de applet zetten maar een klasse maken met een methode die die buttons toevoegt.
Dat is niet echt een goede reden om een nieuwe klasse te gaan schrijven ;) . Het is sowieso niet erg handig om een klasse knoppen te gaan laten toevoegen in een andere klasse...

Misschien is het handig om je GUI in componenten te verdelen. Schrijf deze componenten in aparte klassen. Dit is dus een iets andere benadering als wat jij beschrijft.
oftwel een nieuwe klasse maken met een methode die buttons tekent. kan dat ?? en Hoe?
Ik vermoed dat je nog niet veel Java kennis hebt, dus hier een paar bronnen die je altijd moet raadplegen voor GoT:

1. Java Tutorial: http://java.sun.com/tutorial
2. Java API Documentation: http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/
3. GoT search ;) .
Met de eerste twee moet je er vrijwel altijd uit kunnen komen :) . De Java Tutorial is erg goed, dus gebruik hem ook! In ieder geval leer je er erg veel van als je zelf iets probeert uit te vinden en op te zoeken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Sowieso moet je niet met layout null werken.... Gebruik zoveel mogelijk de LayoutManagers! Die setBounds toestanden maken je code erg onduidelijk en moeilijk aan te passen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 15 november 2001 21:22 schreef mbravenboer het volgende:
Sowieso moet je niet met layout null werken.... Gebruik zoveel mogelijk de LayoutManagers! Die setBounds toestanden maken je code erg onduidelijk en moeilijk aan te passen.
Zo ben ik ook begonnen :) ik vond in het begin die layout managers maar flink irritant, en eigelijk doe ik nu nog steeds hetzelfde. Gebruik XYLayout van JBuilder voor absolute positionering. Veel schermen hoeven niet geresized te worden, dus een LayoutManager is dan volledig overbodig.