Toon posts:

WINXP netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb WindowsXP opnieuw op mijn laptop geinstalleerd en ik heb netwerk aangelegd met een andere computer de computer waar ik nu achter zit.
Voordat ik winxp opnieuw had geinstaleerd op me laptop werkte netwerk perfect maar nu ik were winxp opnieuw heb ginstaleerd doet hij geen fuck meer. netwerk lichtjes branden. IPX protocol geinstaleerd.... zelfde werkgroep genaamd thuis.... ik weet echt niet meer wat ik fout doe...
als ik het kabeltje in mijn laptop uit mijn netwerkkaart haal zegt winxp wel connection lost.
Mara ik kan geen computer van elkaar zien, ik heb de harde schijven enzo natuurlijk wel gedeeld enzo. Ik zou eigenlijk niet weten wat er mis is.
Ik draai op deze compu win98se

help me please met dit probleem.

Verwijderd

Je moet ze beiden lid maken van dezelfde werkgroep.
Heb ik ook zo af en toe :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat?

Verwijderd

Rechter muisklikje op Netwerkomgeving --> Eigenschappen --> tabblad Identificatie --> bij Werkgroep moet bij beiden hetzelfde staan (bijv. werkgroep).
Ook zou het handig zijn om ze een vast IP nummer te geven.
Rechter muisklikje op Netwerkomgeving --> Eigenschappen --> tabblad Configuratie --> TCP/IP selecteren en op eigenschappen klikken --> IP adres + subnetmask invullen.
IP adressen moeten verschillend zijn en subnetmask hetzelfde.
Bijvoorbeeld:
PC 1: IP adres 192.168.0.1
Subnetmask 255.255.255.0
PC 2: IP adres 192.168.0.2
Subnetmask 255.255.255.0

Als het na deze tips nog niet werkt, dan eet ik mijn kisten op.

(PS. heeft er nog iemand een beetje zout over? :P )

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:46
Umm, misschien ff de wizard thuisnetwerken uitvoeren. Die spuugt namelijk ook een floppie uit die je op je win98 stationnetje moet draaien. Misschien dat dat helpt.

Om het zooitje met samba te laten praten moest is BTW naar systeembeheer > lokaal beveiligingsbeleid gaan en daar bij de microsoft client wat aanzetten.... Maar dat zal het hier wel niet zijn.

Ik vermoed dat het met het nieuwe SMB protocol te maken heeft....

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn verbazing nu ik een ip in heb gevoerd doet ie het.
THNX!...
Maar waarom deed ie het hiervoor wel gewoon zonder ip adres?
ik begrijp er eigenlijk geen fuck van maar ja zo zijn computers wel is vaak vaag:)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:46
Op donderdag 15 november 2001 19:22 schreef Geforcy het volgende:
Misschien dat ze allebei in een andere ip range zitten. Een automatisch ip heeft namelijk 169.nogwat als range en als jij je homepc dan als 192.168.x.x insteld, gaat ut niet.....

Verwijderd

Misschien is het wel handig om je eens meer te verdiepen in netwerken. Je hebt het tegenwoordig heel erg vaak nodig voor je pc.
En het scheelt ook een paar telefoontjes naar de helpdesk :7

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 19:22 schreef Geforcy het volgende:
Tot mijn verbazing nu ik een ip in heb gevoerd doet ie het.
THNX!...
ik begrijp er eigenlijk geen fuck van maar ja zo zijn computers wel is vaak vaag:)
Ze hoeven ook geen ip te hebben voor alleen bestandsdeling (wel verstandig), maar zodra je andere dingen wil doen wel.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Pagina: 1