Toon posts:

mp3's in acces steken

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
yoo de mannen,
probleempje : moet voor t school een taak maken waarbij het progje geschrevne moet worden in visual c++ en databank mochten we kiezen.
Dacht aan acces met dat dat de gemakkelijkste is, maar nu de vraag Is het mogelijk om vanuit dat c++ prog mp3 te steken in acces? Ik weet dat het mogelijk moet zijn in sql server (maar ook niet hoe)?

Hoop dat er iemand van jullie het weet :)
Indien iemand een stuk code heeft als voorbeeld moogt ge dat altijd mailen naar woutgeldhof@hotmail.com *D

thx
wout

Verwijderd

Is het nie handiger om de mp3's buiten de DB te houden, ik bedoel, als je strax blobs van 3Mb per stuk in ke DB hebt kan je je performance wel weggooien, of je moet een wel heel strak datamodel hebben, in ieder geval zou ik alleen referenties naar de mp3's in je DB houden.

Verwijderd

Je moet de mp3s gewoon als binary opslaan in de database. Voor zover ik weet gaat dit in iedere fatsoenlijke db. Een binary wordt in MySQL bijvoorbeeld een BLOP genoemd.
Je moet gewoon een binary stram zenden naar de db. Kijk verder eens naar de ADO drivers van MS.

Over performance: Om mp3s op te slaan in je db is het datamodel (bijna) niet van belang voor performance.
In echte systemen wordt een binary file vaak buiten de db opgeslagen om de volgende reden:

Een database heeft een eigen filesysteem. Dit is een stuk sneller met tekst dan het windows filesysteem. Bij binaries is het windows filesystem echter sneller. Daarom sla je de binary vaak buiten de db op.
Dit scheelt overigens niet echt veel voor jou, dit is vooral van belang als je database-servers hebt die tig gebruikers moeten afhandelen.
Pleur die mp3's gewoon in de db man.

Greetz, Rob.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05
ik zou gewoon de filenamen in de database zetten en de MP3's er buiten

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet in access, dan komen ze er namelijk per stuk in als ole object en krijg je dus een database die groter is als je mp3 verzameling.

Verwijderd

Mijn advies is ook:

Link alle locaties van je mp3 bestanden.
Bijvoorbeeld d:\mp3s\<song>.mp3

Bovendien kan je zo ook nog eens je mp3's mooi indelen in mapjes *D

izi

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Ik zou (weet niet wat je verder met het prog gaat doen) er voor kiezen ook om de mp3 zelf buiten db op te slaan, alleen al om gewoon je load te verlichten, kijk bv. dat wanneer je een mp3 haalt niet ook nog een 5 mb uit je database moet pompen maar dat kan doen van af een file server locatie (om even begrijpelijk neer tezetten). Echter wel dan bv. ID3 tags inlezenin access en daar dan cd collecties/album/artiets weet ik veel wat voor collecties in maken. Eventueel nog hoesjes van cd's in opnemen (dan ook op file server) en met bv. logo artiest of platen maatschappij. Maar misschien is dat ook al weer te veel voor je school opdracht, al is het wel handig om dat thuis te gebruiken voor je eigen muziek verzameling.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Op vrijdag 16 november 2001 15:16 schreef DJSteve het volgende:
Bovendien kan je zo ook nog eens je mp3's mooi indelen in mapjes *D
Ahhhhh windows opgevoedt.. :P

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
merci voor de hulp,
met die binary moet dat inderdaad lukken

t programma moet absoluut niet performant zijn, tis en blijft een school opdracht. Enkel laten zien dat het mogelijk is. *D
Pagina: 1