Toon posts:

[NW] Fatale uitzondering bij printen Vanuit DOSbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier iets voor de echte Die Hards.

Situatie schets,
Novell Netware 5,1 Server
Win95 met Client 3.31
Queue Based Printer
16 Bit Dos Applicatie [FIMIS]

Wanneer ik iets probeer te printen onder Win95 in een DOS box met deze 16 Bit app. Krijg ik een fatale uitzondering in Windows.

Dit treedt alleen op als de Netware client geinstalleerd is, wanneer ik de Microsoft Netware client gebruik werkt het wel goed. Helaas is dit geen optie ivm Zenworks.

De fatale uitzondering ziet er zo uit;

Uitzondering 0E is opgetreden op 0028:C96FBC82 IN vXd ---. Dit is aangeroepen vanaf 0028:C1070BCC in VxD ---.

Wie o wie kan hier een nutig antwoord op geven.

PS: De Microsoft en Novell support sites heb ik al doorzocht....

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
de dosbox wil printen naar lpt poort. is die apart gecaptured als je de novell client erop hebt? Of is dit via de win9x capture gedaan door het vinkje aan te zetten bij printer toevoegen. In het ene geval heb je een ms capture (net use lpt1: \\..\..) In het 2 geval de Novell capture naar de queue. Misschien conflicteren deze 2 en zal het werken als je 1 vd 2 gebruikt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Super Tip
Ik ben nu aan het testen en het werkt tot nu toe als ik onder windows de port map. Dus niet met netware capture maar met de windows optie..

Kun je mij misschien vertellen of ik en hoe ik net use vanuit het login script kan laten draaien..

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
netware capture.exe staat in novellserver/sys:\public en kan vanuit loginscript. net use is windows commando, afhankelijk van windows versie staat die op een andere plek. je kan dit met een batchfile doen of een application object in de nds.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Helaas te vroeg gejuicht het probleem blijft voortbestaan.

Ik dacht dat ik het programma naar Lpt1 liet printen maar deze instelling bleek het programma helaas niet te onthouden.