Toon posts:

Isolatie achter moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een microATX in een baby-AT kas aan het steken.
Alles verloopt nog perfect ivm boren, vijlen, etc ;)

Nu mijn moederbord er mooi inzit, heb ik aan de bovenkant (mini-towerkas) geen ondersteuning voor mijn moederbord (ik kan daar geen vijsjes plaatsen omdat de alu backplate zo hoog niet komt).

Als er een zware trilling is, kunnen sommige pinnetjes aan de achterkant vh moederbord de case raken (kortsluiting tot gevolg waarschijnlijk).

Dus ik dacht... effe isolatiemateriaal ertussen (die zachte roze plastiek die mee in de doos van je mobo wordt geleverd)

Ok, no prob, nu kunnen de pinnetjes de case al niet meer raken, maar mijn vader kwam weer even langs en zei dat die plastiek gemakkelijk in de fik kan schieten :(

Nu vraag ik me af... zou ik ander isolatie materiaal gebruiken?
Eigenlijk is mijn vraag : hoe warm wordt de onderkant (achterkant) van een moederbord?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik zou me eerder zorgen maken over de eventuele geleiding van schuimplasticks ed.

Het lijkt me buitengewoon onplezierig om achter/onder je mobo een geleidende laag te hebben.

Tip: Laar je bordje lekker zweven. :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Laat maar zweven, beter dan alles wat jij in ged88 hebt....
Alles in dat kaste is zeer stabiel, je moet echt wel gek doen om je mobo contact te laten maken met de plate hoor, al lijkt dit niet zo..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vroeger had je nog plastic afstands busjes ,van dat soort witte voetjes om het mobo mooi van de backplate te houden ;)
Een locale pc boer heb ze nog wel liggen een stelletje of 6

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 23:28

Twhomp

Stayin' Alive

Waarom zo moeilijk???? Plak die rubberen afstandsvoetjes gewoon op je backplate. Klaar!
Die zwarte nopjes krijg je gratizzz bij je mobo, anders haal je er een paar: voor een piek ben je ready!

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Verwijderd

Topicstarter
mobo = Pc-chips 810LMR
Aan de kant vd 2 PCI sloten heb ik 2 witte voetjes steken en 3 gaatjes geboord in de backplate zodat ik daar 3 steuntjes in kon vijzen waar ik mijn mobo op kon bevestigen. (zoals bij alle ATX borden het geval is)

Enkel, aan de kant waar de processor zit, ís er gewoon geen backplate meer waar ik eventueel gaatjes in kan boren of witte voetjes op kon plakken.
Joh! anders had ik dat natuurlijk wel gedaan. :)

Het is een AT minitower en de backplate is maar 3/4 van de grootte van mijn mobo.
Dus als het mobo erin zit, 'wiebelt' de bovenkant omdat dat geen steun heeft. (geen backplate... enkel schone lucht om op te steunen ;) )

Ik kan eventueel nog een houte plankje bevestigen met wat rivetjes of zo.

Ik moet maar even iets printen met andere PC en de trillingen van de printer doet mobo contact krijgen met backplate.

Als er ongeveer in het midden bevestigings-gaatjes waren, dan kon ik dié eventueel gebruiken, maar er zijn er geen. :(

Daarom die 'isolatie'.

Idd, ik zal iets anders moeten vinden. De temp zal niet veel uitmaken, maar wel het geleidend vermogen van die anti-static plastic. Zeker voor hoogohmige signalen is dit erg slecht en kan mijn mobo zó doen crashen :(

Hm... misschien wat rubberen voetjes in het midden bevestigen...
Alvast bedankt voor de reacties.
Pagina: 1