HP Scanjet 6300 niet herkend door SCSI / USB

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13
Sinds 2 dagen wordt mijn HP6300 SCSI/USB scanner niet meer gedetecteerd door de SCSI-kaart (Adaptec 2930). De 2 andere aangesloten apparaten (Plextor 40x CD-Rom en Yamaha 6416 16x6x4) worden wel gewoon herkend. Tussen de laatste scan en nu heb ik geen nieuwe software geinstalleerd, bovendien heeft een SCSI card tijdens het booten niks met Windows te maken, toch?

Ook geprobeerd om aan USB poort te hangen op mijn pc (Windows XP) en aan een andere Windows ME pc. Beide geen resultaat. Windows XP geeft bij USB een foutmelding dat een onbekend apparaat niet goed gedetecteerd is en niet zal werken, Windows ME negeert de scanner helemaal.

In devicemanager wordt de scanner bij beide pc's ook niet als Unknown device aangemerkt, maar als ik bij de USB controllers naar het stroomverbruik kijk, wordt wel mijn QuickCam webcam gevonden met een bepaald stroomverbruik PLUS een onbekend apparaat dat 0 mA gebruikt.

Wat kan dat nou zijn? Als ik de stekker in het stopcontact doet, gaat de lamp wel aan en kalibreert'ie zichzelf, maar zogauw tijdens het opstarten de SCSI kaart de aangesloten apparaten gaat herkennen, is de lamp uit. Er bestaat dus nog wel enige vorm van communicatie.
HP zit in 2 emails maar te jammeren over Windows XP, omdat ik dat toevallig als OS opgegeven had. Dat'ie het onder Win ME ook niet doet, slaan ze maar over |:(

• JakeNL
Niemand?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:45

Johnny E

Dôh !!

herinstalleer de drivers maar eens, en voortaan eerst software installen daarna usb app inpluggen

Specs!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:47
Op vrijdag 16 november 2001 12:35 schreef Johnny E het volgende:
en voortaan eerst software installen daarna usb app inpluggen
die wijsheid ken ik niet, lijkt me ook niet uitmaken....

Verwijderd

Zit zelf met een HP 6300 C; ook dat probleem gehad. Ik heb toen het SCSI ID veranderd en toen werkte hij weer... misschien poging waard?

• JakeNL
Op vrijdag 16 november 2001 12:41 schreef Sjah het volgende:

[..]

die wijsheid ken ik niet, lijkt me ook niet uitmaken....
Het enige verschil dat dit maakt dat de USB apparatuur gelijk herkent wordt, plug je hem gelijk in, dat gaat Windows normaal vragen om drivers. NU NIET DUS.

• JakeNL
Op vrijdag 16 november 2001 12:44 schreef brinkmanjr het volgende:
Zit zelf met een HP 6300 C; ook dat probleem gehad. Ik heb toen het SCSI ID veranderd en toen werkte hij weer... misschien poging waard?
Misschien een idee, alhoewel ik de secondary IDE huppeldepup gedisabled had, toen ging de SCSI kaart opeens naar 15 (kan op dat moment geweest zijn dat die scanner het niet meer deed). Nu heb ik de secondary IDE weer ingeschakeld (en neemt IRQ 15 in) en nu zit die SCSI weer op 11 (samen met +/- 5 andere apparaten :-) )

Kan het zijn dat het toch aan een irq probleem ligt als de 2 andere aangesloten apparaten wel werken?

Toevoeging:
-Andere kaarten uit mijn systeem gehaald: geen verschil.
-Internet SCSI kabel verwijderd, zodat alleen de externe scanner nog aangesloten was: Scanner wordt herkend!!!! maar heeft SCSI ID 0 ipv ID 2 zoals'tie van de fabriek komt. 1 vd cd drives had ook nummer nul, vandaar dat ze met elkaar in conflict kwamen.

Mijn vraag is: Hoe kan die scanner van ID veranderd zijn en hoe kan dat weer terug veranderd worden naar 2?
Momenteel heb ik die CD-drive maar van ID veranderd, dus alles werkt weer (pooh *D )maar het blijft vaag natuurlijk.

• JakeNL
Uiteraard:

Internet SCSI kabel verwijderd ---> INTERNE SCSI kabel verwijderd

/Uiteraard
Pagina: 1