Earth is nice, heaven is better...
het rode draadje van je fan moet je aansluiten op het gele draadje van je molexconnector en zwart op zwart. Dan heb je hem op 12V gezet en dat werkt
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dat zou ik NIET DOEN!!!Op donderdag 15 november 2001 19:34 schreef thedolf het volgende:
het rode draadje van je fan moet je aansluiten op het gele draadje van je molexconnector en zwart op zwart. Dan heb je hem op 12V gezet en dat werkt
Je moet hem op rood en zwart aansluiten.
Het is namelijk een 5V fan!
je moet het rode draadje in het gaatje van de gele draad van een molekje van je voeding doen. en de zwarte in een zwarte. ROOD= 12 volt GEEL=5 volt Zwart= min
Dat is dus fout want hij zegt dus een dc5 volt fanOp donderdag 15 november 2001 19:34 schreef thedolf het volgende:
dus niet op de gele draad maar op de rode draad
en die andere zwarte op de zwarte draad.
ja.... niet op gabberjoost letten dus
Er zitten 2 zwarte draadjes, maakt het nog uit op welke van de 2 ik het zwarte draadje aansluit???
Earth is nice, heaven is better...
Nee dit maakt niet uit welke zwarte draad je neemtOp donderdag 15 november 2001 19:39 schreef Flox het volgende:
Er zitten 2 zwarte draadjes, maakt het nog uit op welke van de 2 ik het zwarte draadje aansluit???
Ja, die zwarte is de massa, die moet op de andere zwarte. Omgekeerd werkt niet.
Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)
Wat een gekken hier 
Rood is 5 volt !
Ben je nu in de war, pak een multimeter of met een beetje geluk staat het ook op je voeding.
Rood is 5 volt !
Ben je nu in de war, pak een multimeter of met een beetje geluk staat het ook op je voeding.
Gewoon 5 volt
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
wat een boel foute reacties hieroOp donderdag 15 november 2001 19:42 schreef wowi het volgende:
[..]
Nee dit maakt niet uit welke zwarte draad je neemt
Je moet het zwarte draadje naast het rode draadje hebben.
Om nog ff voor de zekerheid samen te vatten dus: sluit de plus aan op het rode draadje van een molex en de min op de zwarte draad daarnaast.
Ehm.... zwart is zwart, dat maakt niet uit !!!!Op donderdag 15 november 2001 20:11 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
wat een boel foute reacties hiero
Je moet het zwarte draadje naast het rode draadje hebben.
Om nog ff voor de zekerheid samen te vatten dus: sluit de plus aan op het rode draadje van een molex en de min op de zwarte draad daarnaast.
Gewoon de zwarte draad pakken naast de gekleurde. Misschien maakt het niet uit, maar het is een ZEER kleine moeite om die daarnaast te pakken. En de rode moet inderdaad in de rode draad van de voeding. Dat is namelijk 5 volt.Op donderdag 15 november 2001 21:58 schreef Sinclair het volgende:
[..]
Ehm.... zwart is zwart, dat maakt niet uit !!!!
Verwijderd
BTW op 12 volt draait ie waarschijnlijk ook gewoon hoor. (misschien wel niet zo lang, maar toch...)
Niet op mij letten?!?! Ik ben anders degene die het goed zegt!Op donderdag 15 november 2001 19:39 schreef Tutti-frutti het volgende:
ja.... niet op gabberjoost letten dus
Kijk maar:

geel = 12V
rood = 5V
Het is een 5V fan, dus de PLUS van de fan op ROOD, en de MIN van de fan op ZWART.
Hmm.. Ik dacht dat de kleuren inmiddels toch wel aardig bekend waren..
Maargoed: Gabberjoost had het dus in dit geval goed..
Welke van de zwarte draadjes je pakt maakt inderdaad helemaal niks uit.. (deze zijn namelijk in de voeding allemaal met elkaar verbonden!)
Maargoed: Gabberjoost had het dus in dit geval goed..
Welke van de zwarte draadjes je pakt maakt inderdaad helemaal niks uit.. (deze zijn namelijk in de voeding allemaal met elkaar verbonden!)
Pagina: 1