Toon posts:

Abit KT7a WEL met XP support, versie 1.0 t/m 1.2!

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.born2oc.be/born2oc.php?section=news#368

Zag ik op die site staan, staat ook een link naar voor het progje dat gedownload moet worden wil je je Abit KT7a 1.0t/m 1.2 versie XP klaarmaken!

Succes

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dat stond al in PMG:
[topic=321260/1/25]

39

Verwijderd

Phat ey q=Þ

Altijd handig om te hebben voor het geval je ooit nog eens wilt gaan upgraden ofzo q=Þ

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
gelukkig, hoef ik toch geen nieuw moederbord tekopen.

Verwijderd

ff een vraagje, is dat dezelfde bios als degene die op de ABIT site staat ?

In grote zijn ze precies evengroot, alleen de "aanmaak datum" verschilt iets van 7 uur... Hier de twee links...

Bios update van ABIT zelf

Bios update voor XP

Zijn ze hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
ja lijkt me wel he!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Voor de mensen die nooit op tweakers kijken:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1240

Voor de mensen die graag een nieuw HighPoint BIOS willen:
http://www.jgc.homeip.net/news.php?newsid=138

Is voor zowel de KT7, KT7E als de KT7A, kijk gewoon ff welke van de twee versies je hebt.

Verwijderd

Jongens bij de release notes van 1.0 tm 1.2 (Update 64) lees ik nergens iets over Athlon XP. Bij de andere updates van Abit (Van 1.3 ed.) staat het er altijd duidelijk bij.
Volgens mij kunnen die XP's nog steeds niet op mijn oude bordje...

Verwijderd

W00t ik wou al bijna een nieuw mobo kopen :)

Wil iemand het ff proberen of er wel degelijk een XP op die Abit's kan

Verwijderd

Ik snap niet waarom jullie een nieuw moederbord willen kopen. Je hebt nog garantie dus laat je kt7a kapot gaan en ga hem omwisselen voor een juist exemplaar. Abit vraagt er zelf om met dit soort die wel en die ver nr niet acties. >:)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 00:14 schreef MacDweal het volgende:
Ik snap niet waarom jullie een nieuw moederbord willen kopen. Je hebt nog garantie dus laat je kt7a kapot gaan en ga hem omwisselen voor een juist exemplaar. Abit vraagt er zelf om met dit soort die wel en die ver nr niet acties. >:)
Ik kan niet GoT-en zonder mobo :P

Verwijderd

Het is me nog niet helemaal duidelijk welke versie je moet downloaden?! ik heb een Abit KT7a v1.2 .. volgens T.net meot ik versie 65 downloaden.. maar andere sites geven juist aan dat het versie 64 is die ik moet downloaden?! :?

is er iemand die 1 van beide versies heeft geprobeerd op een KT7a?!

Verwijderd

Abit says voor versie 1.0 tm 1.2 64 downloaden... En Abit zal wel gelijk hebben.
Dus ik ga niet beginnen aan die andere (65)... Ik heb me PC eindelijk eens stabiel nu, dat ga ik niet verneuken :7

Verwijderd

Vaag verhaal weer!
Mar ik gaat de 65 ff sjekke, u hoort dalijk meer van mij!

Verwijderd

65 werkt niet, die 64 wel, en ik heb een abit kt7A-raid! Ik heb alleen (nog) geen Xp om het te testen!!!

Verwijderd

idd! op T.net staat 't verkeerd aangegeven..

voor alle duidelijkheid over de versie's ff een quote van de site van abit:
64 -- All KT7 boards except KT7A/KT7A-RAID v1.3.
65 -- KT7A/KT7A-RAID v1.3 only.
Hier werkt versie 64 iig perfect! :) nu nog wachten op de XP! :)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 02:28 schreef n0va^ het volgende:
idd! op T.net staat 't verkeerd aangegeven..

voor alle duidelijkheid over de versie's ff een quote van de site van abit:
[..]

Hier werkt versie 64 iig perfect! :) nu nog wachten op de XP! :)
Ik vond het al zo raar, maargoed :D.

Als ik in de bios door het lijstje met processor's blader, staat de xp er niet bij! Komt dat omdat ik er nu een gewone athlon in heb zitten?

Verwijderd

Inderdaad,
het staat wat krom op de frontpage :)

Maar deze versie 64 doet het hier ook prima. Des te leuker, omdat m'n KT7-RAID niet met de 4A BIOS wil werken. Ik heb alle versies er al in gehad, alleen de versies voor het rev.1.3 bord natuurlijk niet.

En dan is de 4A de enige die niet wil. Maar goed, deze 64 BIOS is inderdaad stabieler, ik kan nu voor het eerst stabiel met de optimised BIOS defaults draaien.
(naar het schijnt, ik moet nog wat langer testen) Ik ben al verder gekomen dan tot nog toe met andere versies.

Het enig gekke is dat de BIOS steeds met 13x101 Mhz aankomt bij handmatige instelling, wat dan in werkelijkheid 13x102 (1326 Mhz) blijkt te zijn. Och, misschien komt dat omdat ik een TB133(266 FSB) op een FSB 100/200 moederbord heb....... 8-)

Verwijderd

Kan iemand dan ff testen of er daadwerkelijk een XP op kan draaien?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:18
[topic=321260/1/25]
Daar ff verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.