Toon posts:

TV-OUT werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:?

Ik heb een vraagje over een probleem dat ik maar niet opgelost krijg. Ik heb een Abit Geforce PRO 2 MX400 64mb videokaart met tv-out. Wanneer ik deze op mijn tv aansluit, krijg ik heel weinig kleur op het beeld. Verder is het beeld helemaal niet helder. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen???

Ik hoop dat iemand kan helpen, alvast bedankt!!

Pedroci

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 20:33
Dit probleem had ik dus ook :( Heb het nog steeds niet op kunnen lossen..

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Denk dat je kabels slecht zijn.. Probeer eens een S-video kabel. Composite heeft zoiezo slechte kleuren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb je een Sony tv?

Divide and conquer.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 20:33
Maar ik heb/had het ook en mijn kabel was zeker goed.. (had btw Philips TV)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb het zelf een keertje gehad met een laptop met tv out, via s-video om mijn tv, was ook helemaal fucked up beeld. (sony tv)

Divide and conquer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!!

Ik heb een kabel gekocht, een S-Video kabel. Die is wel speciaal voor de tv-out gemaakt, kosten ook honderd gulden. (de lengte van de kabel is wel 20 meter)

Ik heb het ook nog steeds niet op kunnen lossen, maar ik blijf zoeken. Zodra ik wel iets heb gevonden, zet ik het wel op dit forum.

Mijn TV is trouwens van Samsung....

Dit probleem moet toch op te lossen zijn...?? |:(

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 12:45
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Composite zag er een stuk strakker uit dan s-video. Bleek bij mij aan de TV te liggen een philips matchline breedbeeld. Ik heb 3 verschillende computers (waaronder 1 laptop) geprobeert en allemaal hetzelfde beeld met verschillende kabels.

Zal dus wel aan de tv liggen. Zal deze week mijn laptop nog even op een andere tv testen met s-video aanlsuiting, dan zal ik het wel zeker weten.

Overigens doet mijn digitale videocamer ook slecht als ik hem via s-video aansluit op mijn tv, dus weet vrijwel zeker dat de aansluiting op de tv niet goed is.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, hier weer een reactie van mij.

Het werkt nu wel!!! Ik heb een andere kabel gekocht, met als uiteinden een scartkabel aan de ene kant, en drie tulpstekkertjes aan de andere kant. (een rode, een witte en een gele) Wanneer ik de gele gebruik, een videokabel (!!), dan werkt het perfect!! Ik heb nu een goede scherpte en de kleuren zijn ook okee.

Ik hoop dat hiermee ook de problemen bij anderen opgelost kunnen worden,

groeten!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 12:45
Nu gebruik je de composite, dus. Dat telt niet, ik dacht je s-video werkend wilde krijgen. Composite werkt bij mij ook prima.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
probeer eens je instellingen in de nvidia detonator drivers te veranderen. ik had dezelfde problemen, en nadat ik de instelling op PAL ipv NTSC had gezet werkte deze perfect ;)

Verwijderd

Misschien nog es een keertje op het videoknopje drukken?
Ik heb zelf via een S-video kabel naar de scart aansluiting en als ik 1x op de videoknop van m'n afstandsbediening druk (AV 1) krijg ik wel beeld maar zijn de kleuren erg flets. Druk ik nog een keertje (AV 2) dan is het beeld wel goed. Tis een nieuwe sony tv trouwes.
Pagina: 1