kernel 2.4.14 probleem

Pagina: 1
Acties:

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik heb een raar kernel probleem. Als ik mijn kernel onder mijn Debian 2.2r4 bak compile, dan gaat verder alles goed. (Alleen vmlinux wordt niet gecompiled :?). Daarna kopieer ik bzImage en System.map naar /boot en pas ik lilo aan.
Nu komt het probleem, als ik LILO de nieuwe image laat opstarten gaat ie 'm eerst laden, en dan opeens reboot mijn computer. (Hij gaat niet verder dan die .........). Ik heb de laatste nieuwe make, gcc etc. Wat kan dit probleem zijn ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op donderdag 15 november 2001 19:30 schreef RooT het volgende:
Ik heb een raar kernel probleem. Als ik mijn kernel onder mijn Debian 2.2r4 bak compile, dan gaat verder alles goed. (Alleen vmlinux wordt niet gecompiled :?). Daarna kopieer ik bzImage en System.map naar /boot en pas ik lilo aan.
Nu komt het probleem, als ik LILO de nieuwe image laat opstarten gaat ie 'm eerst laden, en dan opeens reboot mijn computer. (Hij gaat niet verder dan die .........). Ik heb de laatste nieuwe make, gcc etc. Wat kan dit probleem zijn ?
Dit betekend vaak dat je de kernel voor een architectuur gecompiled hebt die je niet hebt :)

bv voor een PIII en je hebt een PI

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Nope, want ik heb een Pentuim 75@100 en ik heb Pentium Classic geselecteerd. Chipset heb ik ook goed geselecteerd. Maar dit is niet de eerste keer dat ik een kernel compile, ik had het onder Debian 2.2r3 ook eens gedaan met kernel 2.4.7 en toen waren er verder geen probs met niet booten.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Was het niet zo dat debian gebruik maakte van de 2.2 terwijl de andere 2.4 gebruikten ? En dat daarom veel dingen die op de andere linuxen waren daarom niet op debian te gebruiken waren of is dat nu onderhand verleden tijd ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 15 november 2001 19:57 schreef reddog33hummer het volgende:
Was het niet zo dat debian gebruik maakte van de 2.2 terwijl de andere 2.4 gebruikten ? En dat daarom veel dingen die op de andere linuxen waren daarom niet op debian te gebruiken waren of is dat nu onderhand verleden tijd ?
Dat ligt eraan, welke Debian je pakt, Stable vertrouwd nog steeds op Linux-2.2 geloof ik...

Maar da's hier niet van toepassing, want zelfs een 2.4 kernel, op een 2.2-distributie hoort verder te komen dan Loading linux..... IMHO..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Als je het op deze manier doet: make dep && make clean && make bzImage && make modules && make modules_install && make install zet ie zelf alles in /boot en in /lib/modules, probeer het anders eens op deze manier.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op donderdag 15 november 2001 20:35 schreef Pc123 het volgende:
Als je het op deze manier doet: make dep && make clean && make bzImage && make modules && make modules_install && make install zet ie zelf alles in /boot en in /lib/modules, probeer het anders eens op deze manier.
Laat de system.map* weg! Ik heb hier enorm veel problemen mee gehad.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 15 november 2001 20:40 schreef active2 het volgende:

[..]

Waarom :? Liggen die problemen niet aan jouw systeem?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op donderdag 15 november 2001 21:37 schreef mithalph het volgende:

[..]

Waarom :? Liggen die problemen niet aan jouw systeem?
Wat doet system.map eigenlijk?

Heb nl. deze
[topic=281294/1/50]
discussie gevonden en daar word ik toch niet echt wijzer van :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Die heb je vaak nodig. Dat ding is er niet voor niks, en geeft geen problemen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb 2.4.14 gebakken, en alleen bzImage naar /boot gekopieerd. System.map nog steeds van 2.2.19-compact dus...

Werkt hier perfect, bak draait al een week zo (ja, moest de module voor mijn intel netwerkkaart updaten, vorige week voor het eerst een stabiele versie van uitgekomen :( )

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op vrijdag 16 november 2001 08:55 schreef igmar het volgende:

[..]

Die heb je vaak nodig. Dat ding is er niet voor niks, en geeft geen problemen.
Als je hem weg laat heb je ook geen problemen en nee dat ligt niet aan mijn systeem.
Het probleem is overigens dat hij bij het booten daarop nog wel eens vast wil lopen en ten tweede:

Waar heb je die file voor nodig?

Zodra dat duidelijk is dan wil ik hem wel weer terugzetten maar als je dat niet duidelijk is gewoon weg laten. Hij doet niks -> dus weglaten.

Mijn advies:
Alles wat je niet nodig hebt --> weglaten :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 16 november 2001 11:54 schreef active2 het volgende:

Waar heb je die file voor nodig?
Lees die thread (waar jij enkele onzinnige dingen meldde :9) nog een keertje ...

[topic=281294/1/50]
Mijn advies:
Alles wat je niet nodig hebt --> weglaten :)
Alles wat je denkt niet nodig te hebben ... en dan, oops :o

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1