Toon posts:

Ineens veel dataverkeer !?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie regelmatig dat er spontaan netwerkactiviteit ontstaat tussen de server en mijn pc.

Het lijkt net of er iemand iets download van mij, want op het moment dat het LAN icoontje gaat branden, brand dus ook het LAN icoontje van de server maar ook van Mxstream :?

Ik download helemaal niets, programma's die connecten met het internet zoals MSN en ICQ staan uit

De activiteit duurt meestal 3 minuten en dan houd het op, trojans of een virus lijkt mij zo sterk aangezien ik regelmatig scan op virussen en NAV en The Cleaner heb draaien.

Server zit ook dicht met een firewall, en alles is echt goed ingesteld.
Heb regelmatig mijn bak op internet en door kameraden laten scannen zonder schokkend resultaat [Firewall ZA pro tevens draai ik ZA pro ook op mijn pc]

OS is 2x Windows 2000 Prof, die ook up-to-date is qua security patches.

Mijn vraag is ook hoe kom ik ineens aan deze hoeveelheid dataverkeer, en is er een mogelijk om te tracen waar deze data heen gaat ?

Ik dacht eerst een een BUG ofzo, maar omdat ook het Mxstream icoon activiteit vertoond begin ik toch te twijfelen

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

je internet deelprogrammatje alle traffic laten loggen, dan kan je iig zien wat het is ...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Op donderdag 15 november 2001 20:38 schreef Devil_2000 het volgende:
Mijn vraag is ook hoe kom ik ineens aan deze hoeveelheid dataverkeer, en is er een mogelijk om te tracen waar deze data heen gaat ?
Jazeker is het mogelijk om het te tracen, dan moet je echt alles dichtspijkeren en dan als je firewall begint te flippen(knipperen of piepen) dan trace je dat ip met bv neotrace.

Oh ja, nog een vraagje, wat voor services draaqi je op je server?(web-server, ftp-server)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
Denk dat dat gewoon data is van jou naar je provider ofzo?? Ik heb dat ook altijd, en schijnt normaal te zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 20:45 schreef HGM het volgende:
je internet deelprogrammatje alle traffic laten loggen, dan kan je iig zien wat het is ...
Ik gebruik ICS van Microsoft, volgens mij is een log optie daar niet aanwezig [??]
Op donderdag 15 november 2001 20:48 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Jazeker is het mogelijk om het te tracen, dan moet je echt alles dichtspijkeren en dan als je firewall begint te flippen(knipperen of piepen) dan trace je dat ip met bv neotrace.

Oh ja, nog een vraagje, wat voor services draaqi je op je server?(web-server, ftp-server)
Alles zit echt dicht, werkgroep en computernaam is ook niet zichtbaar voor buitenaf.
Meestal als er veel dataverkeer is dan geeft ZA geen melding, als het weer gebeurt dan zal ik er extra opletten en idd ff tracen.

Ik draai geen services, server is puur voor het delen van internet en filesharing.
Op donderdag 15 november 2001 20:48 schreef devv05 het volgende:
Denk dat dat gewoon data is van jou naar je provider ofzo?? Ik heb dat ook altijd, en schijnt normaal te zijn..
Zou natuurlijk ook kunnen, krijg wel regelmatig DNS verzoeken van Planet ook heel weird ?
PC boven [ME] heeft het volgens mij niet, schone install heeft hier ook niet geholpen want ik heb het nog steeds [spontane dataverkeer].

Het is wel veel data wat verstuurd word, want de meter tikt aardig snel door dus dat vindt ik ook wel vaag.

Kan ik iets doen met Netstat bijv om te kijken waar de data heen gaat ?

Verwijderd

Topicstarter
foutje, moest een plaatje staan alleen er is iets fout gegaan.
Ik heb nu een lijst gevonden waar de portnummers op staan en zal ff kijken wat ik heb open staan.

Als ik weer veel dataverkeer heb dan kijk ik ff met netstat of er vreemde dingen tussen staan.

Alvast bedankt, is er nieuws dan merken jullie het wel :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
die vage DNS communicatie komt doordat win2k zichzelf standaard in DNS probeert te registreren. in dit geval bij je internet provider. Dit kun je uitvinken bij tcp/ip instellingen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb nieuwe info, waar ik niet echt weet of het de oorzaak kan zijn.
Telkens als ik op GoT zit krijg ik [soms] dus veel dataverkeer zoals nu net 10 min geleden.

Ik heb al mijn actieve Internet vensters afgesloten toen het gebeurde, maar ook ICQ en MSN het helpt niets

Tevens geen firewall melding, hieronder staan wat screens

Hier heb ik dus veel dataverkeer, let ff op de pijl

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EAAMMASOHHE

Dataverkeer gestopt, waar is poort 4690 gebleven :? zie ook plaatje 1 met het pijltje

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EOASMASOHHE

Server heb ik gecontroleerd geen "vreemde" verbinden staan open.

Het is telkens wanneer ik op GoT zit, dat soms spontaan dataverkeer ontstaat ook met de actieve vensters dus uit.

Snappen jullie wat er aan de hand is ?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer toch het verkeer es te loggen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
maakt het uit of je ingelogd bent op tweakers?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 13:34 schreef jelmervos het volgende:
Probeer toch het verkeer es te loggen.
Ga ik nu idd ook maar ff doen, wat is een goed proggie om dit mee te doen ?
Het liefst installeer ik Winroute Pro of moet ik kiezen voor iets anders ?

Het kan overigens wel ff duren voordat ik meer weet, want meestal heb ik maar 1 á 2 x per dag veel dataverkeer.
Op zondag 25 november 2001 13:49 schreef paulhekje het volgende:
maakt het uit of je ingelogd bent op tweakers?
Geen idee om eerlijk te zijn, lastig om te controleren want als ik uitgelogd ben kan ik niet posten ;(
Het vreemde is wel dat als ik surf op GoT en het weer begint dan sluit ik meestal alle vensters af maar dit helpt dus niets.

Kan dit wel ? want je bent niet meer verbonden toch met GoT ?
Pagina: 1