Toon posts:

win98 zwervend profiel op win2k server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
5 win98 clients, 1 win2k server
Ik wil graag dat iedere gebruiker zodra die aanlogt al zijn eigen instellingen krijgt. Ik zal wel blond wezen maar lukt me niet. Heb profiel naar server gecopieerd en bij account/ profielpad hiernaar verwezen en toch werkt het niet. Wie heeft de gouden tip??

Alvast bedankt, Eddy

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet in de 'user profile path' het volgende:
"c:\winnt\profiles\<gebruikersnaam> (de directory wordt automatisch aangemaakt)

Als je dan in de win9x client inlogt wordt (als het goed is) automatisch alles naar die dir gekopierd en zodoende een 'eigen' omgeving :)

Teminste alles gaat zo in win nt 4, als het goed is moet dit nog steeds werken :Y)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het gelukt??

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Verwijderd

Met win9x zul je nooit je eigen profiel krijgen. Dit is alleen mogelijk als je inlogt op een NT, 2000 of XP machine. Als je dit echt graag wilt, dan zul je een van die drie OS'sen op je clients moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 00:05 schreef HekkeySE het volgende:
Is het gelukt??
ben nu niet instaat om dit te controleren omdat het netwerk niet hier draait maar dit is wel wat ik gedaan heb.
Het lukt wel als je win98 meerdere gebruikers aanmaak maar als ik dan en nieuwe gebruiker erbij krijg moet ik die op alle clients aanmaken en dat is nog al omslachtig.
Maar als ik win2k laptop eraan zet dan gaat het meteen goed. Zal wel met win 98 te maken hebben.