[SuSE 7.2] Installatie boot partitie voor 1024?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil beginnen met Linux en ik weet er geen drol vanaf. Ik heb begrepen dat SuSE een goede distro is voor een leek zoals ik, dus heb ik SuSE 7.2 gekocht. Dit wil ik instaleren op mijn harde schijf van 60 GB. Er staat Windows ME op dus wil ik 20 GB van het einde van mijn harde schijf gebruiken om Linux op te zetten. Kan dit zomaar, want ik heb gelezen dat de boot partitie onder de 1024 moet liggen. Of is dat niet meer nodig en kan ik gewoon Linux installeren op de laatste 20 GB van mijn harde schijf.

Verwijderd

Ik dacht dat het niet meer nodig was hoor...
Ander kun je het beste met iets van partition magic ofzo je eerste (windows) partitie een klein stukje kleiner maken en opschuiven, zodat je helemaal aan het begin van de schijf een kleine /boot partitie (paar mb maar, minimum is 1 cylinder, in mijn geval is dat al 8 mb) maken, daar zet suse zelf de kernel neer, en kun je lilo op installeren.
(Ik zet zelf lilo altijd op een partitie superblock (root of /boot partitie) en niet op de MBR, die wil windows nog wel eens overschrijven bij een herinstall ofzo; dus lilo op /dev/hda1 en die partitie in fdisk actief maken)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lees dit maar even...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties :)
Dan ga ik hem nu maar installeren.
Ik doe het voor de zekerheid maar op Operations manier (partitie stukje opschuiven).