Toon posts:

Keyboard PS/2 naar serieel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een keyboard voor mijn tante gekocht was ik vergeten dat de computer alleen een ps/2 aansluiting heeft voor de muis |:( . Zijn er PS/2 naar serieel kabeltjes beschikbaar op de markt(en waar)? . En kan het zijn dat die dingen niet werken omdat PS/2 en Serieel andere signalen gebruiken???
Gaat om een Microsoft Internet Keyboard op een P2 333 Mhz en pcchips nogwat mobo. Ik zat zelf eigenlijk te denken om morgen gewoon die keyboard om te ruilen tegen een seriele keyboard.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
HAHAHA.... een serieel keyboard? Nou moet het niet gekker worden...... bedoel je niet een DIN plug?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Sommige PS2 muizen (Compaq) werken niet via zo'n verloopje, maar de meeste die ik heb gehad wel, dus gewoon proberen.
Maar zit er geen gratis verloopstukje bij?

edit:

Als je zo'n grote keyboard stekker bedoeld dan maakt het geen bal uit. Elk keyboard gaat wel werken met een verloopstukje.

onduidelijk verhaal... :?

Senile! Senile Oekaki

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 15 november 2001 19:55 schreef D.Patty het volgende:
Net een keyboard voor mijn tante gekocht was ik vergeten dat de computer alleen een ps/2 aansluiting heeft voor de muis |:( . Zijn er PS/2 naar serieel kabeltjes beschikbaar op de markt(en waar)? . En kan het zijn dat die dingen niet werken omdat PS/2 en Serieel andere signalen gebruiken???
Gaat om een Microsoft Internet Keyboard op een P2 333 Mhz en pcchips nogwat mobo. Ik zat zelf eigenlijk te denken om morgen gewoon die keyboard om te ruilen tegen een seriele keyboard.
Een p2-333. Ik neem aan dat je het echt over het toetsenbord hebt.

Je hebt grote ronde pluggen (din) en kleine ronde pluggen )ps/2) voor het toetsenbord. Aangezien je zegt dat de ps/2 keybord dat je noemde niet past, en omdat je het over een pcchips moederboard hebt (heb er ervaringen mee, ook deze oudere p2 moederboarden), neem ik aan dat dit moederboard een din aansluiting heeft.

Kortom, wat jij nodig hebt is een verloopplug van ps/2 naar din (ps/2 toetsenbord aansluiting naar een din aansluiting op het moederboard). Seriele toetsenborden bestaan niet en pluggen daarvoor zijn er ook niet.

|:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde NATUURLIJK DIN. Lol serieel |:( .
Als je zo'n grote keyboard stekker bedoeld dan maakt het geen bal uit. Elk keyboard gaat wel werken met een verloopstukje
Dit wilde ik weten, bedankt. Sorry voor de beroerde uitleg *D .

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Origineel icoon BTW vraag me af waar ik die eerder heb gezien |:( Das pas het betere rip werk.

Maar idd die bestaan gewoon en kosten geen drol dus . . .

There is no art to find the minds construction in the face

• GeBas
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Die zijn er hoor.

Heb ik ook aan mijn server zitten

Ze zijn er ook van oud (din) naar ps2 en andersom wat jij bedoelt, ik heb 2 weken geleden f 11,- voor dat verloop kabeltje betaald.

Gewoon bij de plaatselijk PC boer.

Ik weet alleen niet als je een "luxe" toetsenbord heb met extra functie knoppen ect... of het dan ook werkt

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Op donderdag 15 november 2001 20:21 schreef D.Patty het volgende:
Ik bedoelde NATUURLIJK DIN. Lol serieel |:( .
[mierenneuk mode]
Serieel --> DIN = DIN 9 (vastgelegde maat)
PS/2 = DIN 7 (ook vastgelegde maat)

[/mierenneuk mode]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok wat is in hemelsnaam dan de juiste benaming voor dat dikke stekkertje waarmee je je keyboard met de pc verbind???????????

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Verloopstukje??
Converter??

• GeBas
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Op donderdag 15 november 2001 21:43 schreef D.Patty het volgende:
Ok wat is in hemelsnaam dan de juiste benaming voor dat dikke stekkertje waarmee je je keyboard met de pc verbind???????????
Geen idee, bonnetke en zakje inmiddels weggegooid.

Iedere PC boer snapt echt wel wat je bedoeld hoor

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 19:57 schreef Carnivorous1 het volgende:
HAHAHA.... een serieel keyboard? Nou moet het niet gekker worden...... bedoel je niet een DIN plug?
Ik wil niet vervelend worden hoor, maar elk toetsenbord stuurt zŽn data serieel door.

Maare wel via een ps/2 poort of een keyboard aansluiting (DIN7), niet via de seriele poorten van je compu (met 9 of 25 pinnetjes)

Verwijderd

volgens mij (kweenie) zeker een serieel/din convertor.

• its.rAlphie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 17:38

its.rAlphie

still present.

Ik heb het op mn oude pc al een lange tijd zo'n 'ding':
Een DIN aansluiting op een PS2 aansluiting op het MB. Werkt prima, alleen je moet dat niet met een MUIS proberen, daarmee werkte het grapje van SERIELE muis op PS2 poort niet!

'No matter where you go, there you are' --- Details over mijn compu's...

Pagina: 1