Toon posts:

hub switch ...

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat bij een hub de totale bandbreedte gedeeld word, en dat bij een switch elke verbinding deze volledige bandbreedte tot zijn beschikking heeft. Maar wat doet een switching hub dan precies.

aangezien ik nu thuis een netwerkje heb liggen met een 10 base hub erin maar met de hcc dagen op komst wil ik toch wel ff kijken voor iets snellers.

TIA

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Die kan 2 verschillende snelheden aan...

10 Mbit en 100Mbit.

hoe het precies met de limitaties zit weet ik eigenlijk ook niet.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Een switching hub kan wel switchen van snelheid, wat een gewone hub niet kan geloof ik. Maar misschien heb ik het helemaal fout.

[edit]
Die russen zijn snel :+

Verwijderd

Topicstarter
maar voor een thuis netwerk wat raden jullie aan aangezien ik toch een nieuwe wil kopen.
verder wordt deze hub oid ook gebruikt tijdens lan's waarbij dus nogwel aanzienlijke data word overgedragen.

Verwijderd

Een switching hub is slechts een marketing term.
Een switching hub kan per poort 'zien' wat voor snelheid
het moet zijn: 10 of 100. Helaas zoals bij een normale
hub is er altijd sprake van een gedeelde (shared) bandbreedte en ook van half-duplex.
Wil je dus een optimaal netwerk, zeker als dit je enigste switch(hub) wordt, dan moet je een volwaardige switch aanschaffen.
Switches kunnen de data-stroom 'zien' en zo per poort de 'data-stroom' (packets) parallel langs elkaar heen schakelen. Hier is dus sprake van een ech niet-gedeelde bandbreedte. (wat is de term ook alweer :? )
Switches zijn ook volwaardig (10/)100 mbs full-duplex. Verder bestaat er nog een onderscheid in manageable en unmangeable. Voor thuisgebruik volstaat :) een unmanageable.
Zeker gezien het feit dat de prijzen van switches naar een goed betaalbare nivo zijn gedaald, is een switch de enige realische keuze. Ikzelf heb een dik jaar terug een netgear fs306 (dachtik) gekocht voor 600 gulden. nu zijn ze te krijgen voor minder dan de helft. ik bedoel maar.

Duidelijk? :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
en nu kost een n-way 8p <f170,-
Ga je voor snelheid met verschillende datastromen tussen pc's : switch
ga je voor internetdelen en verder niet veel: hub

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de goede uitleg, nu wordt het dus w88 op de HCC dagen. greetz

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 07:18
Laatst nog een 4 poorts 10/100mbit switch gekocht + uplink poort voor Fl 132,-
Niet echt veel geld dus.. was overigens in een dure winkel..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

utfs, verkeerde forum etc.

Zoeken op 'switching hub' had je vast al een hoop opgeleverd
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.