Toon posts:

Internet via kabel delen op meerdere computers

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik mijn kabelmodem delen met een andere huisgenoot. Nu moeten we de kabel steeds in en uit de computer halen. Graag zou ik ook willen dat de andere computer in een andere kamer kan blijven staan.

We hebben beiden windows.

Hoe kan ik goedkoop en makkelijk deze kabel delen zodat we beiden on-line kunnen zijn met 1 kabel ?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09
ok ff paar vraagjes: welke provider?
je kunt via een cross kabel en een extra netwerkkaart alletwee online (1 pc wel continu aan) of via een servertje of een hub (denk alleen dat dat bij chello of zo niet kan weet ik niet 100% zeker) maar er zijn genoeg topics over...dus iets meer info of de search aub..:-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Een Router kopen, of 1 van de pc's als server maken door er 2 netwerkkaarten in te plaatsen.

Een router is op de langere termijn goedkoper vanwege energie besparing.

Een pc als server maken is lastiger, veel instellingen enzo...

Ik draai nu met een server, draait prima. Ik heb echter nu wel altijd 2 pc's aan staan.

Suc6 ermee.

Verwijderd

Mail maar ff wat je precies wil, dan zal ik je een
handleiding sturen

Verwijderd

lees de faq's eens van it + nt daar staat alles in :)

edit: ook de search doet wonderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is snel

Ik zit bij wanadoo. Als het zonder netwerk kan is dat het mooist (ook goedkoop).

Ook wel eens iets over een 0-modem kabel gehoord ?

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 18:08

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je zult voor de handigheid toch gebruik moeten maken van een netwerk.
Dit kan dus op 2 manieren
  • Met een server
  • Met een router
Maak je gebruik van een server, dan zal de server altijd aan moeten staan, anders kan diegene die dan gebruik maakt van je internetdeling niet kunnen internetten. Hier door is de stroomrekening ook meteen hoger.

Maak je gebruik van een router (doet hetzelfde als een server) kan je gaan internetten wanneer je wilt, en dat geldt ook voor je huisgenoot.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Een server heeft echter nog wel een aantal voordelen tov een router, zoals centrale opslag etc. En vraag me af hoeveel meer het nu daadwerkelijk aan stroom zal kosten ...

Voor onder windows is WinRoute wel een goede lijkt me, maar idd de Faq biedt uitkomst :)

Verwijderd

Dit hoort eigenlijk in [forum=19], maar daar is er al bijzonder veel over geschreven, lees eerst het onderstaande eens:
  • [url="http://www.tweakers.net/reviews/171"]Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide[/url]<li>[topic=152460]
</li>

Gebruik daarna de zoekfunctie van GoT
eens, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op
vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winroute]
  • [search=sygate]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.