Toon posts:

nu MSI KT266 Pro2 RU of straks Abit KR7a-RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik nu een MSI moet kopen, of nog even wachten op een Abit. Ik heb tot nu toe alleen Abitjes gehad en ben daar zeer tevreden over geweest.
Mijn eisen zijn:
-Overklokken in BIOS
-IDE Raid Controller
-CPU temperatuur-bescherming (met in de XP ingebouwde temp. sensor)

Moet ik dan wachten op de Abit, of gewoon de MSI kopen? Die heeft namelijk wel USB 2.0 en een paar leuke feats. (D-Led's, een of andere USB key)
De MSI is namelijk wel goedkoper

Verwijderd

"-CPU temperatuur-bescherming (met in de XP ingebouwde temp. sensor)" is tot nu toe in geen enkel bord geimplementeerd.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik werk persoonlijk en zakelijk alleen maar met MSI,

dit bordje heb ik gisteren nog ingebouwd (echter zonder RAID) mooi bordje hoor, ik ben zelf jaloers. enne de print is ook rood, heb je niks aan maar staat wel stoer!

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Koop geen msi!!! PLEASE

die moederborden zuigen! :r

Koop een goede asus of abit !

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
Gelukkig geeft Trancentral aan waarom ze zuigen, dus dat is een advies wat je zeker in overweging kan nemen.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 22:00 schreef Smirnoff het volgende:
Gelukkig geeft Trancentral aan waarom ze zuigen, dus dat is een advies wat je zeker in overweging kan nemen.
LOL :)
Leuke reactie :)

Moest ik ff kwijt :) :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 15 november 2001 21:28 schreef deGrad het volgende:
"-CPU temperatuur-bescherming (met in de XP ingebouwde temp. sensor)" is tot nu toe in geen enkel bord geimplementeerd.
Weet je dit zeker? In het BIOS van een Asus A7V266 met Athlon XP kwam ik wel die instelling tegen namelijk. Je kon kiezen uit throttle of shutdown bij te hoge temp. Of is dat throttle wat anders dan ik denk?

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

wacht gewoon op de nForce of SIS735 SIS745 asus versie.

Dan ben je zeker van fully new AMD 0.13 support. 333MHz FSB supported.

Cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 05:14 schreef John_Glenn het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? In het BIOS van een Asus A7V266 met Athlon XP kwam ik wel die instelling tegen namelijk. Je kon kiezen uit throttle of shutdown bij te hoge temp. Of is dat throttle wat anders dan ik denk?
Yep, weet ik zeker. De nieuwe A7V266E heeft t niet eens. Ik dacht dat t Anandtech was dat opmerkte dat n fatsoenlijke implementatie al jaren had gekost bij Intel bordjes... go figure. Of t met de KT266A uberhaupt mogelijk is weet ik eigenlijk niet.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 15 november 2001 21:56 schreef Trancentral het volgende:
Koop geen msi!!! PLEASE

die moederborden zuigen! :r

Koop een goede asus of abit !
Lekker gefundamenteerde en geargumenteerd mening hee. Misschien heeft Trancentral wel aandelen in Abit en Asus...... :)

Maar serieus: ik heb via mijn werk al tientallen MSI borjes moeten inbouwen, en ik vind ze zelf persoonlijk best goed. De prestaties zijn goed, veel (unieke) features als USB 2.0, prima overklok-opties in de BIOS, mooi rood kleurtje, en een sterke prijs/kwaliteit verhouding. Niet dat MSI dan ook meteen beter of slechter is dan Abit of Asus, maar de prijs is zeker aantrekkelijker.

sigloos

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Tot nu toe heb ik altijd Asus gehad, maar m'n laatste daarvan (de A7V rev1.01) was toch niet wat ik er van verwacht had: veel stabiliteitsproblemen metname bij de eerste BIOS'en. Al de bordjes daarvoor waren trouwens wel zeer goed.

Over de MSI kan ik kort zijn: zeer stabiel, maar niet de snelste van de nieuwe generatie KT266a bordjes (beetje magere geheugenscores).

Volvo V70 D5 my2011

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Misschien ben ik dan wel geen echte tweaker maar ik vind de k7t266 een prima bord, hoeft er nauwelijks wat aan in te stellen en misschien is die geheugen benchmark wat 'magertjes' maar ik merk d'r niets van. Ik ben in elk geval bijzonder in mijn sas met dit bord.

Verwijderd

Topicstarter
De geheugenperformance is natuurlijk we dé reden om een DDR bordje te kopen met KT266a chipset.

Is de geheugenperformance bij de Abit beter?

En hoe zit het precies met overklokken bij die MSI (wat is er in te stellen?)

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Msi moederborden hebben veel last van hele erge usb problemen , ik ga dan ook een asus moederbord zeer binnenkort aanschaffen & msi heeft heel erg slechte service ; check het forum maar eens : www.msi.com.tw

[/Ok beter laat dan nooit :) ]
Pagina: 1