Toon posts:

Problemen met dualboot maken win2000+win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win2000 op de c:\(ntsf partitie) nu wil ik win 98 op de d:\ zetten voor spellen te spelen(spellen lopen slecht onder win2000)
Maar het lukt me niet om win98 te installeren omdat mijn c schijf ntsf is.

Weet iemand hoe ik toch win 98 kan installeren?

gegroet

Verwijderd

win98 op c: en win2000 op d: *D

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
doe windows 98 op c(fat32) en w2k op d ntfs. eerst 98 installeren, daarna w2k. dan moet alles goedkomen

• _Zedd_
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 22:18 schreef SH007 het volgende:
doe windows 98 op c(fat32) en w2k op d ntfs. eerst 98 installeren, daarna w2k. dan moet alles goedkomen
De volgorde van het installeren maakt niet zoveel uit als je er maar voor zorgt dat de 98 2k niet kan zien tijdens de installatie en omgekeerd.
Hiervoor heb je bootmanagers (bv XOsL) en partition managers (bv PQMagic) om partities hidden te maken.

GMT-8

• The Bad Seed
  • Laatst online: 20:35

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op donderdag 15 november 2001 22:28 schreef _Zedd_ het volgende:

[..]

De volgorde van het installeren maakt niet zoveel uit als je er maar voor zorgt dat de 98 2k niet kan zien tijdens de installatie en omgekeerd.
Hiervoor heb je bootmanagers (bv XOsL) en partition managers (bv PQMagic) om partities hidden te maken.
Als je gewoon de bootmanager van 2k wil gebruiken moet je er wel voor zorgen dat je 2k laatst installeert.
Dan kan je in 2k tenminste ook nog je win98 partitie zien.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• _Zedd_
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 22:30 schreef Duracell het volgende:

[..]

Als je gewoon de bootmanager van 2k wil gebruiken moet je er wel voor zorgen dat je 2k laatst installeert.
Dan kan je in 2k tenminste ook nog je win98 partitie zien.
Als je inderdaad wil dat 2k 98 ziet dan kun je het op deze manier doen. Zelf ben ik nogal lui en laat ik het verbergen van partities over aan een bootmanager. Dan heb je bij 2k dus geen multiboot omdat ie 98 tijdens installeren niet heeft gezien.

Zelf heb ik alle 'belangrijke' directories naar de D/E schijf gezet, zoals my documents, favorites etc. Verder zou ik niet weten waarom je graag zou willen dat 2k en 98 elkaar zien, voegt niets toe, kan alleen voor problemen zorgen (virussen etc).

GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

thx voor de replies

Maar ik heb eigenlijk geen zin om win2000 opnieuw te installeren want hij loopt net lekker.
Ik wil alleen win98 erop zetten zodat ik spelletjes kan spelen. Voor de rest ben ik niet van plan win98 te gebruiken, alleen voor spelletjes te spelen

c:\ 1500 meg ntsf
d:\ 1500 meg fat 32
e:\ 16000 meg fat 32

zo zien mij partities eruit.

nou wil ik gewoon win98 op de d partitie en hetlieft zonder dat ik eerst win2000 eraf moet halen.

• _Zedd_
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 22:47 schreef Derranged het volgende:

nou wil ik gewoon win98 op de d partitie en hetlieft zonder dat ik eerst win2000 eraf moet halen.
De meeste moderne spellen draaien bij mij goed onder XP/2k tenminste zolang de refreshrate hoog genoeg blijft (8>

GMT-8

Verwijderd

Ik heb ook geprobeerd om een laptop dualboot te maken. Ik heb 2 goede images voor een Dell Laptop (Latitude C610). Deze laptop is individueel dus geschikt voor het netwerk. Ik wil nu zonder beide OS opnieuw te installeren het dualboot voor elkaar te krijgen.

Ik heb eerst het image voor WIN2000 erop gezet. Getest en alles werkt. Prima zover dus. Daarna heb ik het image voor WIN98 erop gezet. Ik kan dit image niet testen. Maar zonder WIN2000 erop te zetten werkte deze OS prima.

Ik heb vervolgens de BOOT.INI aangepast. Die ziet er nu zo uit:

------------------
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WIN98="Microsoft Windows 98" /fastdetect
-------------------

Na herstarten komt mooi de optie WIN 98 erbij te staan, ik kies deze optie en vervolgens komt de volgende foutmelding:
---------
Kan WINDOWS 2000 niet starten omdat het volgende bestand beschadigd is of niet gevonden kan worden: <windows 2000 root>\system32\ntoskrnl.exe
---------

Dit bestand, ntoskrnl.exe is gewoon aanwezig op de win2000 partitie. Laatste datum van dat het bestand aangepast is, is niet recentelijk. Het kan dus niet aan dit bestand liggen.

Na herstarten kies ik de WIN2000 partitie, en kan ik gewoon dit bericht typen. Kan iemand me een beetje op weg helpen?
Pagina: 1